Nieuwe PC(advies)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Intel Pentium 4 2.40GHz 478Pin 512Kb 533MHz FSB 0.13u PROCESSOR

Dane-Elec Dimm 512Mb DDR PC2100 SDRAM 184 pin

Chaintech 9EJL ,P4, 400M/533Hz, 845E,DDR266, AOB, USB2.0, LAN MAINBOARD

IBM Deskstar 120GXP / 80GB UIDE100 7200rpm

ASUS V8420/DT GF4 Ti4200 128MB Tvout DVI

Cmedia sound on board GELUIDSKAART

Lite On 16/48 DVD speler Retail CD-ROM SPELER

Lite-On CD-RW 48x24x48 IDE intern Retail

Sony 3,5" floppy diskdrive 1,44 Mb DISKDRIVE

Ms Windows XP Home voorgeinstalleerd op HD + Licentie SOFTWARE

nou mensen vertel me maar eens wat julie hier van vinden en ik wil graag een goede mening over wat ik beter kan nemen of niet.

en ik zit er aan te denken om het mainboard te vervangen door een ander en daarmee de levensduur te verlengen omdat daar nieuwer geheugen inkan.
kunnen jullie daar ook je mening over geven.
ik wil het vervanggen door:
Chaintech 9EJL2 APOGEE 400/533MHz,i845E, DDR333, LAN, 6ch Audio, USB2.0 dit kost me maar 37 euro en dan heb ik wel een 6 kanaals geluidschip.
en ik wil dan dit geheugen: Dane Elec Dimm 512Mb DDR/333 PC2700 SDRAM 184 pin dit kost 69 dus das wel weer wat meer.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Neem een mobo wat DDR333 ondersteunt samen met 333 mhz ram. Nu haalt de p4 lang zijn bandbreedte niet.

Tegen welke prijs ?, de onderdelen zien er goed uit

zoals gebruikelijk bij dit soort vragen. Wat wil je ermee gaan doen? Op zich best goed spul maar als het een Game-machine moet worden zou je afhankelijk van je budget toch nog wel iets kunnen veranderen/verbeteren.
Als het alleen maar is voor wat lichte office-toepassingen en wat internetten kan je ook nog wel wat veranderen/verminderen/besparen.
Wat moet je hier trouwens voor betalen?

gamez en office

ik betaal hier ongeveer 1200 voor wat raad je me aan om te veranderen en wat is een MOBO kan je uitleggen hoe dat werkt, omdat ik dat niet ken.

persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de "voorgeinstalleerde" Windows. Op een verborgen partitie wordt keurig netjes door de pc-boer Windows geinstalleerd MAAR je hebt NIET thuis in een laatje de cd-rom van het besturingsprogramma en da's nu net wat ik altijd wel fijn vind: de CD-rom van Windows ook fysiek hebben en NIET afhankelijk zijn van een (slijtbare) HDD.

Wat te doen als er buiten de garantie een HDD crash plaatsvindt? Je bent dan afhankelijk van de "goedheid" van de winkelier........... Wat te doen als de winkelier opgehouden heeft te bestaan?

Voor enkele tientjes meer krijg je het schijfje mee.

mobo

welk mainboard raad je dan wel aan en ik heb een budget van 1200 wat zou je anders doen/ veranderen het moet wel een pc zijn waar je goed op kan gamen.

ik denk dat ik XP niet koop, maar wel een recvercd.

ASUS p4s533 is een goed moederbord. Niet duur maar wel ondersteuning voor DDR-333, onboard sound en onboard LAN (wel ff naar vragen bij de winkel). Alleen heb je dan geen USB 2.0.

Geplaatst door RGTMO
ASUS p4s533 is een goed moederbord. Niet duur maar wel ondersteuning voor DDR-333, onboard sound en onboard LAN (wel ff naar vragen bij de winkel). Alleen heb je dan geen USB 2.0.

Geen USB 2.0? Is dat zo belangrijk dan? USB1.0 is voor voorlopig nog goed genoeg.

Geplaatst door Muurhond

Geen USB 2.0? Is dat zo belangrijk dan? USB1.0 is voor voorlopig nog goed genoeg.

Vind ik ook alleen had hij eerst wel USB 2.0 op z'n mobo en nu niet. Misschien had hij of de winkel het mobo mede daarom uitgekozen. Daarom meld ik het maar ff.

ik wil er niet persee een usb2.0 aansluiting hebben, maar ik wil er niet zo veel voor betalen en ik had een winkel bij mij in de buurt in het oog maar daar ga ik misschien toch niet naartoe. www.a-sys.nl/prijslijst.html is de site met de prijslijst kijk maar of je het ermee eens bent en mogelijke veranderingen adviseert. als jullie zeggen dit is niets dan ga ik denk over op alternate.
voor de prijslijst moet je op www.alternate.nl zijn.

kan je eigenlijk met dit systeem ook een p4pe mobo gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan