Nieuwe PC - 650 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter B1ER
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B1ER

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2011
Hallo,

Graag jullie hulp bij het samenstellen van een nieuwe pc. Ik wil vooral een systeem dat betrouwbaar is en voorlopig weer wat jaartjes mee kan. Naast hem te gebruiken voor studie/internet/films kijken wil ik er ook af en toe op kunnen gamen. Echter is mijn budget niet erg groot dus als ik ergens op zou moeten bezuinigen dan is dat de videokaart. Over ruim een half jaar wil ik het systeem uitbreiden met een betere videokaart en een tweede beeldscherm. Het gaat mij er nu om dat de basis goed is.

Budget - 650 euro
Doel - Studie + Entertainment
Assemblage - zelf
Besturingssysteem - Heb ik

Hier heb ik een lijste gemaakt: azerty

Processor: 2500 of 2500K? Ik ben voorlopig niet van plan om te gaan overklokken, maar omdat het verschil in prijs zo klein is K doen?
Moederbord: h67 of p67? en welk type? (hier heb ik zelf weinig verstand van)
Geheugen: 4gb of 2x2gb? wat is het verschil?
Voeding: moet dus ook goed zijn voor een betere videokaart.
Grafsche kaart: ik zat zelf aan de HD5770 te denken.
Processor koeler: handig/noodzakelijk om dit meteen goed te doen of kan het ook prima nog over een half jaar?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Waar zou ik naast de videokaart nog meer aan moeten uitgeven? En laat ik dan zeggen dat gamen niet zo belangrijk voor mij is, dus dat er een budget videokaart in zit maakt mij niet veel uit (komt later wel).

Hier heb je voor onder de 600 al sandybridge systemen. Zelf samenstellen lijkt mij beter en ik kwam daarbij op bovenstaande lijstje. Behalve de videokaart is dat toch best aardig?

Laatst bewerkt:
Neem dan een i5 2500k en een gtx 460. http://bit.ly/gPsvoh
Dan heb je ongeveer 650 (2 euro erboven) en een aanzienlijk betere videokaart.
Daar kun je weer wat langer mee vooruit.

nee dat gaat dus niet
je kan niet overklokken met een H67 moederbord daar heb je een p67 moederbord voor nodig

d8 ff dat het budget 600 euro was
650 kan net

dan zou het in totaal zoiets worden klikerdeklik
dit is inclusief CPU koeler want die heb je dan zeker nodig

exclusief koeler = 634 euro

Laatst bewerkt:
Waarom niet? Niet om ***lig te doen ofzo, maar kun je dat uitleggen?

H67 de multiplier kan je niet omhoog gooien die zijn locked
de p67 kunnen dit wel

hier heb je volledige uitleg
[video=youtube;wUgBNWtCsnk]http://www.youtube.com/watch?v=wUgBNWtCsnk&feature=player_embedded#at=13[/video]

Helemaal duidelijk zo. Bedankt.

Of een 2500 met h67 of een 2500K met p67. Dat wordt dan de laatste optie en dus dat mandje wat firest0rm als laatste had samengesteld. Processorkoeler neem ik er ook bij. Prima. En dan gooi ik er later nog wel een betere videokaart in.

Enige vraagje wat ik nog had: Geheugen: 4gb of 2x2gb? wat is het verschil?

Had het ook net gevonden. Top. Nogmaals bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan