Nieuwe PC Aldi aanbieding

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankh1

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe PC, maar heb op dit moment een beperkt budget. De computer zal met name gebruikt gaan worden voor office, internet, downloaden en af en toe videobewerken. Budget is max 550,-
Ik zat zelf in eerste instantie aan een intel processor te denken, maar die zijn wel iets duurder..

Nu zag ik gisteren dat Aldi komende week een aanbieding heeft:

http://aldi.medion.com/md8365/nl/?refPage=medion

Zou dit een optie zijn. De prijs lijkt me erg aantrekkelijk, maar ik twijfel over de processor. Heeft iemand voor mijn budget een beter advies?

Alvast bedankt

Zet je slaapzak, thermoskan & visparaplu maar alvast klaar als je er eentje in de wacht wil slepen!
Er moet wel nog een beeldscherm bij, he...

;)

haha misschien is dat het wel waard? Of kan ik voor mijn budget een beter systeem kopen? Beeldscherm heb ik al.

OK bedankt voor de tip. Ik zie geen losse videokaart maar Intel® HD Graphics. Is dat voldoende als ej ook wat video wilt bewerken? Het valt me op dat dat bij meerdere intel processors het geval is.. Is een aparte videokaart niet altijd meer noodzakelijk?

Dat betekend dat hij de ingebouwde cpu graphics gebruikt, voor videobewerking maakt dat niks uit, het gaat eerder om de CPU kracht en Werkgeheugen waarvan dit systeem zat heeft (6gb)
voor internet is het ook zat, maar gaming, hoef je niet te proberen :P

video kaart zit in de cpu verwerkt
voor video bewerken zou ik voor wat beters gaan

beetje internetten en office gaat.
Voor videobewerken moet je toch een intel hebben en geen amd en een fatsoenlijke nvidea grafische kaart

videobewerking kan prima met AMD dit heeft niks met het merk te maken...
Bulldozer is redenlijk goedkoop oplossing hiervoor ja intel is een stuk sneller maar ook duurder
en de videokaart hoeft niet sterk te zijn bij videobewerking is de cpu het meeste van bellang

winkelmandje inclusief windows 7 en assemblage
klikerdeklik

OK, al bedankt voor de reacties. het helpt me enorm. heb zelf de neiging als ik zelf samenstel om er een dure computer van te maken (gebrek aan kennis, vaak denk ik duurder = beter).

Ik heb hier onder een systeem samengesteld. Zou deze voldoen of zien jullie slimme verbeteringen (DVD heb ik nog)? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of de aparte grafische kaart een meerwaarde heeft of dat dit nauwelijks verbetering geeft in onderstaande configuratie:

Uw huidige keuze Aantal Totaal
CPU I3-2120 3.30GHZ DUAL CORE 3MB 1x € 131.01
ARCTIC FREEZER7 PRO REVISIE 2 - ALLE SOCKETS! 1x € 21.03
INTEL DB67BA ATX-P67-DDR3-SATA3-1394-RAID 1x € 102.16
DDR3 4GB 1333MHZ - PC10600 1x € 25.84
PCI-E 1GB GF GT520 VGA-DVI-HDMI-DDR3-FAN 1x € 44.47
HDD 1TB SATA3 WD 64MB CAVIAR GREEN 1x € 148.27
6236 MIDITOWER ZONDER VOEDING ZILVER/ZWART 1x € 25.24
XILENCE 500W VOEDING DELUXE 12CM FAN ATX 2.3 1x € 34.86
Totaal: € 532.88

Ik heb ook nog een AMD systeem samengesteld en zou graag willenw eten of ik hier dingen niet goed heb gedaan, of dat er slimmere varianten zijn:

Uw huidige keuze Aantal Totaal
CPU AMD AM3 X4 PHEMON 960 BOX 1x € 131.01
ARCTIC FREEZER7 PRO REVISIE 2 - ALLE SOCKETS! 1x € 21.03
MSI AM3 870-C45 ATX-DDR3-RAID-GLAN-PCIE 1x € 66.10
DDR3 4GB 1333MHZ - PC10600 1x € 25.84
PCI-E 1GB GF GT520 VGA-DVI-HDMI-DDR3-RIB 1x € 46.87
HDD 1TB SATA3 WD 64MB CAVIAR GREEN 1x € 148.27
6236 MIDITOWER ZONDER VOEDING ZILVER/ZWART 1x € 25.24
XILENCE 550W VOEDING DELUXE MET PCI-E & 8 PINS 1x € 39.66
Totaal: € 504.02

dat is een erg dure HDD en niet eens snel
de samsung spinpoint f3 is sneller en is ook 1TB kost ongeveer 100 euro
klikerdeklik
en de voeding is niet optimaal bij voedingen is het zo dat goedkoop duurkoop is
een slechte voeding kan letterlijk je pc omzeep helpen
Corsair Builders series voedingen zijn redenlijk goedkoop en toch A-merk
klikerdeklik
jou systeem zou eigenlijk al genoeg hebben aan een 400 watts A-merk voeding

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de tip. Dat wist ik niet. Ik heb gekeken. Maar waar ik hem samengesteld was dit een van de goedkopere.. ik zal eens op jouw site kijken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan