Nieuwe pc, budget 950€

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruubk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruubk

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc, op het moment heb ik een zelfgebouwde pc thuis staan echter ga ik binnenkort op kamers en natuurlijk wil ik daar ook iets hebben om mn spelletjes op te doen/mn leerwerk.

Ik overweeg een laptop te nemen dit ivm werken tijdens colleges en het makkelijk meenemen. Echter heb ik geen idee wat een beetje een goeie laptop is en of dit wel aan te raden is ivm eventuele spelletjes die ik er op wil spelen. Dus mocht je tips hebben voor een goeie laptop laat svp even een berichtje achter :)

Er even vanuit gaande dat ik geen laptop neem zou ik dan graag een pc willen kopen. Ik wil hier de nieuwste spellen op kunnen doen (dit moet kunnen met 950€ toch?) echter wil ik niet dat hij super veel lawaai maakt. Hij mag best een beetje geluid maken maar niet het blazen wat ik nu heb.. Als ik nu namelijk beneden zit hoor ik de pc boven aanstaan.. Dit is me een beetje teveel van het goeie! Daarnaast hoef ik niet super veel opslag ruimte.. 1 terra lijkt me voldoende. Ik hoef er geen video bewerkingen op te doen.

Een vriend van me kan hem voor me in elkaar zetten dus deze kosten hoeven er niet bij worden gerekent.

Alvast bedankt voor de moeite!

ps. qua sites maakt me niet super veel uit waar de spullen vandaan komen, heb voor mn huidige pc alternate gebruikt ging prima..

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Denk dat je voor de duidelijkheid deze beter kan beantwoorden en voor de nieuwste games s een pc veel beter als een notebook

Hee modag,

ik heb deze punten allemaal verwerkt in mn verhaaltje toch? Of kan ik ze beter staps gewijs onder elkaar zetten?

Bedankt :)

Hoi,

Nu ik lees niet of je een monitor muis toetsenbord wilt en wil je hem zelf bouwen of de winkel .

ahh, ja ik wil hem zelf bouwen. En het gaat alleen om de pc zelf. Monitor, muis etc hoeft er allemaal niet bij.

Thanks voor je snelle reactie btw!

Ah bedankt!
Ziet dr goed uit!
Ik heb windows 7 nog wel liggen. Dus deze zou er eventueel niet bij hoeven, is het dan wel verstandig om nog 200 extra te investeren of is het zo eigenlijk wel prima dat het anders zonde geld wordt?

Hoi,

Dan zou ik een ati 6970 of een I7 overwegen aangezien je wilt gamen lijkt mij de 6970 dan de optie kan gezien je budget ook beide;);) zie hier

Hier nog een duit in het zakje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[273958]=1&product[71510]=1&product[225953]=1

Heb voor een groot deel de samenstelling van Modag overgenomen, maar wel een aantal dingen veranderd:
Andere behuizing, zelfde grafische kaart maar dan met 2 fans (scheelt in geluid en temperatuur), extra ventilator voor de behuizing en ik heb er een SSD bij gedaan voor Windows + wat spellen.
En ik heb er een dvd drive bij gedaan, deze ontbrak bij Modag :p

Dit is wel even er van uitgaande dat je gaat overclocken... Doe je dat niet kun je de i5-2500K omruilen voor een gewone i5-2500 (of een i7-2600) en een moederbord met H67 chipset nemen.
Een andere optie die je hebt is inderdaad een HD6970 erin zetten.

Edit: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[71510]=1&product[225953]=1&product[404837]=1
Nu met HD6970, precies 950 euro :p
Gaat wel krap worden in de kast vrees ik, de 6970 is 29 cm lang en de kast zelf is 45cm, inclusief drive bays etc.

Laatst bewerkt:
wow bedankt voor jullie reacties!

er komt nu wel ineens heel veel informatie op me af. Ik ben niet van plan hem te gaan overclocken. Heb dit nog niet eerder gedaan dus ben dan niet helemaal zeker van mijn zaak.. Dus zou ik dan het beste voor optie 2 kunnen gaan?

Wat is deze SSD precies? ik zag wel wat info op internet staan maar het wordt me nog niet echt duidelijk wat het precies inhoud?

Daarnaast nog even een vraagje wat betreft drivers, mocht ik alles geinstalleerd hebben is er dan een handig programmatje wat in 1x laat zien welke drivers niet up-to-date zijn?

Als je niet gaat overclocken kun je het beste voor deze optie gaan:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...252897]=1&product[364212]=1&product[392666]=1

Hier zit dezelfde processor in, maar deze kun je niet overclocken. Daarbij komt een ander moederbord met een andere chipset die net wat goedkoper is (H67 in plaats van P67).
Heb er nu ook een grotere goede kast in gedaan zodat de HD6970 zeker gaat passen.

Edit: een SSD is een erg snelle harde schijf, vergelijkbaar met een grote USB stick zeg maar. Ze zijn nog wel redelijk duur (1,5 tot 2 euro per GB) dus het moet wel echt in je budget passen. Een SSD zorgt ervoor dat de laadtijd van Windows, Office en andere programma's (dus ook spellen) aanzienlijk verkort wordt.

En qua drivers: de belangrijkste drivers (zoals je videokaart) geven zelf een seintje of er een nieuwe versie beschikbaar is. Voor de rest: als het werkt, werkt het. Maar er zijn inderdaad ook programma's voor, ik ken er een paar maar gebruik ze niet.

Laatst bewerkt:
Top bedankt man!

nog 1 vraagje, jullie kiezen allemaal voor de site azerty. Is deze site beetje betrouwbaar? :)

We kiezen niet voor niets voor Azerty ;)

Even zonder dollen; ik heb er zelf ruim 5 keer wat besteld, ook bestellingen van 500 euro, en nog nooit een klacht gehad. Levering is snel, prijzen zijn goed en de voorraadindicatie is 9 van de 10 keer ook gewoon goed.
Ieder heeft zo z'n voorkeur voor een winkel, maar over het algemeen kun je zonder zorgen bestellen bij Azerty, Alternate, 4Launch, Salland en waarschijnlijk nog wel een paar andere zaken.

Ok top! ga ik hem ff opslaan. trouwens waarom van de h67 naar de p67? is dit puur vanwege het overclocken? want als ik hem niet overclock heeft dit toch ook voordeel? Ah ik zie dat je van SSD hebt geadd. Dat klinkt zeker vet! Is het dan verstandig om die SSD windows op te gooien en de rest op me normale schijf te doen? Of werkt dit niet zo?

Intel heeft voor de i3, i5 en i7 processors op Socket 1155 een aantal chipsets gemaakt, waaronder H67 en P67 chipsets. De H67 chipset is de normale voor elke processor en heeft als voordeel dat je de interne graphics in de processor kunt gebruiken, en dat deze wat goedkoper is ten opzichte van de P67 chipset moederborden. De P67 chipset is geschikt voor elke processor, maar heeft als voordeel dat het overclocken van de i5 2500K en i7 2600K mogelijk is, waarbij de K achter het typenummer aangeeft dat je hem kunt overclocken.
Dus ga je niet overclocken, neem je ook geen K model processor en heb je dus ook helemaal geen P67 moederbord nodig, scheelt je 2 tot 3 tientjes op het moederbord en ongeveer hetzelfde op de processor gemiddeld.

Dus je hebt 2 opties: als je gaat overclocken neem je een i5 2500K met een P67 moederbord. Ga je niet overclocken, dan neem je een i5-2500 (dus zonder de K erachter!) en een H67 moederbord.

En voor die SSD; je hebt er het meeste aan als je hier inderdaad Windows op installeert, plus programma's die je veel gebruikt zoals Office en je favoriete spellen. Data als films, muziek en documenten kun je het beste op de normale harde schijf zetten, aangezien je daar geen verschil in laadtijd van gaat merken (dan gaat het om honderden van secondes, en dat is wat sneller dan je kunt tellen ;))

Laatst bewerkt:
Goed om te horen :)
Als je nog vragen hebt, laat maar horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan