Nieuwe pc aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

Mijn oude pc is er na 7 jaar toch mee opgehouden :D
Nu zag ik vandaag in de folder van de aldi deze aanbieding staan http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF05.SHTML
aangezien mijn vorige pc ook een medion was en dat wel goed beviel leek het mij wel goed weer zo´n pc aan te schaffen. Nu was mijn vraag of de prestaties van deze PC wel goed zijn om op te gamen, hoeft niet in hoogste kwaliteit, maar wel dat het er normaal uitziet. Ik had zo mijn twijfels bij de processor, omdat deze mij niet bekend was.(ik heb verder weinig verstand van de hardware)

Is dit een goede pc om te kopen, of is het beter om er op internet een samen te stellen? (ik kan hem niet in elkaar zetten)

Mvg, Ruben

voor die prijs is dat een mooie aanbieding.
of je er mee kunt gamen...weet ik niet.

Hmm... oké, ik zou het liefst nog wel de nieuwste spellen erop kunnen spelen, maar op low quality valt ook best te gamen, vind ik zelf dan. :P

DAt is geen pc om mee te gamen.

Ik zou deze al niet aanschaffen, hij is al veroudert...

E5500 is socket 775 => aflopende zaak, tevens is de e5500 niet eens zo goed.
De kaar is meer voor surfen en multimedia, niet voor gamen.

MAar laat er net een vraag gesteld zijn voor een prijs van een pc.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/544177-6-mnd-oud-All-round-deluxe-PC

Ook een complete set. i5 750, 4gb geheugen en een 5850.
Met die (of een vergelijkbare) kun je wel goed gamen en ja alles eigenlijk.
Misschien kun je contact opnemen en die pc overnemen of vragen wat hij er voor moet hebben

Laatst bewerkt:
Om met de deur in huis te vallen; nee.

Als je wilt weten of je er mee kan gamen dan tik je bij google in: 'naam video kaart' benchmark.
In dit geval dus : HD5450 benchmark

Klik voor resultaten benchmark

dan klik ik op de 1ste en dan zoek in naar crysis of far cry 2.
Ik zie daar dat ie 7,5 FPS heeft, dat is zeer laag. voor een beetje speelbaar wil je minimaal 20FPS hebben en voor een beetje vloeiend beeld moet je 30FPS hebben. Dit is dan echter wel 1 van de zwaarste spellen op High maar dan wel op de resolutie waar jij op gaat gamen. Denk wel dat je CoD 4/5 op low moet kunnen doen maar van CoD 6 weet ik dat niet.
Je kan er wel een andere kaart in stoppen maar dan kan de voeding niet genoeg zijn , bovendien is de CPU ook niet helemaal top.

Deze is al stukken beter en zit ook randapparatuur bij.

ja, bedankt, deze lijkt qua videokaart al een stuk beter (rond de 40 fps als ik dat goed zie:o) maar de processoren van intel begrijp ik nog wel een beetje welke goed zijn en welke niet, maar die van AMD niet, is deze processor wel snel? Heb je daar misschien ook zo'n handigheidje voor als voor de videokaarten? :confused:

Mvg, Ruben

:)

atlon < phenom
x2 < x3 < x4 <x6
hoe hoger het type nummer bv 925 / 955 / 965 deste "beter" de cpu

Bedankt, weer wat geleerd :)

Ik heb vandaag toch de pc van de aldi gekocht en hij doet het goed, voor zolang ik hem heb geprobeerd :D

Bedankt voor alle reacties

Ruben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan