Nieuwe pc 600-700,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

eleanorrigby

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo forumleden,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe computer te kopen, omdat mijn laptop nu na 7 jaar toch wel vervangen mag worden! Ik heb ditmaal bewust gekozen om voor een pc te gaan i.p.v. een laptop (ik verplaats hem toch niet en ik heb nu wel de ruimte).
Afijn, nu heb ik begrepen dat het goedkoper kan zijn om een computer zelf in elkaar te zetten. Maar wat voor onderdelen zouden dan geschikt zijn? Ik ga deze pc gebruiken voor mijn studie en ik wil er ook films op gaan kijken. Het is dus belangrijk dat er een goed en groot scherm bij komt, zodat ik mijn oude tv weg kan doen. Zo nu en dan wil ik er ook eens een spel op spelen (Sims3 enzo, niet al te zware games). Maar voor een groot scherm is geloof ik ook de videokaart belangrijk? Ik heb 600 tot 700 euro beschikbaar voor deze pc. Windows 7 heb ik thuis al, dus die hoeft er niet bij. Ook heeft mijn zus nog een Scythe processorkoeler en een 400 watt Bequiet voeding nog ergens liggen, die kan ik evt. overnemen.
Zelf heb ik ook al via Alternate wat onderdelen bij elkaar gezocht, maar is dit wel goed genoeg? Ik ben er nog niet uit over de videokaart en het beeldscherm. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en ook kan beoordelen of dit allemaal wel samenwerkt of goed genoeg is?

https://www.alternate.nl/html/cart.html?cmd=remove&key=4871401

Er is voor ca. 200-300 euro ruimte voor een videokaart en een monitor.

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
je winkelwagentje werkt niet.
wat ben je precies van plan met je pc? 400 watt is wat weinig, maar aangezien je niet gaan gamen heb je geen zware grafische kaart nodig, ga je wel film bewerken enzo, en hoe belangrijk is snelheid voor je?
ben je van plan video te gaan bewerken?

Oh, nou dan maar handmatig:

Processor: AMD Phenom II X4 965 (4x 3400 MHz)
Moederbord: MSI 870A-G54
Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 500GB HD502HJ
Behuizing Coolermaster Elite 335
Toetsenbord + Muis: Logitech MK320 WL Desktop
DVD: Asus DRW-24B3ST
Monitor: ....
Videokaart: ....

Totaal: 390, 75

Wat ik al heb:

Voeding: BeQuiet! Straight Power 400 watt
Proc.koeler: Scythe Samurai
Fan: Nexus 120MM

Ook heb ik al speakers en Windows 7 en Office.

Ik ben niet van plan om video's te bewerken, wel wil ik foto's bewerken met Adobe Photoshop en fotoalbums maken met Albelli. Maar dat laatste kan zelfs mijn oude laptop, dus dat komt wel goed. Snelheid vind ik wel belangrijk. Amd is goedkoper dan Intel, dus die heb ik er zelf ingestopt. Ik geloof dat die processor goed genoeg is voor wat ik wil doen. Zo nu en dan wil ik wel Sims 3 spelen. Het belangrijkste is tekstverwerken (office) internet, email, films kijken en fotobewerken. Stilte is ook enigszins belangrijk.

videokaart HD5770 is voor jou dan een goede keuzen
die BeQuiet voeding is net wat te zwak hiervoor heb je minimaal een 450watts voeding nodig

Bedankt voor de reacties!

Okay, dan wordt het sowieso een HD 5770. Nog een vraagje over dat Iiyama scherm, want ik zie een ProLite E2407HDS-B1 en een ProLite E2409HDS-B1 en ze zijn beiden dezelfde prijs, maar waar zit het verschil hem dan in? Want de 2409 is dan nieuwer dan de 2407? Welke zou ik beter kunnen nemen? En ik zie dat ze beiden ingebouwde speakers hebben, kan je dit ook uitschakelen? Want ik stel me zou voor dat de geluidskwaliteit hetzelfde is als die van een laptop en daar word ik niet vrolijk van! Dan sluit ik liever mijn speakers er op aan. Bedankt allemaal, het past allemaal zo precies in mijn budget! :thumb:

400 watt is zat, als je niet gamed dan kun je beter een iets lichtere kaart gebruiken.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=253352 deze bijvoorbeeld.
je hoeft die speakers ook niet te gebruiken want sluit je ze gewoon niet aan dan is het goed.
sims 3 en soortgelijke games mogen hier ook vloeiend op draaien

Laatst bewerkt:
@eleanorrigby

De 2409 is LED dacht ik en ander LCD heb een beetje scheef gekeken
Speakers kan je uitzetten :]
have fun with your new setup:d

Dan denk ik dat ik toch voor de 2407 ga.

@royb3 het winkelmandje is leeg. Welke kaart bedoel je? Wat ik vergeten was om erbij te zeggen was dat de computer wel stil moet zijn. Dus als het kan wil ik graag een videokaart die dus niet zoveel herrie maakt door de koeler.. Als ik een videokaart zie weet ik niet van tevoren of die herrie gaat maken dus ik hoop dat iemand ervaring heeft daarmee.

hoe stil moet hij zijn? de stock koeler van amd maakt namelijk een hoop geluid.

Dat weet ik, ik krijg van mijn zus een Scythe processorkoeler, ze had me er al voor gewaarschuwd. Met stil bedoel ik dat er niet een beest onder mijn bureau zit te blazen als ik aan het werk ben haha :D Dus ik wil graag een grafische kaart met een beetje een stille koeler waar ik zo nu en dan een spelletje op kan spelen en een grote monitor op kan aansluiten. Als de 5570 al voldoet vind ik het ook goed.

de 5570 word je niet blij van is geen gamerskaart.

nogmaals hou rekening met de voeding die Bequit 400watts is wel een A-merk voeding maar zal het heel erg moeilijk gaan krijgen om een HD5770 kaart zijn benodigde stroom toevoor te ondersteunen

en idd de HD5570 is een workstation kaart en niet gemaakt om mee te gamen een HD5670 is dan nog een optie en dan zal die voeding wel vodloen

spellen als sims3 staan in de beschrijving...
ik heb gezien dat je deze gewoon op zijn hoogste kan draaien.

sims 3 is niet zo vragend ja
de HD5670 is maar 10 euro duurder dan die HD5570 en is wat meer gericht op spellen
en dat is wat handiger als hij op grote resoluties wilt gaan spelen wat hij dus wel van plan is

1080 p is ook goed te doen, maar hij geeft dus aan vooral te gaan werken met de pc, lijkt me die kaart toch dik te voldoen, maar de 5670 is inderdaad ook wel een mooie kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan