Nieuwe pc advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
185
Ik sta op het punt een compleet nieuw systeem te kopen. Deze zal bestaan uit de volgende componenten:

Moederbord : Asus 8an -Sli deluxe € 172,-
Processor : Athlon64 X2 4200+ € 459,-
Videokaart : Asus Extreme N6600GT silencer 256mb € 185,-
Geluid : Soundblaster Audigy4 Pro € 159,-
Hardeschijf : Maxtor S-Ata 250GB 7200 € 115,-
Geheugen : 1Gb DDR Pc3200 400Mhz € 99,-
Toets/muis : Logitech Mx5000 € 140,-

Dit alles wil ik graag inbouwen in een Chieftex Mesh Bigtower.

De pc zal gebruikt worden voor allerlei toepassingen: Gamen,video,downloaden,multimedia..... ook wil ik graag tijdens het decrypten of uitpakken van grote bestanden de mogelijkheid houden om andere dingen te doen,bijv gamen of branden.

Graag jullie mening.

Bvd, Marcel
 
3 dingen :
1. wacht een maand of 7 tot 9 een koop een nieuw systeem MET Windows Vista en
2. waarom zo'n dure Audigy terwijl een 5.1 of een Audigy 1 of 2 al het allerbeste geluid procudeert?
3. vooruitlopend op Vista, koop 512 MB of 1 giga intern erbij.
 
Laatst bewerkt:
Pasja zei:
...
3. vooruitlopend op Vista, koop 512 MB of 1 giga intern erbij....
hoezo, dan heb je 1,5gb of 2gb geheugen. Voor Vista is 512minimaal. Ik weet niet hoeveel dit voor Windows is (256mb...?) Het gaat ook zeker op 1gb werken en kan je er later altijd nog 1gb bijsteken...

Wacht idd gewoon op vista...maar dat zal vast wel langer duren dan gepland... dat is altijd zo
 
Ja, in het verlengde daarvan kun je ook volstaan met sound en video-onboard en "later" een aantal losse componenten kopen................
 
Ik zou niet wachten op vista, wat ik op dit moment over vista heb gehoord valt me zwaar tegen.
En heeft de vraagsteller trouwens gezegt dat hij er een besturingssysteem ging bijnemen? Meshien pakt hij gewoon windows xp van zijn oude pc. :)

Terug over de pc.
-Waarom een moederbord met sli ben je van plan om binnen een jaar dezelfde videokaart bij te kopen? Want het werkt alleen met identieke videokaarten.
-Heeft die videokaart tv out?
-Processor vind ik zwaar overkill je kan best niet het nieuwste van het nieuwste nemen. Pak een stapje lager. bv een 4000.
Ik vind het gewoon teveel geld voor die paar kloktikjes meer die je amper gaat merken.
-Ram geheugen is voldoende. Meschien naar 2gb gaan maar het is zeker niet noodzakelijk.

EDIT geluidkaart idd weglaten de onboard geluidskaarten zijn goed genoeg.
 
Het is gewoon bekend wat iemand daar voor over hebt, ik wil bv mijn ram van 1gb ook uitbreiden naar twee 2 gb, als ik al de taks heb aanstaan gebruikt het systeem ook 800 mhz.
 
humpe zei:
Het is gewoon bekend wat iemand daar voor over hebt, ik wil bv mijn ram van 1gb ook uitbreiden naar twee 2 gb, als ik al de taks heb aanstaan gebruikt het systeem ook 800 mhz.


Mij is niet bekend wat iemand daar voor over hebt .
En ik denk dat je ipv 800 Mhz--- 800 mb bedoeld of niet .:)
 
marcel t zei:
Ik sta op het punt een compleet nieuw systeem te kopen. Deze zal bestaan uit de volgende componenten:

Moederbord : Asus 8an -Sli deluxe € 172,-
Processor : Athlon64 X2 4200+ € 459,-
Videokaart : Asus Extreme N6600GT silencer 256mb € 185,-
Geluid : Soundblaster Audigy4 Pro € 159,-
Hardeschijf : Maxtor S-Ata 250GB 7200 € 115,-
Geheugen : 1Gb DDR Pc3200 400Mhz € 99,-
Toets/muis : Logitech Mx5000 € 140,-

Dit alles wil ik graag inbouwen in een Chieftex Mesh Bigtower.

De pc zal gebruikt worden voor allerlei toepassingen: Gamen,video,downloaden,multimedia..... ook wil ik graag tijdens het decrypten of uitpakken van grote bestanden de mogelijkheid houden om andere dingen te doen,bijv gamen of branden.

Graag jullie mening.

Bvd, Marcel

Ik sta momenteel ook op het punt om een nieuw systeem te kopen die er ongeveer hetzelfde uitziet als hetgene hierboven.
Ik kies wel niet voor een geluidskaart maar voor de onboard versie. Voor de grafische kaart heb ik gekozen voor een 6800GS. Deze blijkt een stuk beter te zijn dan de 6600GT bij games. Ik denk dat de 6600GT een "entry-level" is en een 6800GS een "performance level". (Terwijl een 7800 dan een 'high end" is.) De 6800 kost dan wel iets meer als de 6600GT en is blijkbaar ook niet te verkrijgen met passieve koeling.
 
humpe zei:
Het is gewoon bekend wat iemand daar voor over hebt, ik wil bv mijn ram van 1gb ook uitbreiden naar twee 2 gb, als ik al de taks heb aanstaan gebruikt het systeem ook 800 mhz.
Die 800 mb in gebruik betekent juist niets, je zal zien als je upgrade naar 2gb dan gaat windows weer meer ram in beslag nemen :)
Ik kom nu bijvoorbeeld nog toe met 512 mb ram. Spelletjes gaan nog vlot en windows gebruikt standaard iets van een 190 mb ram.
Linux btw maar 100 mb met kde en browser opgestart :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan