Nieuwe monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerendW

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Beste mensen,

omdat ik nu een klein 15 "' beeldscherm heb wil ik een groter beeldscherm kopen. Ik zit te denken aan 22" en het liefst 24''. Ik heb al wat lopen rondsnuffelen op internet en ik vond 24'' schermen van 200,- euries maar ook van 270,- euries. Nou ben ik benieuwd of er nou echt verschil is. In de specs van die schermen staan dingen als Herz en contrast ratio bla bla... maar want houdt het nou eigenlijk in? Ik ben niet van plan op 3d te gaan gamen maar wil natuurlijk wel mooie kwaliteit kleuren en scherpte.Dus zou iemand mij kunne vertellen wat die specs nou uitmaken??

alvast bedankt!!:thumb:

Beste mensen,

omdat ik nu een klein 15 "' beeldscherm heb wil ik een groter beeldscherm kopen. Ik zit te denken aan 22" en het liefst 24''. Ik heb al wat lopen rondsnuffelen op internet en ik vond 24'' schermen van 200,- euries maar ook van 270,- euries. Nou ben ik benieuwd of er nou echt verschil is. In de specs van die schermen staan dingen als Herz en contrast ratio bla bla... maar want houdt het nou eigenlijk in? Ik ben niet van plan op 3d te gaan gamen maar wil natuurlijk wel mooie kwaliteit kleuren en scherpte.Dus zou iemand mij kunne vertellen wat die specs nou uitmaken??

alvast bedankt!!:thumb:

het gaat vooral om het contrast (100XXX:1) hoe hoger hoe beter.
Ook is de resolutie belangrijk hoe groter hoe beter.
veel monitors hebben ook ingebouwde speakers, hier betaal je natuurlijk ook voor.

ik weet wel waar ik schermen kan vinden mar ik wil graag weten wat nou die contrast ratio uitmaakt

anders moet je even kijken in msconfig maar weet niet waar dat staat in windows xp
knipselk.png

Laatst bewerkt:
oke, ik weet nu iig dat de contrast ratio veel uitmaakt. thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan