nieuwe pc 60 gb spoorloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijkerk 5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
ik heb een nieuwe pc gekocht en bij de c schijf staat nog 360 van 460 te gaan maar als ik dan kijk heb ik pas 40 gb gebruikt ook als ik weergave verborgen mappen laat zien vind ik die andere 60 gb niet vreemd :confused:

Dit kan het gevolg zijn van de aangemaakte "shadow copies". Standaard is volume shadow copying op alle schijven onder VISTA ingeschakeld. Dit kan tot 15% van het schijf-volume in beslag nemen, maar de ruimte wordt, indien nodig voor primaire opslag, te zijner tijd weer vrijgemaakt. Men kan VSS ook uitschakelen, maar dan doet men afstand van een zeer welkome herstelmogelijkheid. De door VSS in beslag genomen ruimte is met Verkenner niet te zien, zelfs niet als "verborgen bestand".

Je kunt hem wel zichtbaar maken (en dus nagaan of het hieraan ligt) door het dos-interface als administrator te openen en dan in te geven:

vssadmin list shadowstorage /on=X: waarbij voor X de systeemschijf (doorgaans c) moet worden ingevuld.

Is dit de verklaring?

2x zelfde HD weergegeven

ik heb ook een HD probleempje

de foto zegt genoeg 2x hetzelfde station wordt weergegeven weliswaar onder een andere letter, wijzigingen in de ene gebeurt ook in de andere.
Het is niet echt een probleem, maar toch vreemd.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94 KB · Weergaven: 42
Reactie voor Sponzenbroekske

Dit is een heel ander probleem. Mijn eerste verdenking is dat U ooit een "map network drive" hebt losgelaten op Uw systeemschijf. Dan wordt hij natuurlijk twee maal weergegeven (maar fysiek bestaat hij slechts éénmaal).

Als dit het geval is, dan is de remedie: in de verkenner met tools: disconnect network drive.

Beste groet,

bericht voor Sponzenbroekske

Sorry, ik draai een Engelse versie, dus Explorer. Wat de Nederlandse termen zijn, weet ik niet, waarschijnlijk zoiets als "extra"?

Sorry, ik draai een Engelse versie, dus Explorer. Wat de Nederlandse termen zijn, weet ik niet, waarschijnlijk zoiets als "extra"?

geen verbindingen, maar maakt niet uit, ik ga nu niet verder zijn vraag stelen ;)
Tis goed zo ik weet dan in welke richting ik moet zoeken THX
(en sry voor de inval op de vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan