Nieuwe Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
208
Hallo Lezers,
Ik heb een vraag over de aanschaf van mijn nieuwe MONITOR.
Ik heb een Samsung monitor Type: T200 gekocht en aangesloten op mijn 4 jaar oude computer.Op deze monitor zit een analoge en een digitale ingang. Ik gebruik nu de analoge ingang omdat ik op de videokaat ( Asus V9520-X/TD/128M AGP------FX5200NVIDIA ) geen digitale uitgang heb.
Tevens valt mij op als ik via "Instellingen"Conf.scherm enz. de beeldresolutie instel op 1680x1050 dat hij dan automatisch na enkele sec. de instelling 1024x768 kiest.
Mijn vraag is nu het volgende. Ik ben momenteel tevreden over de beeldkwaliteit, maar als ik zou overstappen op een andere videokaart met een digitale uitgang, ik neem aan dat die bestaan,( en welke zou dat dan moeten zijn ??? ) wordt dan de beeld kwaliteit nog beter en kan ik dan wel de beeldschermresolutie anders instellen?
Wie kan mij hierover informeren want dit is mij niet duidelijk.
Ik werk met Windows XP.
Bij voorbaat mijn dank

Mathieu
 
Nieuwe videokaart de oplossing?

een nieuwe videokaart zou een hoop helpen... tenminste dat denk ik. zoiezo digitale
kwaliteit is veel beter dan analoog.

dus een nieuwe videokaart is wel een goed idee:thumb: ik raad een nvidia 9600 gt aan of
een 8800GT allebei fijne videokaarten

groetjes Abe
 
Hallo Abe,
Bedankt voor jouw reactie.
Ik heb eens op internet gekeken maar zag dat deze videokaarten redelijk duur zijn in vergelijking met de nieuwe monitor ( 199 euro ).
Is er ook een goede goedkopere videokaart voor digitale weergave of is de prijs bepalend voor de kwaliteit?
Ik speel geen games en kijk ook geen films op mijn PC.Ik werk hoofdzakelijk met Access, Word en Excel en wat surfen op Internet.
Als je een goedkoper alternatief weet,gaarne merk en type.

Bij voorbaat mijn dank
Met vriendelijke groeten

Mathieu
 
Hallo Abe,
Bedankt voor jouw reactie.
Ik heb eens op internet gekeken maar zag dat deze videokaarten redelijk duur zijn in vergelijking met de nieuwe monitor ( 199 euro ).
Is er ook een goede goedkopere videokaart voor digitale weergave of is de prijs bepalend voor de kwaliteit?
Ik speel geen games en kijk ook geen films op mijn PC.Ik werk hoofdzakelijk met Access, Word en Excel en wat surfen op Internet.
Als je een goedkoper alternatief weet,gaarne merk en type.

Bij voorbaat mijn dank
Met vriendelijke groeten

Mathieu
Ik heb ff op de site van Asus gekeken en daar staat je grafische kaart voor zover ik kan zien en die heeft zowel een digitale als een analoge aansluiting. Je beeldscherm heeft DVI-D en volgens de Asus-site je grafische kaart ook.

Na nog ff neuzen gezien dat hij volgens de site van nVidia maximaal 1600×1200-ondersteuning heeft, aangezien je scherm horizontaal een resolutie van 1680 pixels heeft, lukt dat dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan