Nieuwe monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Belangrijk is het budget wat je beschikbaar hebt voor je monitor.

Een zeer goede keuze zijn de Dell monitoren.

Zoek je een zeer goede monitor welke kleurecht is, met een inkijkhoek van 178 graden is de volgende aan te raden:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&sku=147256

Deze monitor is kleurecht vanuit alle hoeken, en ook te kalibreren. Dus ideaal voor film/fotobewerking.

Zoek je een monitor in een lagere prijsklasse is de volgende aan te raden:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&sku=180689

De kleurechtheid van deze monitor is niet zoald de monitor hierboven aangegeven.
Dit heeft te maken met het soort paneel erin zit (TN panel).
De monitor heeft een inkijkhoek van 160 graden, wat resulteerd in het vervagen van de kleuren wanneer je schuin voor de moitor gaat zitten.

Zelf heb ik gekozen voor het type scherm wat ik als eerste heb genoemd.
Qua kleuren een verademing tov de goedkopere monitoren.

Overigens zijn alle monitoren die je koopt in een winkel van het tweede type, dus een TN panel.

Wel heeft een TN panel als eigenschap dat hij sneller is, wat hem beter geschikt maakt voor gamen.
Echter de inputlag van de duurdere monitor is te verwaarlozen. Al zullen de "Die-hard" gamers dit tegenspreken.

S6 met je keuze.

Ik geef alleen maar aan welke monitoren goed zijn, en heb natuurlijk geen prijsresearch voor je gedaan.

Qua prijzen heb ik nog betere optie's voor je. Oud werknemer van Dell, koopt daar in het groot monitoren op, die hij voor een zeer scherpe prijs kan aanbieden.

Je wimpelt naar mijn inziens de verschillende keuzes wel heel vlug af. Wanneer je beide monitoren naast elkaar zet, en de kwaliteit met elkaar vergelijkt, ben je heel vlug van mening verandert.

Een monitor koop je voor vele jaren, en vooral een 24inch.

Verder zijn Samsung en Eizo ook zeer goede monitoren. Al valt laatstgenoemde wel in een duurder prijssegment.

Een goede monitor kost nu eenmaal veel geld.

Wanneer je meer info wilt over hoe je de monitor kan aanschaffen, laat je het me maar weten.
De bovenste monitor kan hij leveren voor €499,-- (met de normale garantie)

Zoek op Ebay eens op Supradictus.
En neem daar contact met hem op. Ik heb al meerdere monitoren bij hem besteld, en is 100% betrouwbaar.
Ook op sites als dutchphotozone.com en gathering tweakers is deze man als zeer betrouwbaar en met perfecte garantie bestempeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan