nieuwe partitie toegevoegd. Nu problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Ik heb een externe harde schijf in tweeen gedeeld met Powerquest PartitionMagic 7 en daarna op de lege ruimte een nieuwe partitie toegevoegd. Op dat moment waren er twee "schermen" actief volgens de taakbalk onderin mijn scherm.
Op een gegeven moment was er nog maar een taak actief met PartitionMagic. Als ik echter kijk in Taakbeheer staat er bij PartitionMagic "Reageert niet", maar in het tabblad Processen staat achter PMagicNT in de kolom CPU een wisselend getal (percentage?).
Tot slot: het lampje op de externe harde schijf geeft aan dat er wel lees-/schrijfactiviteit is.

Is het raadzaam te wachten?

yep, het onderbreken van Partition Magic danwel het kijken naar een partitie in verkenner terwijl PM aan het werk is kan tot gevolg hebben dat je partitie(s) beschadigt raken.

Bij mij heeft het er ooit toe geleid dat ik +5000 mp3's kwijt raakte.

Advies:

geef PM 1 taak, laat hem die uitvoeren en afhandelen vóórdat je hem een nieuwe taak geeft! nSluit allen andere programma's zoveel mogelijk af.

Voorbeeld; een partitie verkleinen, verplaatsen, een 2e partitie aanmaken, formateren enz in 1 keer laten afhandelen door PM is vragen (smeken) om moeilijkheden.

GEDULD!

Laatst bewerkt:
Het enigste wat je nu nog kan doen,als de schijf nog benaderbaar is ,proberen de data die voor belangrijk er nog af tehalen.

Helaas zal de schijf met besturing er nieuw opgezet moeten worden,dat is nu niet meer te herstellen.

Zie uitleg van vorige poster

Jullie denken dus dat ie niet meer bezig is met het aanmaken van die nieuwe partitie (terwijl er dus wel schrijfactiviteit is en de taak PMagicNT in Taakbeheer wel actief is)?
Met andere woorden: deze taak afbreken en de schijf anderzins proberen te benaderen en redden wat er te redden valt?

Jullie denken dus dat ie niet meer bezig is met het aanmaken van die nieuwe partitie (terwijl er dus wel schrijfactiviteit is en de taak PMagicNT in Taakbeheer wel actief is)?
Met andere woorden: deze taak afbreken en de schijf anderzins proberen te benaderen en redden wat er te redden valt?

Is er op je scherm nog beeld van PM

Is er op je scherm nog beeld van PM

In de taakbalk staat nog wel een icoontje van PartitionMagic, maar ik krijg daarmee niet het programma actief op het scherm.

Overigens, het is een schijf met uitsluitend data, dus Windows schrijft/leest niet van die schijf als dat niet nodig is. Daarom denk ik dat als het lampje op de harde schijf nog activiteit weergeeft, dat PartitionMagic nog bezig is...

Via Alt-Tab is overigens niet over te schakelen naar PQMagic... Daarmee kan ik alleen maar schakelen tussen mijn browser en mailprogramma.

Dan zult U zelf daar over moeten beslissen.
Kan zijn dat PM dus nog goed verder werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan