Nieuwe onderdelen, maar nu geen stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het niet zijn dat mijn moederbord kapot aangeleverd is? Ik hoop natuurlijk van niet, maar dat is wel een mogelijkheid denk ik. Maar ik zal eerst moeten checken of alles goed aangesloten is, dus als iemand iets kan zien aan die foto's zou het fijn zijn :)

Brand, zoemt, beweegt er echt helemaal niks ?

Zit de dikke stekker wel ver genoeg in je pc geduwd ?
Staat er wel stroom op het stopcontact ?

Brand, zoemt, beweegt er echt helemaal niks ?

Zit de dikke stekker wel ver genoeg in je pc geduwd ?
Staat er wel stroom op het stopcontact ?

Ja, niets werkt.
Kan het niet gewoon zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is om alles aan te kunnen? Maar als dat zo is, dan zou hij toch wel moeten zoemen ofzo?

Ik weet niet zeker of het werkt (kan een beveiling in zitten), maar als je alle stekkers loshaalt, draait de ventilator van je voeding dan wel of ook niet ?

maak nog eens een foto van de grote atx-stekker in het moederbord. (ik twijfel nog altijd over die 4 pins gezien het plaatje...)
Dat gedeelte van het moederbord mis ik op de plaatjes

En koppel de harde schijf en dvdbrander/speler af (stekker eruit)
En 1 stripje geheugen eruit.

Het kan dat het moederbord kapot is, maar dat hoeft zeker niet..

Laatst bewerkt:
maak nog eens een foto van de grote atx-stekker in het moederbord. (ik twijfel nog altijd over die 4 pins gezien het plaatje...)
Dat gedeelte van het moederbord mis ik op de plaatjes

En koppel de harde schijf en dvdbrander/speler af (stekker eruit)
En 1 stripje geheugen eruit.

Het kan dat het moederbord kapot is, maar dat hoeft zeker niet..

Ik zal die foto zo maken. Ik heb even gekeken, er zit een 500watt voeding in mijn computer. Dat is dan dus over deze onderdelen:
http://www.alternate.nl/html/produc...1072378/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel
En:
Geforce 8800GT Alpha Dog Edtion
Creative X-FI Extreme Gamer
En nog een HDD en 2 CD-stations.
Heb ik dan wel genoeg aan 500watt? En zoals ik bij mijn vorige post ook vroeg, als ik te weinig watt zou hebben, zou de computer dan totaal niet opstarten of zou die wel wat moeten doen, maar errors ofzo geven?

*EDIT*

De foto voor marsmannetje:
http://img196.imageshack.us/i/foto158t.jpg/

Laatst bewerkt:
Gelukt! :D
De grote atx-stekker zat er niet goed in :rolleyes: het leek van wel, maar de onderkant zat er niet helemaal in, maar dat kon ik niet zien omdat er een stekker voor zat. Toch bedankt voor alle hulp! Ik kom zeker vaker op dit forum als ik vragen heb :)

Mooi zo, dan kun je de status van de vraag op "Opgelost" zetten rechtsonder op de pagina.:)

Vond de stekker er ook al vreemd uit zien, met die klem uit het midden.
Dan lag het niet aan mij.
Maar gezien de atx-stekker zit dat wel goed.
Waarschijnlijk is het de 8pins die gesplitst is.

Ik durf eigenlijk niet te zeggen of de 2 stukken gelijk zijn. Zo ja: dan de andere nog eens proberen. Je weet het niet...

Heb je de harde schijf en cd-spelers nu al afgekoppeld?

Normaal gesproken zit er op het moederbord ook een ledje. Deze geeft licht af als er stroom op het moederbord staat. Bij jou niet?

Ik begin langzaamaan aan een kapot moederbord te denken.

edit:
Mooi. Ik begon dus al aan het eind van mijn ideeen te komen!!
Gelukkig dat het zoiets simpels was.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een nieuw probleempje... Als ik nu de computer opstart met de windows vista cd erin, om die te installeren. Dan pakt hij de cd niet, maar gaat meteen naar zo'n foutmelding dat je kan kiezen van: normaal opstarten, enz. Hoe zorg ik ervoor dat hij de vista cd pakt en ik dus mijn oude partities kan verwijderen en vista erop kan doen?

In ieder geval door een nieuw topic aan te maken.

1 probleem per topic, om het overzichtelijk te houden. :thumb:

In ieder geval door een nieuw topic aan te maken.

1 probleem per topic, om het overzichtelijk te houden. :thumb:

liever niet.
Ik heb het liever bij elkaar...

Maar het probleem is dat de cd-rom als 1e boot moet worden ingesteld in de bios.

Ja dat heb ik net gedaan. Nu pakt hij de cd wel ja.
Maar natuurlijk heb ik nu weer een ander probleem :confused: Als hij nu de vista installatie cd pakt krijg ik eerst: Windows is loading files.... en dan dat vista laadbalkje, maar daar loopt hij nu al 3x op rij vast!? Dan blijft hij gewoon 5 minuten lang stilstaan :S De laatste keer was het niet het balkje dat vastliep, maar net nadat dat balkje verdwenen was, terwijl zo'n tekst (iets met corporation) vervaagt...

Ik heb nu maar even Windows XP erop gezet. Nu had ik daarnet een aantal drivers erop gezet en toen ging ik de videokaart driver erop zetten. Ik start de installatie, maar tijdens de installatie wordt mijn beeld ineens zwart en blijft hij zwart. Vervolgens reboot ik hem 2x en allebei de keren krijg ik nadat windows geladen is een zwart beeld. De 3e keer krijg ik wel mijn bureaublad te zien, maar loopt hij daar vast! Eigenlijk hetzelfde als bij de vista installatie gebeurde! Wat is dit nu weer? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan