Nieuwe partities maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,
ik heb net een nieuwe harddisk gekocht en daarop XP geinstalleerd. Nu wil ik graag extra partities maken, maar met Partition Magic lukt dat niet. Ik kan partities aanmaken, maar na herstart van Windows zijn ze er gewoon niet. Ik krijg tijdens het herstarten wel een foutboodschap XMNT 2002, en dat gaat over Partition Magic.
Dus ik zoek een andere manier om alsnog een aantal partities te maken.
Wie weet dat?
Rudi.

Volgens mij kan je met Partition Magic alleen partities aanmaken/aanpassen voordat je windows er op zet. Met mijn pc gebruik ik altijd eerst Partition Magic en dan gooi ik er windows overheen

Doggone,
Dat is wel slim van je! Maar dat was ik vergeten.
Partition Magic kan juist wel onder Wndows nieuwe partities aanmaken. Omdat dat niet lukt, zoek ik dus een andere utility die dat ook kan.
Rudi.

Voor zover ik weet is er geen ander programma..... Misschien dat andere mensen nog een oplossing hebben

Welke versie heb je?
Wanneer het de trailversie betreft, kan je idd geen partities maken.

Indien je een grotere schijf hebt dan 128gig., en SP2 hebt geïnstalleerd, kun je gewoon in diskmanagement de rest van de schijf indelen, indien je bij de installatie van windows er maar ééntje hebt aangemaakt.

Indien je een grotere schijf hebt dan 128gig., en SP2 hebt geïnstalleerd, kun je gewoon in diskmanagement de rest van de schijf indelen, indien je bij de installatie van windows er maar ééntje hebt aangemaakt.

Dat klopt, maar enmaal gemaakt blijft gemaakt. PM (en andere programma's) bieden gelukkig uitgebreide opties.

Nee hoor, in diskmanagement kun alle andere partities, anders dan waar het systeem opstaat, of/en de bootschijf, veranderen qua partities en type.

Maar niet zonder dataverlies of je moet eerst alle data backuppen en dan die partities weggooien. Dan kun je pas nieuwe aanmaken. PM is wat dat betreft flexibeler

Tja, daar ging het niet om, werd alleen over de partities gekneuveld :cool: , maare, probeer eens Acronis Disk Director, die maakt geen fouten met de systeempartitie, of Ranish, back to basic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan