Hallo,
Graag jullie hulp bij het samenstellen van een nieuwe pc. Ik wil vooral een systeem dat betrouwbaar is en voorlopig weer wat jaartjes mee kan. Naast hem te gebruiken voor studie/internet/films kijken wil ik er ook af en toe op kunnen gamen. Echter is mijn budget niet erg groot dus als ik ergens op zou moeten bezuinigen dan is dat de videokaart. Over ruim een half jaar wil ik het systeem uitbreiden met een betere videokaart en een tweede beeldscherm. Het gaat mij er nu om dat de basis goed is.
Budget - 650 euro
Doel - Studie + Entertainment
Assemblage - zelf
Besturingssysteem - Heb ik
Hier heb ik een lijste gemaakt: azerty
Processor: 2500 of 2500K? Ik ben voorlopig niet van plan om te gaan overklokken, maar omdat het verschil in prijs zo klein is K doen?
Moederbord: h67 of p67? en welk type? (hier heb ik zelf weinig verstand van)
Geheugen: 4gb of 2x2gb? wat is het verschil?
Voeding: moet dus ook goed zijn voor een betere videokaart.
Grafsche kaart: ik zat zelf aan de HD5770 te denken.
Processor koeler: handig/noodzakelijk om dit meteen goed te doen of kan het ook prima nog over een half jaar?
Alvast bedankt!
Graag jullie hulp bij het samenstellen van een nieuwe pc. Ik wil vooral een systeem dat betrouwbaar is en voorlopig weer wat jaartjes mee kan. Naast hem te gebruiken voor studie/internet/films kijken wil ik er ook af en toe op kunnen gamen. Echter is mijn budget niet erg groot dus als ik ergens op zou moeten bezuinigen dan is dat de videokaart. Over ruim een half jaar wil ik het systeem uitbreiden met een betere videokaart en een tweede beeldscherm. Het gaat mij er nu om dat de basis goed is.
Budget - 650 euro
Doel - Studie + Entertainment
Assemblage - zelf
Besturingssysteem - Heb ik
Hier heb ik een lijste gemaakt: azerty
Processor: 2500 of 2500K? Ik ben voorlopig niet van plan om te gaan overklokken, maar omdat het verschil in prijs zo klein is K doen?
Moederbord: h67 of p67? en welk type? (hier heb ik zelf weinig verstand van)
Geheugen: 4gb of 2x2gb? wat is het verschil?
Voeding: moet dus ook goed zijn voor een betere videokaart.
Grafsche kaart: ik zat zelf aan de HD5770 te denken.
Processor koeler: handig/noodzakelijk om dit meteen goed te doen of kan het ook prima nog over een half jaar?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: