Nieuwe PC AMD of i5

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevindinho7

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Ik koop morgen een nieuwe computer alleen twijfel ik tussen 2 systemen:

De i5 met mindere 5750 videokaart
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/64737

De AMD met 4890 videokaart
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/32314

Activiteiten die ik het meest doe in precies deze volgorde:

internetten (websites/googlen/school), muziek luisteren, downloaden, Word/Excel/ powerpoint, gamen, photoshoppen

Graag jullie (goed onderbouwde) opinie AMD of I5? Mijn budget ligt bij 700 euro met een speling van zn 10 euro (anders had ik natuurlijk de 4890 bij de i5 gedaan)

Als je je computer voor de bovengenoemde activiteiten alleen gebruikt, en hier niet mee van plan bent zware games te spelen zou ik zonder twijfel zeker voor de i5 gaan:thumb:

Zonder twijfel voor de AMD gaan. Je videokaart is veel belangrijker om goed te presteren met games als je processor. Heb ik nog een discussie over gehad met iemand hier op het forum maar met bronnen erbij was ik kansloos dus ik zou zeggen AMD!

Zonder twijfel voor de AMD gaan. Je videokaart is veel belangrijker om goed te presteren met games als je processor. Heb ik nog een discussie over gehad met iemand hier op het forum maar met bronnen erbij was ik kansloos dus ik zou zeggen AMD!

Waar baseer jij je antwoorden op?
wat heb je aan een super snelle videokaart als je internet pagina's gebruikt,
als je iemand wil helpen, doe dat dan waar je verstand van hebt,
zoals je duidelijk kunt lezen hoeft de TS geen zware games te spelen, en heb je dus GEEN zwaardere videokaart nodig, hierbij zou ik zeker voor een nieuwere processor (brein van je pc) gaan de i5!!!

als je een discussie met iemand aan gaat, best. maar dat wil niet zeggen dat deze processor ineens voor alle doeleinden beter is...
zelf draai ik trouwens een AMD Dual 3.0
daarnaast is een intel zowiezo met hetzelfde vermogen in de meeste gevallen sneller als AMD.. hier heeft AMD nog veel problemen op de markt mee gehad.

kevindinho7 zei:
internetten (websites/googlen/school), muziek luisteren, downloaden, Word/Excel/ powerpoint, gamen, photoshoppen

Snelheid kracht en stabiliteit >> Intel Core i5
Voor een meer gamers omgeving kun je inderdaad beter voor 5750 gaan met een zwakkere CPU

Laatst bewerkt:
Maar ik snap iets niet van TS, Het ziet eruit alsof je die systemen zelf heb samengesteld. Waarom neem je dan niet de i5 en een HD5770? Das wel netjes gebalanceerd. En kan je van tijd tot tijd nog een leuk spelletje spelen :rolleyes:

Maar ik snap iets niet van TS, Het ziet eruit alsof je die systemen zelf heb samengesteld. Waarom neem je dan niet de i5 en een HD5770? Das wel netjes gebalanceerd. En kan je van tijd tot tijd nog een leuk spelletje spelen :rolleyes:

ik denk dat het een beetje boven zijn budget uit komt :rolleyes:
zo niet? dan moet je dat zeker doen :thumb:

Hmm ik zie het nu ook, trouwens die geheugenmodules bij het i5 systeem zijn niet compatibel met het moederbord. neem de Gigabyte P55-UD3R.

Laatst bewerkt:
Ik koop morgen een nieuwe computer alleen twijfel ik tussen 2 systemen:

De i5 met mindere 5750 videokaart
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/64737

De AMD met 4890 videokaart
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/32314

Activiteiten die ik het meest doe in precies deze volgorde:

Graag jullie (goed onderbouwde) opinie AMD of I5? Mijn budget ligt bij 700 euro met een speling van zn 10 euro (anders had ik natuurlijk de 4890 bij de i5 gedaan)

Je hebt 5770 geselecteerd, niet 5750 :rolleyes:

Ik zag het inderdaad net ook,
je kunt hierbij kiezen voor een goedkoper en hiernaast de 5750 in combinatie met de i5
ook kun je een heel stuk bezuinigen op je case..
103 euro voor alleen een kast is wel erg veel..

maar die keuzes moet je zelf maken,

Mvg,

Mwah er zit wel een voeding in.

voor een minder prijs heb je dezelfde voeding + behuizing,
ik had een minder dure case genomen en die lekkere 5750 of beter nog 5770 :thumb:

die case is wel leuk, maar geen prioriteit (in mijn geval)

Ik zou ook zeker voor de i5 gaan in combinatie met hd5770.
de 4890 is wel iets beter, maar als je geen super zware games of high ga spelen dan zal je het verschil niet merken als je een 5770 neem. En voor fotobewerken en multitasken is de i5 sneller dan de AMD.
En de 5770 is veel energie zuiniger en maakt minder lawaai

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan