Nieuwe onderdelen voor gaming! [help]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardenaz

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Hoi allemaal :)

Toen ik mijn computer twee jaar geleden had gekocht, heb ik er tot nu toe nog helemaal niks aan veranderd. Ik vind dat de games die ik speel (o.a World of Warcraft) niet meer helemaal soepel lopen. Dus ik heb besloten een paar onderdelen voor mijn computer te kopen die het wat sneller zullen maken!

Op het moment zitten er in mijn PC:
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.30 GHz
NVIDIA GeForce 7300 SE/7200 GS

Ben zelf niet zo'n computer genie, dus weet niet precies wat ik nodig zal hebben om m'n games sneller te maken. Sommige mensen zeggen ook dat een motherboard belangerijk is? Maar ik kon die niet weten te vinden!

Is mijn processor goed genoeg of zal ik die ook moeten vervangen?
Een vriend zei tegen mij dat deze graphic card een hele goede is: ATI Radeon 5770 HD

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt! :thumb:

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Denk dat een upgrade hier niet gaat lukken althans je zal even je moederbord moeten vermelden maar denk gezien je processor de upgrade niet echt veel zal worden.Als ik het zo bekijk zal je een moederbord , geheugen, processor en videokkaart moeten hebben dus met ander woorden een nieuwe Pc.

Da's waar ;) processor is echt traag,videokaart echt oud, geheugen heb je niet genoemd je HDD heeft ook invloed op snelheid en prestaties en de OS die je er op heb. Dus in principe alles.

Dan denk je wel ik vervang die processor maar dan moet je ook een nieuw moederbord en geheugen!

Het enigste wat je kan doen is je videokaart vervangen maar dan is de vraag of je voeding dat wel trekt!

Laatst bewerkt:
Da's waar ;) processor is echt traag,videokaart echt oud, geheugen heb je niet genoemd je HDD heeft ook invloed op snelheid en prestaties en de OS die je er op heb. Dus in principe alles.

Dan denk je wel ik vervang die processor maar dan moet je ook een nieuw moederbord en geheugen!

Het enigste wat je kan doen is je videokaart vervangen maar dan is de vraag of je voeding dat wel trekt!
Sorry, was het geheugen vergeten er bij te noemen. Heb 2 GB RAM, maar ben van plan er nog een gig bij te kopen. Denk je dat zo'n moederbord en processor duur zijn?

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Denk dat een upgrade hier niet gaat lukken althans je zal even je moederbord moeten vermelden maar denk gezien je processor de upgrade niet echt veel zal worden.Als ik het zo bekijk zal je een moederbord , geheugen, processor en videokkaart moeten hebben dus met ander woorden een nieuwe Pc.
Ik denk persoonlijk dat als je onderdelen zelf koopt je goedkoper uitkomt dan als je een nieuwe computer koopt!

Hoi,

ja dat bedoelde ik ook maar dan ook alles en deze nog zien te verkopen of als tweede pc houden:d

Welkom op Helpmij.nl

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het huidige bordje.Wellicht geeft dat nog mogelijkheden.

Hoi! Ik zou graag willen zeggen wat voor moederbord ik heb, maar heb geen idee waar ik dat kan zien! Zou je dat kunnen uitleggen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Volgens mij is dat Am2 socket en je je hebt zo te zien een acer dus en dit is volgens mij de snelste processor voor dit moederbord maar gezien de prijs zou ik het niet doen want als het inderdaad een acer is zal je ook voor een eventuele videokaart upgrade ook nog een andere voeding moeten

Hoi,

Volgens mij is dat Am2 socket en je je hebt zo te zien een acer dus en dit is volgens mij de snelste processor voor dit moederbord maar gezien de prijs zou ik het niet doen want als het inderdaad een acer is zal je ook voor een eventuele videokaart upgrade ook nog een andere voeding moeten
Het is inderdaad een am2 socket, en het is een acer. En ik wilde zowiezo al een andere videokaart kopen :D. Die link die je stuurde werkt niet helemaal, de pagina blijft wit. :S maar heb hem gezocht op internet, en hij kost 169,- euro als het goed is? Dat is best wel duur inderdaad.

Laatst bewerkt:
In de tussentijd me suf aan zoeken naar welk bordje dat is en een cpu support.
Ik neig naar een foxcon oem bordje.Maar aangezien ik geen zekerheid vinden kan op het WWW houd ik wijselijk mijn mond.

Hoi,

het gaat dus om deze: AMD Dual Core X2 6400 Processor € 135,00
dat is de snelste maar inderdaad of je moederbord het aankan ik blijf bij mijn eerste antwoord

Laatst bewerkt:
je zou eigenlijk alles moeten vervangen voor een goed, upgradable systeem;)

Oke bedankt iedereen voor jullie hulp! :thumb:

Heb nu wel genoeg informatie dus ik zet het topic op vraag beantwoord!

Je ga toch niet weer een socket am2 nemen... wat heeft het voor nut :shocked:

Heb besloten hem naar een goede kennis van me te brengen. Die weet vast wel welke onderdelen ik nodig heb om hem sneller te maken!

Die komt met het zelfde nieuws hoowr
Denk het niet, de computer van een vriend van mij was nog slechter dan die van mij, en hij heeft hem ook weten te opkrikken. Hij doet er een nieuw moederbord, processor, graphic card, geheugen, voeding en alles erin (nieuwe PC dus) voor een leuk prijsje. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan