Nieuwe NIET game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2015
Hallo,

Ik wil een nieuwe PC niet om mee te gamen maar alleen voor multitasken.
Denk aan draaien van 1 of meerdere VM's, Excel, Photoshop enz.

Geen enkele zware games zoals farmville.

Krap budget +/- 600 als het mogelijk is anders 1000 max. ik zoek het minimale voor tijdelijk. Maximaal 1 jaar totdat ik hem zeker ga upgraden.

Slimmer om goedkoop setje moederbord + processor + geheugen te kopen en later compleet te vervangen?

Mogelijk om geen grafische kaart te gebruiken?

-Heb oude SATA opslag nog kan ik die OS gebruiken?

Zou graag hulp willen met een samenstelling binnen het budget.

Bedankt.

Dat was precies wat ik nodig had. Bedankt!

Nu heb ik dit:
Asus H97-PLUS
Intel core i3-4160
2x Crucial CT51264BA160BJ 4GB
Crucial Bx100 250gb SSD
Antec VP350P

Past dit allemaal? En is het mogelijk later te upgraden naar i5 of i7 processor.

350W voeding genoeg?

Behuizing nog niet helemaal zeker over ik ga nu voor de Coolermaster N300.

350 Watt voor deze setup is voldoende maar als je in de toekomst maar een i5 of i7 wilt zou ik gaan voor een iets hoger wattage, 420 of 450 ( 80% cetificering ) bijv.
De 450 Watt Antec met 80 Bronze certificering is behoorlijk duurder.
Dan koop ik liever deze Seasonic voor een paar euro meer maar dat is uiteraard aan jezelf.
Die zit wel meteen weer een stukje hoger met vermogen maar als je in de toekomst behalve de processor ook nog een losse videokaart wilt installeren kun je dat met deze ook zonder de voeding te vervangen.

Verder gaat dit allemaal wel werken..:thumb:

Bedankt Scrapheap

Nu heb ik nog een paar vragen.

Ik heb de oude SATA opslag nog met OS en ik zie al genoeg resultaten op Google dat die niet gaat werken met zoveel nieuwe hardware.

Dus als ik me nieuwe PC heb samengesteld en voor de eerste keer boot. Kom ik dan al meteen bij het scherm "no bootable device found"? Of gaat er nog wat van tevoren af ik zie BIOS updaten ook vaak voorkomen in vele topics. En filmpjes waar ze in het BIOS de voltage aanpassen. Geen idee waarom. Overclocken? Of omdat je dat aan moet passen op de onderdelen?

Wat gebeurt er als ik me oude opslag gebruik. Vind hij simpel geen OS?

Oplossing om dan bootable USB te gebruiken OS installeren op SSD en dan wordt de oude SATA wel herkend met alle bestanden toch?

Bedankt!

Je mag er van uit gaan dat een nieuw moederbord een zeer recente BIOS heeft dus updaten van de BIOS zal in 99% van de gevallen niet nodig zijn.
Het aanpassen van voltages in de BIOS is om te overclocken inderdaad, blijf daar van af als je er geen ervaring mee hebt of niet weet wat je doet.
Je zou niet de eerste zijn die zijn nieuwe hardware daarmee onherstelbare schade toebrengt ! Voor normaal gebruik is het moederbord correct ingesteld en behoeft dus geen aanpassingen.

Met allemaal nieuwe hardware en een gedateerde SATA HDD met Windows erop zal je waarschijnlijk niet kunnen opstarten of je krijgt veel foutmeldingen.
De oorzaak zit hem in het feit dat je oude Windows niet de juiste stuurprogramma's / drivers heeft voor de nieuwe hardware.
Je zult Windows dus opnieuw moeten installeren, en nadien ook de drivers voor je moederbord van de bijgeleverde cd.

Inderdaad gaat mijn voorkeur uit naar een bootable USB om windows te installeren. Sluit daarvoor in 1e instantie alleen de SSD aan. Na installatie, en als alle Windows updates geïnstalleerd zijn en je hebt een goede virusscanner draaien ( gratis 360 Total Security bijv, ) , sluit je de oude HDD aan en worden alle bestanden vanzelf gevonden en zijn deze beschikbaar in de nieuwe Windows.
Ga je installeren met de oude HDD aangesloten, loop je kans dat Windows een dualboot maakt omdat hij de oude Windows-versie vindt maar dat is zinloos omdat die oude versie toch niet gaat werken...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle informatie en Hulp.

Ik heb de moederbord veranderd naar H81M-HDS omdat die een stuk goedkoper was en ik ben bang dat ik die andere stuk duurdere al op maak terwijl ik hem niet naar al zijn vermogen gebruik.

Dit moederbord werd ook aanbevolen in een tweakers samenstelling heeft ook 1150 socket en past in mijn kast dus zou goed moeten zijn toch?

Ik heb de pc gisteren besteld en was vandaag binnen. Zelf gemonteerd volgens handleiding viel allemaal best wel mee. Eerste boot gedaan met bijgeleverde CD voor moederbord en begon heel goed en stil. Vooral omdat ik me 6 jaar oude pc gewend ben met kapotte lager bij ventilator. Is net een straaljager.

Ik eindigde met het volgende scherm:
Driver Disk Preparer v1.08 - ASROCK Incorporation, all rights reserved
Model Name : H81M-HDS

This model is not supported!

Reboot system now
Press any key to continue. . .

Dus het moederbord word niet ondersteund? Ik snap het niet. Zou het niet andersom moeten zijn dat al het andere niet ondersteund word met dit moederbord?

Of wat is er aan de hand? Ik heb het opgezocht maar kom alleen maar bij Android apparaten terecht.

ik ben bang dat ik die andere stuk duurdere al op maak terwijl ik hem niet naar al zijn vermogen gebruik
We hebben het over het moederbord, niet over een tank benzine toch..? :D
Een moederbord "maak je niet op"...een kwalitatief goed bord moet minimaal 5 jaar of langer mee gaan, afhankelijk van o.a. de airflow in je behuizing.
Sterke temperatuurschommelingen en hoge temp. zorgen voor snelle veroudering van electronische componenten dus als je dat onder controle hebt hoef je je geen zorgen te maken.

Verder kies je een moederbord o.a. aan de hand van de features en aansluitmogelijkheden. Een goedkoper bord kan in de toekomst net die optie missen die je dan wilt gaan gebruiken bij een upgrade.
Of je nu de juiste keuze hebt gemaakt zal de toekomst uitwijzen.

Welke Windows-versie heb je geinstalleerd of wil je installeren ( Win7, 8, 8.1 ? / 32 of 64 bit )..
Het is mij even niet duidelijk wanneer je deze foutmelding krijgt..?
Het is de bedoeling dat je eerst Windows installeert en daarna pas, nadat Windows volledig klaar is, de driver-cd erin doet..

Ik zag bij sommige moederborden een garantie van maar 2 jaar en dacht dan kan ik beter een andere gebruiken. Mijn oude moederbord heeft het 6 jaar volgehouden en dat terwijl hij het soms best wel warm had. Dus misschien een slechte te snelle keuze maar deze werkt voor nu goed.

Ik heb nu wel eerst een OS geïnstalleerd eerst niet en nu werkt alles.

Bedankt voor al je hulp Scrapheap.

Mooi, ik hoop dat het naar tevredenheid is en dat je er lang en veel plezier aan mag beleven.
Overigens is 2 jaar normaal, 3 jaar is een uitzondering, maar een moederbord gaat in de regel aanzienlijk langer mee zoals je reeds ervaren hebt.
Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan