Nieuwe PC, 700 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter loos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Hai!

Ik wil een nieuwe PC kopen, maar heb totaal geen verstand van computers, en dan is het best lastig.
Ik heb ongeveer 700 euro te besteden en wil de computer gebruiken voor een beetje van alles: internetten, gamen, films kijken. Budget is inclusief monitor en besturingssysteem.
Aangezien ik er zo weinig vanaf weet ben ik op zoek naar iets kant en klaars, geassembleerd kan ook natuurlijk maar ik weet niet of dat nou duurder of juist goedkoper is.

Mijn oog was gevallen op ofwel een HP Pavilion Slimline s5730, een Packard Bell iMedia i5719, of een Dell Inspiron 580 (ik mag niet linken toch?), maar eigenlijk heb ik gewoon geen idee.

Wat gamen betreft, als Diablo III uitkomt wil ik dat graag kunnen spelen. Ik heb geen idee wat voor videokaart je dan nodig hebt, of wat voor processor handig is. Ik heb nu een Dell PC staan met een processor van 2.3GHz en daar wil ik sowieso boven zitten, moet er wel op vooruitgaan natuurlijk.

Ik hoop dat iemand me een beetje op de goeie weg kan helpen of met een goed systeem komt, alvast bedankt!

Welkom bij de Helpmij!

Die systeemeisen zijn redelijk (althans, ik denk dat misschien wel 60 tot 80% van de pc bezitters op de aardbol geen 8800 GTX of zwaardere videokaart heeft, maar goed, da's een aanname)

De eisen zijn :
PC Recommended Specifications:
Windows Vista®/Windows® 7
Dual Core 2.4Ghz Processor
2 GB RAM
512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or better

Maar even voor mijn beeldvorming: die game is er al toch al weer een tijdje? Jij schrijft dat 'ie nog moet uitkomen? Heb ik dan een verkeerde game in gedachten?

Wat de pc zelf betreft; voor rond de € 700,-- inc. besturing én monitor mag je niet ál teveel verwachten, je zit dan echt in de low budget klasse en daar vind je niet echt de snelheidsmonstertjes.

Van de in de door jou genoemde machines zittende videokaarten krijg ik geen 'warme' gevoelens.

Laatst bewerkt:
@gast0225:

Bedankt voor de warme ontvangst!
Diablo I en II zijn er al wel, III moet (hopelijk eind dit jaar) nog verschijnen. Maar de laatste Diablo game is uit, even zoeken... oh wow, 2000. Voel me ineens heel oud ;)

En ik weet dat 700 euro niet veel is, maar ik hoef ook geen snelheidsmonster. Wil gewoon het beste wat ik kan krijgen voor dat geld, hehe.

@Marcell96:

Bedankt voor de moeite!
Ziet er goed uit voor zover ik dat kan bepalen, maar wat is het voordeel van zo'n samengesteld systeem boven een kant en klaar systeem, zoals die die ik genoemd heb? Is een AMD Phenom II X4 955 bijv. beter dan een Intel i3 550?
De videokaart is wel een stuk beter zo te zien, maar ik ben een beetje huiverig voor zo'n samengesteld iets, allemaal verschillende producenten enzo.

Wat zijn eigenlijk goede merken wat betreft kant en klaar systemen, weet iemand dat?

ja een phenom x4 955 is veeeel beter dan een Core I3 550

samengestelde pc's zijn vaak goedkoper en sneller dan een kant en klaar systeem
daarom raden wij samengestelde pc's aan

en je hebt meer invloed op je specificaties
een kant en klaar systeem heeft vaak alleen een goede cpu of een goede grafiesche kaart
met een samengestelde pc kun je dit netjes uitbalanceren

Laatst bewerkt:
voor 500 euro is dat nog redenlijk goed
hoewel je niet teveel mag verwachten van een GT440 kaart die zijn meer voor HTPC bedoeld er kan wel mee ge gamed worden maar op medium/low
processor is lekker snel zeer goed voor gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan