Nieuwe Notebook Batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hey,

Ik ben van plan om m'n laptop nog een eenmalige boost te geven voordat ik 'm afdank. Misschien denken jullie dat het niet waard is om er in te investeren, maar op het moment heb ik geen geld voor een nieuwe en wat ik er nu in investeer levert ook weer een hogere verkoopwaarde op. (als ik 'm überhaupt ga verkopen, is eigenlijk al versleten). Een belangrijk onderdeel van de 'final upgrade' is het kopen van een nieuwe batterij. Dit omdat de batterij het nu niet langer uithoud (wifi uit, helderheid laagst, energiebesparing aan, tekstverwerking) dan 1½ uur. De accuslijtage zal vermoed ik ongeveer 13% zijn, aangezien hij volledig opgeladen is bij 87%. Ik weet dat ik niet mag klagen, gehoord de verhalen over snel slijtende batterijen en wetende dat mijn notebook al 3½ (!) jaar oud is.

Het betreft een Dell Inspiron 1501. Heb nog eens wat introreviews van mijn model nagelezen, en de 1501 werd destijds geprezen om zijn goede batterijduur, daarom lijkt het me wel waard om die upgrade te doen. Nu zit er een 6-cells accu in, maar ik wil dan naar een 9-cells. Die zijn via de site van Dell gewoon officieel verkrijgbaar specifiek voor mijn model, dus denk dat het wel goed is, maar ik heb daar een paar vragen over voor jullie ;)

- Past de 9 cell batterij gewoon in het slot van 6 cell zonder uit te steken en werkt 'ie ook (vanwege ander voltage / wattage?)
- Kan ik beter de officiële Dell batterij kopen of die van een random fabrikant die 'em voor twee tientjes goedkoper aanbied?

Alvast bedankt! :thumb:

Hoi,

Dat verhaal over vervangen van je accu, waardoor hij 'tweedehands' meer waard zou worden is natuurlijk onzin ..... maar dat weet je denk ik zelf ook wel.
Bij Replacedirect vind ik prijzen van accu's ..... en dat haal je er natuurlijk nooit meer uit, dus je moet dat alleen doen als je weet dat je er voorlopig nog een jaar of twee drie mee verder wilt.

Hé, ik ben geen amateur meer ;)

En onzin is het niet. Als jij op marktplaats erbij zet dat je accu relatief nieuw is of dat 'ie zo goed als leeggetrokken is, dat maakt echt wel een verschil! Ikzelf zou er ook naar kijken / vragen...

Maar als je bedoelt dat je het aanschafbedrag er nooit helemaal uit haalt, heb je natuurlijk gelijk. Maar dat geldt met alles, afschrijving weet je wel?

Maar ik zie er op Replacedirect inderdaad twee staan.
Misschien kan je reageren op mijn vragen:

- welke nemen, dell of random?
- steekt de 9-cell niet uit?

Maar hoe kan het nou dat 'ie op Ebay maar de helft van de prijs is?
Daar moet toch wel iets achter zitten?

- Is t wel een echte nieuwe?
- Is t een betrouwbare adverteerder?
- Is t soms van een inferieur onbetrouwbaar merk, want het is sowieso geen Dell volgens mij?

Hij is echt helemaal nieuw, in verpakking. De adverteerder heeft 99,..% positieve feedback...

Dell maakt zelf geen batterijen... die kopen ze "ergens" (China).... die "chinees" levert ze waarschijnlijk ook parallel.... (hebben Chinezen geen moeite mee, van "copyright" hebben ze nooit gehoord)

Ding hier werkt perfect (ander model... ook Dell)...

Als je een - niet merkeigen - accu koopt, moet die helemaal overeenkomen met het origineel.
Zelfs binnen hetzelfde type van een bepaald merk laptop zijn er soms nog verschillen.
Allerlei vragen over '9-cell die zou "uitsteken" ' getuigen van weinig deskundigheid.
Bij het bestellen van een accu moet deze dus bestemd zijn voor: Dell Inspiron 1501-series, niet meer en niet minder.
De accu uit de link die ErpCity geeft voldoet daaraan ..... niet meer en niet minder.

Laatst bewerkt:
ErpCity, dank voor je positieve feedback!

Zoals al gezegd, ben geen amateur!
Weet heel goed waar ik naar moet kijken, dat het voor hetzelfde model moet zijn,
en dat de voltages overeen moeten stemmen. Er bestaat bijv. ook 4 cells batterij voor mijn model met andere spanningswaarden! Heb zelf voor ik dit topic maakte ook op de site van Dell gekeken...

En wat betreft het uitsteken, misschien heb je nog niet zo vaak een netbook of ULV notebook gezien, maar bij netbooks (vb msi) komt het regelmatig voor dat de 6 cells batterij uitsteekt aan de onderkant en de 3 cells niet! Vandaar dat dit een hele realistische vraag is, je leest erg vaak dat grotere optionele batterijen wel werken, maar uit de behuizing steken aan de onderkant. Als je me niet gelooft, google eens op laptop batterij steek uit. Je zult het wel zien... Dus niks geen weinig deskundigheid. Valideer eerst je kritiek oké?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan