Nieuwe pc (800)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raffeltje

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
hoi,

na op het internet gezocht te hebben en er zelf niet heel erg goed uit te komen, hoop ik dat mensen me hier wat inspiratie kunnen geven :D

Budget - ongeveer 800 (liever eronder als erboven)
Doel - games (bijv. BF 3) en school, games goed speelbaar op behoorlijk tot redelijke kwaliteit
Omgeving - mag wel wat lawaai maken, maar niet te veel dat het irritant wordt
Assemblage - kant en klaar systeem
Besturingssysteem - Windows 7 home (moet er nog bij)
Opties / randapparatuur - Alleen de kast is nodig rest heb ik nog wel, liefst usb 3.0, DVD brander

tips voor winkels met goede prijs/kwaliteit verhouding zijn natuurlijk ook welkom

alvast bedankt,

Raffeltje

•Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.

En dus ook een be-argumentering.;)

Dan kom je hier wel een eind mee:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...427528]=1&product[243016]=1&product[225953]=1

Wat krijg je voor deze 770 euro?
- Een AMD quadcore (Phenom II X4 965) op 3,4 GHz. Geen topmodel, maar snel genoeg voor BF3 en dagelijkse taken.
- Een AMD Radeon HD6870 videokaart van Gigabyte, standaard voorzien van overclock en goede, stille koeling.
- Simpel werkgeheugen van Kingston, 4 GB.
- Simpele processorkoeler (Coolermaster Hyper 212), stuk beter dan de standaardkoeler van AMD.
- Goede 500 watt voeding
- Simpele Coolermaster kast
- 2 USB3 poorten op het moederbord (achterkant van de pc dus), en een DVD brandertje uiteraard.

Azerty bouwt het hele spul in elkaar voor je en geeft je een jaar garantie, Windows 7 64bit wordt meegeleverd maar moet je zelf installeren.
Als je besluit zelf te gaan bouwen of dit te laten doen door een vriend/familielid/kennis bespaar je 60 euro uit, hiermee kun je dus een duurdere kast nemen, of een betere videokaart (HD6950 bijvoorbeeld).

Laatst bewerkt:
dankjewel voor de antwoorden :thumb:

maar even een paar vraagjes

het werkgeheugen kun je niet net zo goed 8 gyg erbij pakken (blijft volgens mij nog steeds binnen budget). ik weet alleen niet of dit heel veel scheelt in snelheid of hoe lang dat hij meegaat.

videokaart mijn budget kan misschien iets omhoog, maar scheelt dit veel als je die 6950 pakt ten opzichte van de 6870?

koeling bij mijn vorige pc (was ook samengesteld (door de winkel)) was er toen een koelingsprobleempje, kan deze koeling het gewoon goed aan? niet dat ie gaat oververhitten?

azerty die assemblage wordt die daar ook getest of hij goed draait? en hoe werkt het met terugsturen mocht hij niet helemaal werken zoals het hoort? (ik neem aan dat de shop verder wel betrouwbaar is aangezien ik hem vaker voorbij heb zien komen op het internet)

in ieder geval al bedankt voor het vorige antwoord

Voorlopig is 4 GB werkgeheugen nog wel even voldoende. Je kunt later altijd nog meer bijplaatsen.
De HD6950 is inderdaad een stuk sneller dan de HD6870, en aangezien je BF3 wil gaan spelen komt dat zeker van pas. Al zal met de HD6870 ook wel goedkomen hoor, daar heb ik geen twijfels over. De HD6950 houdt het alleen wat langer uit in de toekomst.
Bij deze pc is de koeling zeker voldoende, helemaal als je er nog een extra ventilator voor de behuizing bij koopt: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...243016]=1&product[225953]=1&product[243937]=1

Azerty checkt inderdaad of de pc het doet. En ze geven je er een jaar garantie op dus terugsturen is sowieso mogelijk, al raad ik je wel aan van tevoren even contact op te nemen met de serviceafdeling. Azerty is één van de beste en betrouwbaarste webshops, net als Alternate en 4Launch.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...243937]=1&product[383035]=1&product[361602]=1

die 25 erover heen kan voor mij nog wel ik weet alleen niet of die saphire een goed merk is? (ik heb op internet gelezen dat tussen 1 en 2 gyg geheugen niet zoveel zit, weet niet of dit ook klopt)

zelfde geld voor het geheugen weet niet of crosair een goed merk is, maar als dat wel is heb ik liever die 8 gyg

mijn vraag dus is dit die extra 50 euro waard of slaat het nergens op :D

alvast bedankt voor de hulp

maar dan draait hij nu wel soepeler en gaat hij ook langer mee in de toekomst neem ik aan (met spellen)?

Klopt, bestellen maar. Ik heb alleen in eerste instantie een 6870 geadviseerd omdat je liever onder de 800 euro bleef ;)

bedankt voor de hulp, het was lastig om hier zelf aan uit te komen.
had wel al prijzen gekeken en vergeleken en dit ziet er voor deze goed goed uit,
dus denk dat ik komend weekend eens een mailtje stuur en hem dan wellicht ga bestellen.

groetjes raffeltje

ps hoe kan ik het topic op opgelost zetten? ^^

Laatst bewerkt:
Als het goed is kan dat bovenaan het topic ;)
Geen dank voor de hulp en als er vragen zijn hoor ik het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan