Nieuwe pc 500-550 eu (internet en League of legends)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyBonhof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2014
Hallo,

Wil graag een nieuwe pc aanschaffen. Budget ong. 500 eu. Pc waar ik voorlopig een tijdje mee vooruit kan en eventueel later kan upgraden. Gebruik hem vooral voor internet en League of legends (online spel) wat niet al te veeleisend is. Ik zou dit graag op hoogste settings willen spelen met veel fps.

Zelf beschik ik al over monitor en windows 8.

Eventueel als het binnen het budget pas zou ik ook graag ssd erbij doen.
En graag zo stil mogelijk.

Heb er zelf niet al te veel verstand van.

kom zelf uit op:

AMD fx 8320
grafische kaart: MSI R7 260X 2GD5 OC
moederbord: MSI 970A-G46
HDD: seagate baracuda t1
Coolermaster N300
crucial 8gb ram

Heeft iemand eventueel tips en/of verbeteringen? Of misschien een hele andere build?

MvG Jordy

Nou, als ik dit zo lees :

Last updated: 3/11/2013

The following are the minimum and recommended system requirements for running League of Legends on a PC:

Minimum System Requirements:
•2 GHz processor
•1 GB RAM (Windows Vista and 7 users will want 2 GB of RAM or more)
•8 GB available hard disk space
•Shader version 2.0 capable video card
•Support for DirectX v9.0c or better
•Windows XP, Windows Vista, or Windows 7. (Mac Minimum System Requirements can be found here: https://support.leagueoflegends.com/entries/23260481-Mac-Minimum-System-Requirements)

Recommended System Requirements
3 GHz processor
•2 GB of RAM (Windows Vista and 7 users should use 4 GB of RAM or more.)
•12 GB available hard disk space
GeForce 8800 or equivalent video card (Dedicated GPU with 512MB+ Video Memory(VRAM))
•Support for DirectX v9.0c or better.
•Windows XP with the latest service pack installed, Windows Vista with the latest service pack installed, or Windows 7
•The latest update to .NET Framework from Microsoft

The latest version of Adobe Air is required to connect to PVP.net. Adobe Air is included with all League of Legends setup files, but can also be downloaded from Adobe's website.

en dan vooral het gedeelte van de 'losse' (dedicated) videokaart, dan wordt het (samen met jouw voorkeur voor SSD) best wel wat lastiger.

Kast : 50 tot 80
processor : 75 tot 150
videokaart : 125 tot 200
voeding 40 tot 70
DVD speler : 20
geheugen : 50
moederbord 50 tot 90
hdd : 50 tot 150

Als je alles bij elkaar zou klikken op de goedkoopste (geschatte) prijzen en je zou 'm ook nog laten assembleren, dan komt je nét aan.
Ik denk dat je met een klein beetje doorsparen, nét dat beetje ruimte gaat krijgen voor een écht wat leukere machine.

Met name het 'losse' videokaartje drijft de prijs wat op. Voor 750 kun je toch wel vrij goed slagen.

Laatst bewerkt:
de fx8000 cpu past niet in je budget neem aan dat de winkel de pc in elkaar moet schroeven en dat kost ook geld

het is wel te doen met dat budget hoor.
klikerdeklik
zit alleen geen dvd speler bij wellicht heb je er nog eentje liggen in een oude pc?
dit is inclusief assemblage en 1 jaar garantie!

Bedankt voor de reacties. Nuttige info toch nu toe.

Spellen als bf4 speel ik niet en ook niet echt van plan om te gaan spelen. League of legends is grafisch stukken minder zwaar ten opzichte van bf4. Dus zou eventueel iets kunnen besparen op grafische kaart. Of zie ik dat verkeerd?

Asrock , maken zij betrouwbare onderdelen? Hoor gemengde beoordelingen... Meeste raden aan om msi of gygabite. Of is dit onzin volgens jullie?

Ikzelf heb nooit iets van ASrock gehad, alleen een pc uit 2005 bij ons had zo'n moederbord, deze ging na 3 jaar kapot en deed niks meer

Verder een 260x is wel goed genoeg, maar als je echt op ultra etc. wilt spelen met 60+ fps, dan zou ik voor een beetje meer een 270 kopen.
Ikzelf heb nu supergoede ervaring met Asus, een gamepc van 5 jaar oud (toen kostte dat moederbord 60 euro) werkt nu nog steeds perfect en runt elke game met gemak (op normal :P) (en laptops, zijn nooit kapot gegaan)
Met MSI heb ik ook wel goede ervaringen, maar nu heb ik het over de videokaarten, kheb der 1 die had een DOA, teruggestuurd kreeg gelijk een nieuwe en werkt gewoon perfect (en heb nog 1 uit oude game pc 4 jaar)
Kweet niet hoe het met hun mobo's zit, maar ik denk dat die wel goed zijn, alleen je moet niet een MSI 970 mobo nemen, aangezien iemand mij die sterk afraadde

de fx8000 cpu past niet in je budget neem aan dat de winkel de pc in elkaar moet schroeven en dat kost ook geld

het is wel te doen met dat budget hoor.
klikerdeklik
zit alleen geen dvd speler bij wellicht heb je er nog eentje liggen in een oude pc?
dit is inclusief assemblage en 1 jaar garantie!

Die 1 jaar garantie maakt niet superveel uit, als je er zelf achter kunt komen of een bepaald onderdeel in je pc kapot is, dan stuur je alleen het onderdeel dat kapot is, aangezien ieder onderdeel garantie heeft ;)

Asrock en MSI leveren beide gewoon goede moederborden

zeker de Extreme serie van Asrock staat vaak in de top 3 beste keuzes van veel benchmark en pc site's
en MSI heeft ook goede borden zoals de G45 serie die scoren ook erg goed
Asus is natuurlijk ook erg goed maar Asrock en MSI doen het de laatste tijd niet veel slechter

merken die je wilt vermeiden zijn vooral Biostar, Foxconn en Jetway.
bordjes van hun worden over het al gemeen met het blote oog in elkaar gelijmd en slechte Chinese diode en vrim's gebruikt die niet lang mee gaan
de eerder genoemde merken gebruiken vaak japanse vrims en die zijn echt goed

Hm,
meestal kan ik mij wel aardig vinden in hetgeen je schrijft, maar nu wil ik toch graag even reageren op je "te vermijden merk" Foxconn.
Misschien eerst even een vraag : waarop baseer jij de 'te vermijden" opmerking?

Dan wat Foxconn betreft :
Foxconn is Taiwanees en om precies te zijn : van de fa. Hon Hai Precision Industry Co.
Foxconn is wereldwijd de allergrootste fabrikant van computeronderdelen.
Zo fabriceren zij o.a. de Mac mini en de iPhone voor Apple Inc. (natuurlijk zeer slecht verkopende apparaten..............)
Verder fabriceren ze onderdelen voor Samsung, Dell, Sony, Nokia en nog vele andere merken. Je mag 1x raden welke moederborden er in sommige van deze merken zitten.................. Dus ook in jouw monitor zitten onderdelen van het 'te vermijden" merk.
In het Chinees is Foxconn bekend onder de handelsnaam Fu Shi Kang.
Het bedrijf heeft hoofdzakelijk fabrieken op het Chinese vasteland, maar ook in India, Tsjechië, Slowakije, Polen, Mexico en Brazilië.

Samengevat? Ik denk dat er bijna geen computerbezitter is die niets van Foxconn heeft.

Laatst bewerkt:
het kan best zijn dat Foxconn de onderdelen assembleert omdat het goedkoop is voor de grote merken ja

maar dat vertaald blijkbaar niet naar de moederborden die zij op de markt zetten
echter als het gaat om Foxconn producten zelf zijn ze vaak ondermaats en kwantiteit boven kwaliteit dit zie je ook terug in de capacitors/diodes en vrims die zij gebruiken voor hun hardware

Foxconn koopt alleen in en assembleert en bij grote merken krijgen ze vaak de componenten toe gestuurd

Laatst bewerkt:
ja die plaatjes ondersteund dus precies wat ik zeg veel assemblage maar daad werkelijk zelf de componenten maken doen ze niet

het is net lego/knex voor die mensen maar de knex fabrikant doet het echte werk en de kinderen maken er wat leuks van

de machines die de diodes vrim componenten maken staan niet bij Foxconn

Laatst bewerkt:
Even terug komende op de vraag voor de gaming pc voor 500-550 euro , ik heb toevallig zelf een computerzaakje en mijn advies zou zijn, als je alleen maar league of legends speeld kwa spellen , dan red je dat met gemak met de nieuwe Kavari apu modellen van AMD,
Denk dan aan de 7850k.
Hierbij zou je eventueel een asus a88xm-Plus kunnen nemen als moederbord
g.skill 8GB 2133 mgz geheugen
Zelfde schijf en kast
Geen losse videokaart = low power useage dus een CX430 van corsair voldoet prima.
Aangezien je aangaf graag een ssd te willen kun je denken aan een corsair force 60GB ssd.

Totaal zou je dan uitkomen op 510 voor onderdelen 560 voor assemblage.
Prijzen zijn alleen wel gebaseerd op groothandel prijzen aangezien ik dus zelf een computerzaakje heb.
Mocht je vragen hebben mail me gerust even op het forum of reageer op het topic ! Mijn website staat op mijn profiel mocht je geintresseerd zijn.
Mvg Marcel

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...624119]=1&product[452330]=1&product[555971]=1
Zonder SSD zal je 490 kwijt zijn, en als ik jou was zou ik geen 60GB SSD gaan kopen, maar eerder gewoon wachten tot je 30 euro meer hebt en een 120GB SSD kopen, want een 60GB heb je zo vol, zelfs als je zo zuinig mogelijk probeert te doen ;)
En waarom btw 2133Mhz geheugen, de snelheid van het geheugen maakt vaak niks uit in games, het zal nauwelijks tot niet sneller gaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat er geen prijsverschil zit tussen 1600 g.skill of 2133, Dus waarom zou je niet voor 2133 gaan. en wat de prijs betreft ik was uitgegaan van groothandel prijzen aangezien ik zelf een computer bedrijf bezit en ik dus niet kijk naar azerty. wat de ssd betreft vind ik dat je gelijk hebt, het is inderdaad beter om 30 euro bij te leggen en voor 120 te gaan.(ik raad af voor crucial te gaan, zelf slechte ervaringen mee, 2133 crucial geheugen dat bijvoorbeeld BSOD'D op xmp mode en niet hoger wil dan 1866, G.skill levert gewoon betere kwaliteit en er zit nog geen 5 euro tussen)
Ik probeerde me enkel aan zijn beperkte budget te houden !

Laatst bewerkt:
Crucial slechte kwaliteit? Ik heb nu al 2 pc's met crucial ram geheugen, allebei deze serie
1 pc gaat nu al 3 jaar mee, en 1 3 maanden
En G.skill geheugen 2133hmz kon ik niet vinden op de website, vandaar de crucial ram ;)

Hint ! Alternate :D Heeft Iets Meer keuze.

Als het gaat om ram ben ik toch echt een voorstander van G.skill/Corsair.
Kingston heeft ook goeie kwaliteit maar is toch iets prijziger over het algemeen.

Laatst bewerkt:
Alternate geeft niet de garantie dat je krijgt wat je besteld.
en als je bij de bestelling bij azerty ook nog helpmij vermeld krijg je nog korting ook.

http://aanbieding.helpmij.nl/azerty.php

''Alternate geeft niet de garantie dat je krijgt wat je besteld.'' ? kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt? volgens mij klopt die uitspraak namelijk van geen kant...
Dat van die korting op Azerty Wist ik niet.

Wat ik eerder al aangaf ik kijk naar de prijzen die ik zelf hanteer voor inkoop/verkoop aangezien ik een eigen bedrijf heb (knip).
En ik linkte alternate meer om informatieve redenen aangezien ze redelijk veel keus hebben is het misschien handig/leuk voor de gebruikers van dit forum om ook daar eens een kijkje te nemen.

Het was in de verste verte niet bedoelt om azerty af te kraken op wat voor manier dan ook!
Gr Marcel !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan