Nieuwe PC aanschaffen (Budget 1000/1500)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyear21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2015
Goededag,

Ik zou graag wat hulp willen krijgen om een nieuwe PC aan te schaffen, het liefst via Azerty omdat deze vorige keer ook mijn PC hebben geleverd en ik er nooit problemen mee heb gehad.

Hij zal voornamelijk geschikt moeten zijn om mee te gamen, nou heb ik al jaren niet echt omgekeken naar de veranderingen in PC bouw etc dus ik heb geen idee wat nu goede componenten zijn.

Dus vraag ik vriendelijk of jullie een idee hebben om voor mijn budget 1000/1500 euro (Liever 1000 natuurlijk) een goede PC in mekaar te flansen.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Bij deze een voorzetje je geeft niet aan of het alleen om de hardware gaat en /of er windows bij moet dus dat lezen we dan nog wel.

Bedankt man,

Ik vind dit allemaal best tof er al uitzien. Ik heb Windows 7 via Azerty al gekocht, alleen weet ik niet of je deze ook over kan zetten naar de nieuwe PC :#

Is die ASUS kaart wel de beste, ik heb tot nu toe altijd GeForce kaarten gehad. Dus ik weet niet of ik over moet stappen.

Misschien kan je me een beetje uitleg geven over je 'build'

Hoi,

Ja ik zou ook wel een 970 aan kunnen bevelen in die prijsklasse maar daar zijn wat problemen mee dus daarom me keuze voor de 290x

Hoi,

En Windows 7, kan ik die op meerdere PC's installeren?

De gtx 970 heeft niet echt problemen ja ik weet van het geheugen issue, maar de videokaart functioneer wel gewoon goed.

Ik dacht aan zoiets ---> link

dat lijstje is bij azerty. Bij azerty is het zo dat je wel een goede service krijgt, maar daar betaal je ook wel wat voor. Hier zie je dat je ongeveer 100,- goedkoper uit kan zijn met precies dezelfde componenten---> 5.png

Ik heb voor een intel i5 4460 gekozen, omdat bij gamen overclocken niet veel prestatie winst geeft en daarnaast is het ook een stuk duurder om een intel k processor te nemen.
De gtx 970 is een prima videokaart. Het grootste voordeel van de gtx 970 tegenover de r9 290(x) vind ik dat ze heel weinig gebruiken en ze niet zulke heethoofden zijn als de r9 290(x).

Ik heb een case gekozen die goed koelt en heel erg stil is. Deze case wordt ook door heel veel mensen aangeraden en er zijn veel positieve reviews over te lezen.

Laatst bewerkt:
Even nog een inbreng, waarom een Z97 moederbord terwijl de CPU niet kan overclocken? Daar kan (lijkt mij) ook nog wel wat op bespaard worden (door een H97 of een B85 MoBo te nemen).
Dit is volgens mij wel een goed moederbord dan.

omdat een vergelijkbare h97/b85 moederbord niet heel veel goedkoper is. Een paar euro misschien en het is een heel goed moederbord.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan