Nieuwe onderdelen, maar nu geen stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sp4nk

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Hallo,
Ik heb onlangs een set met een moederbord, processor en geheugen gekocht om mijn computer te verbeteren:
http://www.alternate.nl/html/produc...1072378/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel
Deze set heb ik gisteren ontvangen en ik ben natuurlijk meteen begonnen met inbouwen. Ik heb de handleiding er steeds bij gehouden en heb dus alles (volgens mij) goed aangesloten. Ik dacht dus dat ik ermee klaar was en sluit de computer aan, maar hij werkt niet :confused: Ik druk gewoon aan de voorkant op de power-knop, maar ik krijg gewoon geen reactie. Ik ben niet zo dom dat ik de voeding nog uit had staan ofzo. Ik dacht nu dus dat het probleem moet liggen bij de verbinding tussen de power knop en het moederbord, maar die stekkertjes zitten er precies in zoals er in de gebruiksaanwijzing staat... :confused: wat hulp zou ik erg op prijs stellen :)

Welkom op Helpmij.:)

Ook de plus en min goed om gedaan van het stekkertje?

Van je powerknop. Deze zul je op het moederbord moeten aansluiten,

Ja ik heb onderaan het moederbord al die kleine stekkertjes op die pinnetjes gezet. Daarbij heb ik ze hetzelfde neergezet als in de gebruiksaanwijzing stond. Ik heb echter niets van plus en min gezien... :confused: Waar zie ik dat?

Uit de handleiding;
attachment.php

Het gekleurde draadje is de plus.

Bijlagen

• front connector.jpg
    front connector.jpg
    44 KB · Weergaven: 235
bedoel je met gekleurde draadje de wat dikkere draad in de tekening? Ik heb nu de stekkertjes gewoon met de tekst die erop staat naar boven erin zitten... is toch ook wel het meest logische denk ik. Ik snap niet hoe ik aan die stekkertjes kan zien welke kant nou plus en welke min is..

Laatst bewerkt:
Het stekkertje heeft 2 draadjes 1 gekleurde en 1 zwarte. De gekleurde is de plus draad. Heb je ook de 4 polige aansluiting bij de CPU aangesloten?

Plus-min is een beetje onzin.
Het is gewoon een schakelaar. Die heeft geen plus of min (in tegenstelling tot lampjes). (althans: het maakt geen verschil of je dit omdraait)

De fout zit elders. Lees ook mijn helpdraadje (zie mijn handtekening)

- afstandbusjes
- p4-stekker niet aangesloten

Dat zijn de 2 meest voorkomende fouten. Maak anders foto's en plaats deze. Al meermalen heb ik binnen een paar minuten zo de fout ontdekt....

Die P4 is een 4 polige stekker.
9265hsvwGf6t.jpg

Afstandbusje is het bovenste op de volgende afbeelding;
standoff.jpg

Deze gaan achter je moederbord, om deze van het metaal af te houden.

Gezien je foto en de beschrijving in de handleiding, kijk eens wat er gebeurt als je de power switch stekkertje omdraait. Ik heb het eens met een moederbord gehad, dat het wel degelijk uit maakte hoe om de power switch aangesloten is. Terwijl het puur "kortsluiten" van twee pinnetjes is om het systeem te laten starten.

Overigens is de gekleurde draad normaal gesproken de plus-draad en de zwarte of witte de min. Vooral dus voor de lampjes van belang.
Als ik uit ga van het plaatje van crash, dan moeten ze precies andersom.

edit
(het kan zijn dat het blokkeert omdat de hdd-light e.d. verkeerd zijn aangsloten)

Let trouwens ook op dat je wel een pentium 4 stekker als pentum 4 stekker gebruikt. Ook geregeld gelezen (ik snap niet hoe) dat mensen het voor elkaar krijgen om de 4-pins aanvulling van de 20+4 atx stekker te gebruiken. Dit is dus een andere kabel....

mp3atx40.jpg

(bovenste rij -> links is de 20 pins met 4pins aanvulling en rechts zie je de gewone 4pins die je dus aan moet sluiten op de speciale p4-aansluiting)

Laatst bewerkt:
Ik heb die p4 goed zitten, alleen ik twijfel over die stekkertjes die op de foto te zien zijn. Kan jij zien of die goed zitten?

Lees nog eens wat Marsmannetje aangaf;
Overigens is de gekleurde draad normaal gesproken de plus-draad en de zwarte of witte de min. Vooral dus voor de lampjes van belang.
Als ik uit ga van het plaatje van crash, dan moeten ze precies andersom.

edit
(het kan zijn dat het blokkeert omdat de hdd-light e.d. verkeerd zijn aangsloten)

De plus en min van een power knop maakt niets uit hoe deze aangesloten zitten, het enige wat de powerknop doet is deze met elkaar verbinden (verbindt de twee 'power pennen' maar eens met een schroevendraaier en normaal gesproken zal de pc aangaan)

Heb je al geprobeerd om op te starten met een 'kaal' moederbord?

Hoe bedoel je andersom? Moet de power switch stekker een plaats naar links of naar onderen?
Nee Op dezelfde plek, maar met de zwarte draden op min en de gekleurde op plus.

Dus met de letters naar beneden ipv naar boven... (om het anders te zeggen)

En zou je toch eens wat overview foto's kunnen maken? Misschien dat wij het zo zien.

Nee Op dezelfde plek, maar met de zwarte draden op min en de gekleurde op plus.

Dus met de letters naar beneden ipv naar boven... (om het anders te zeggen)

En zou je toch eens wat overview foto's kunnen maken? Misschien dat wij het zo zien.

Ik heb de stekkertjes nu met de tekst naar onderen erin gedaan, maar nog altijd werkt hij niet. De foto's komen eraan!

Kijk eens op de achterkant van je kast, zit daar een klein zwart schakelaartje ? aan/uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan