Nieuwe Multimedia-pc voor ~1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tigerken

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Een goeiemiddag iedereen :)
Ik zou me graag een nieuwe PC aanschaffen.
Mijn budget hiervoor is ~€1000.
De assemblage zal ik zelf doen, maar ik weet helaas niet veel af van wat bij wat past, of wat goed is op dit ogenblik. Daarom post ik hier even wat ik nodig heb, en geloof ik in jullie samenstelkunsten ;).

Budget: 1000 euro
Assemblage: zelf
Doel: Voornamelijk Dreamweaver + Photoshop, maar graag ook eens een spelletje tussendoor (SWAT4, GTA SA, CoD...).
Het gamen is niet het belangrijkste, maar goeie graphics zijn altijd wel leuk meegenomen.
Opties:
  • Ik had graag toch wel een graka met een extra DVI aansluiting. Ik heb nu een Samsung Syncmaster 2253BW en zou mss later 1 bijkopen ( niet in deze prijs inbegrepen uiteraard )
  • En als er een TV Tuner inzit, zou dit zeker ook leuk meegenomen zijn!
  • Een snelle netwerkkaart (1Gbit)
  • 1 snelle, kleine HD voor m'n OS
  • 1 grote dataschijf, mag wat goedkoop zijn (traag :))
  • Uiteraard een DVD rewriter.. en mss een extra DVD lezer
Stilte: Uiteraard liefst zo stil mogelijk. De pc moet in m'n slaapkamer staan. Ik ben wel niet van plan hem 24/24 te laten draaien, maar hij mag toch wel ook niet storend zijn :)
Besturingssysteem: Heb ik: Windows 7 Professional 64bit

Alvast bedankt voor alle suggesties en bijkomende vragen beantwoord ik met plezier!

Laatst bewerkt:
ik zal hem eens vlug voor je samenstellen op azerty,nl.
en 1000 euro, daar zal je zeker mee toekomen!

oh btw: had je gedacht aan een big tower, mid-tower, small tower of desktop model van case?

Hier hecht ik niet echt belang aan :)
Als alles in de case past, ben ik tevreden ;)
Het moet niet overdreven groot zijn, dus denk ik dat een big tower overkill zal zijn.

zozie: je zit nog 20 euro onder je budget, maar ik heb ook koelpasta (voor cpu) en 3X Sata kabeltjes erbij genomen, samen met genoeg fans (voor iedere slot 1) + fan controller, extra CPU koeler, omdat basic ding luidruchtig is; DVD-Writer; woals je vroeg 2 aparte HDD's: 80 gig voor je operating system en 1,5 TB voor media enzo; 64 bits systeempje(zodat je windows zeker goed is); stille GPU, die nu zedelijk top van top is MET 2 DVI poorten); Intel I7 en 6 gig RAM (3X 2gig, want 1 latje van 6gig of 2 van 3 gig kosten te veel); en het is een Mid-tower case.
Er zit wel geen TV-kaart in, want op AZERTY,nl is het alleen brol merk dat ze verkopen, best stap je daarvoor eens bij de mediamarkt binnen ofzo,

Hier linkie naar het winkelmandje

Als je nog opmerkingen of vragen hebt, stel ze maar!

Laatst bewerkt:
Zeer hartelijk bedankt voor je vlugge antwoord, MrPsycho!
Ik zal me er nog wat verder in verdiepen.
Ondertussen laat ik dit topic nog openstaan tot vanavond voor verdere suggesties :)

Psycho, je stelt echt wel leuke systemen samen, maar ik snap al die extra's die er bij zitten echt niet joh. Nu snap ik wel dat er dit keer extra SATA-kabels nodig zijn. Maar koelpasta is gewoon niet nodig want dat zit bij de processor,

De TS wilt graag stilte, maar is een fancontroller niet ietwat over de top?

Verder vindt ik het wel een mooi systeem :D

Psycho, je stelt echt wel leuke systemen samen, maar ik snap al die extra's die er bij zitten echt niet joh. Nu snap ik wel dat er dit keer extra SATA-kabels nodig zijn. Maar koelpasta is gewoon niet nodig want dat zit bij de processor,

De TS wilt graag stilte, maar is een fancontroller niet ietwat over de top?

Verder vindt ik het wel een mooi systeem :D

1: koelpasta die bij de intel processoren zitten zijn, net als de koeler, 10X niks waard. ze gaan maar 2 jaar mee, en verharden dan, terwijl deze extra koelpasta maar na 7 tot 8 jaar begint te verharden.
Ook over de fancontroller: de TS wil graag stilte, dus kan hij via die Fancontroller de fans ietsje trager zetten, waardoor hij stiller word. als je de fans gewoon aan de voeding of aan het moederbord hangen, draaien ze direct op volle kracht, wat dus een licht en irritant ruisen veroorzaakt (Fans mogen ook nooit op het maximum toerental gezet worden.)

Dit is allemaal heel interessant voor mij :)

Nu heb ik de vraag: is het verschil tussen volgende schijven in gebruik merkbaar?

- de WD Caviar Blue Wd800 zoals voorgesteld door MrPsycho
- de WD VelociRaptor WD740HLFS

Of zeggen jullie: ach, voor die 70 euro zul je niet veel verschil merken...

70 euro??? met die 70 euro zit je dan net boven de 1000 euro he ^^

het is 6 gig verschil, ook is het (zoals ik hier zie op meeste sites) dat dit een SSD schijf is. die vind ik zelf minder goed, want na 2 jaar beginnen sommige cellen hun kracht te verliezen, wat dus kan lijden naar een paar bits die verdwijnen in een file. als je geluk hebt, duurt het nog 10 jaar tot het een file raakt/dat het een file raakt die nodig is om microsoft te kunnen laden, met minder geluk heb je dat het direct een file raakt die microsoft nodig heeft om te kunnen opstarten.
ook nadeel van SSD schijven is dat het wel redelijk wat warmte aanmaakt.
ook is het een fabeltje dat een SSD minder geluid zou maken/zuiniger zou zijn dan een gewone schijf. het maakt ipv de gewone diepe, stillere brom die een HDD normaal maakt een hoog, enerverend, piepend geluid. het gebruikt ook evenveel energie als de gewone HDD's, want de SSD is net als een supergrote usb-stick (^^) en moet dus constant onder stroom staan, bij gebruik.

Ik blijf dus de Caviar Blue aanraden. die gaat minstens 8 jaar mee (ik heb een van de eerste IDE Western Digital Caviar Blue 80GB HDD's in men oude pc's zitten, deze is nu 7 en 1/2de jaar oud, en werkt nog steeds op volle snelheid, geen enkel probleempje mee gehad.)

Laatst bewerkt:
Inderdaad, met die 70 euro zit ik boven 1000 in totaal :D
Maar die 1000 euro was eerder een richtprijs dan een limiet ;)
Maar 'k zal dus blijven bij die Blue Caviar ^^
Bedankt voor de info!

Nu zou ik gewoon nog even ter bevestiging willen horen of dit alles met elkaar kan werken, en of dit mooi in die case past, alvorens ik het bestel...
Ik twijfel niet aan je kennis, MrPsycho, maar ik zou het graag zeker weten want het gaat toch om een degelijk hoopje geld ;)

jah idd, daarom kies ik eerst de belangrijkste dingen: HDD, Processor en Videokaart, waarna ik een moederbord en ram, daarna een kast, voeding, ventilatoren, Fancontroller enzo, zodat ik toch volledig zeker ben dat alles goed is, maar toch ga ik nu eens samentellen of die voeding toch wel goed genoeg is, vooral met die extra fans en een extra HDD

Goed dat ik nog controleer, want die voeding heeft maar 1 SATA aansluiting -_- en er zijn er minstens 3 nodig ^^

Laatst bewerkt:
Je bent echt van harte bedankt, MrPsycho!
Ik apprecieer ten zeerste dat je me zo goed geholpen hebt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan