Nieuwe opsomming veranderd controle taal in Engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijn305

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2016
Beste Forum-leden,

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie.
Ik maak gebruik van Word2013.
Mijn standaard taalinstellingen staan op Nederlands. Ook de controle taal staat standaard ingesteld als Nederlands.
Maar steeds als ik een nieuwe opsomming maak verspringt de controle taal naar Engels.
Daarnaast past die de lettertype grootte aan naar 12 ipv 11.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij hierbij helpen?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,
Marijn

Bedankt voor uw reactie.

Helaas kan ik nergens antwoord vinden op mijn vraag.
De instellingen die hun weergeven heb ik al geprobeerd.

Groet,
Marijn

Maar je kunt toch automatische taal detectie inschakelen.

Open een nieuw document.
Klik op het tabblad Controleren in de groep Taal op Taal.
Klik op Controletaal instellen.
Schakel in het dialoogvenster Taal het selectievakje Taal automatisch bepalen in.

Anders even wachten op misschien helper: @octafish

Laatst bewerkt:
De lessen doorgenomen maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas.

Het bestand is origineel in een andere versie van word gemaakt (hier had ik het zelfde probleem). Die is verlopen en nu heb ik vorige week office personal 365 gekocht.
Wanneer ik een nieuw document open en daarin een opsomming maak werkt het wel goed. Maar in mijn "scriptie" bestand blijft hij terug schieten naar Engels.
Wanneer ik alles kopieer en plak in een nieuw document lijkt het goed te gaan. Totdat ik weer wat extra's typ in het nieuwe bestand. Dan schieten de opsommingen weer naar het Engels.

Heb jij nog beide office pakketten op je computer staan. ?

Kijk eens of er een profiel aan je opsomming hangt; ik vermoed dat je een profielstijl gebruikt waar de taal is ingesteld op Engels. En dan kun je hoog of laag springen, maar als je dan een nieuwe opsomming begint krijg je gewoon weer Engels als taal. En uiteraard ook andere instellingen zoals lettertype en grootte.

Ja ik kom er nu inderdaad achter dat beide office pakketten er nog opstaan. Office 2013 en Office 2016 (nieuwe dus). Eventjes kijken hoe ik die oude kan verwijderen.
Waarschijnlijk als de oude office verwijder en alles open met 2016 zou het verholpen moeten zijn. Bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan