Nieuwe PC bouwen werkt het samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Dag Mensen van helpmij.nl

Ik heb een nieuwe pc samen gesteld maar voor dat ik het bestel wil ik zeker weten dat het wel goed samen kan werken met elkaar.
Hier zijn de onderdelen: (ik weet dat er geen kast bij zit die heb ik al)

Processor:
AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed

Moederbord:
ASRock FM2A75M-DGS

Videokaart:
Gigabyte N65TBOC-2GD

Interne harde schijf:
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Geheugen intern: (RAM)
Crucial CT51264BA160BJ (2x)

Voeding:
Huntkey CP400

Solid state drives: (als start schijf)
Sandisk Solid State Drive 128GB

Alvast dank voor u reactie
Vriendelijke groet,

Annowins - Daan

Die voeding is niet de beste. Levert een zeer lage performance op de 12V rails. Ik zou hier echt een iets betere voeding nemen

Welke raad jij dan aan om erbij te zetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
corsair, seasonic, antec, be quiet oid. Ik weet niet waar je wilt bestellen. Allemaal wel wat duurder, maar dat is het op den duur wel waard

Ik wil het bestellen op tweakers waar het vandaan komt maakt mij niet uit, het moet wel nog in mijn budget passen namelijk...

Ik heb geen glazen bol, dus ik weet niet welke ruimte je hebt in je budget ;)

De CP-400 heeft volgens een hardware review site een 12V max load van 228, wat het in feite eigenlijk een 275W-300W voeding maakt in normale termen. Daarom is die ook zo goedkoop, maar je gaat hem wel heel erg belasten met je systeem. Waardoor je, als er ook maar een kleine fabricage fout in zit, een grote kans maakt hem door te laten branden.

De huntkey "JUMPER" serie is een stuk beter, maar je zult in de pricewatch zien dat die ook meteen een stuk duurder zijn.

Ow sorry dat was ik inderdaad vergeten te melden mijn budget... dat is 500 euro (mag wat meer zijn)
Ik had eerst de volgende voeding erin zitten: be quiet! System Power 7 400W
Zou deze dan wel voldoen, want dan word het gewoon wat door sparen.

Zolang je niet gaat overclocken is de be quiet een stuk betere voeding

Zolang je niet gaat overclocken is de be quiet een stuk betere voeding

Ik was niet vanplan om over te gaan clocken want dat is nergens echt voor nodig, ik had nog één vraagje als die be quiet goed is, is deze dan ook goed?:
Huntkey Jumper 400

want je had die jumper series ook aangeraden en deze is ook 400 watt net zoals de be quiet die ik aangaf.

vriendelijke groet

Daan - Annowins

Het vermogen is een stuk beter, maar wel iets minder zuinig. Ik ken het verschil in prijs niet, maar als dat 3-4 euro is zou ik de BQ nemen voor de hogere zuinigheid.

Het vermogen is een stuk beter, maar wel iets minder zuinig. Ik ken het verschil in prijs niet, maar als dat 3-4 euro is zou ik de BQ nemen voor de hogere zuinigheid.

Oke erg bedankt ik zal even kijken wat ik zal doen maar bedankt voor de informatie :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan