Nieuwe PC build. Mis ik iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthieo

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2016
Hoi,

Ik wil binnenkort voor de eerste keer mijn eigen PC gaan bouwen. Ik heb een mooie PC samengesteld voor een niet al te hoog budget. Nou was mijn vraag, mis ik iets? Het kan natuurlijk iets zijn waarvan ik denk "Ohja hoe kan ik dat missen?" maar het kan ook iets zijn wat ik eigenlijk niet wist.
Wat ik tot nu toe heb uitgekozen:

Behuizing: Corsair Carbide Clear 400C (€ 95.95)

Voeding: Cooler Master GM G550M (€ 68,80)

Moederbord: MSI 970 Gaming (€ 97,95)

Geheugen: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (€ 32,95)

Videokaart: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G (€ 231,-)
--- OF ---
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G (€ 353,95)

Processor: Intel Core i5-4460 (€ 180,50)

CPU-koeler: Cooler Master Hyper 212 EVO (€ 29,95)

Harddisk of SSD: WD Blue WD10EZEX, 1TB € 48,- )

Optische drive (Voor CD's): Samsung SH-224DB Zwart (€ 14,42)

Ik zou graag ook feedback willen over deze componenten wat jullie er van vinden en/of ik misschien iets zou moeten veranderen/aanpassen.

Alles is welkom!

Gr Matthieo

Laatst bewerkt:
ik zou in ieder geval een ssd plaatsen, en eventueel bijkomend een gewone hd voor opslag.
Als je nu een nieuwe pc bouwt zonder ssd, dan bouw je egl een verouderd systeem, imho.

Volgens een testje is de GTX 970 zo'n 12% beter dan de 960. Vraag is even of jij daar qua eurootjes zo'n slordige 50% meer voor wil gaan betalen dan voor de goedkoopste van de twee. Klik

Mmmm, de MSI 970 Gaming is een AM3, AM3+ moederbord...daar past een Core i5-4460 alleen m.b.v. een hamer op....
Maar waarom een oude processor, de Core i5-6400 is van de nieuwste Skylake-generatie en net zo duur..?
Als moederbord zou ik dan kiezen voor dit Gigabyte bord, dit Asus bord of dit ASRock bord.
Zelfde geldt voor 8 Gb DDR4 i.p.v. DDR3, bijv. deze modules van Crucial.

Daarnaast zou ik inderdaad voor een SSD / HDD combi gaan zoals de jean hierboven opmerkt. 120 of 240 Gb SSD om Windows op te zetten en de door jouw gekozen WD Blue als opslag-schijf.
Wat ik mis is een 64 bit Windows-licentie..?

Laatst bewerkt:
dat moederbord is inderdaad voor amd cpu's, je moet een moederbord met lga 1150 hebben van msi, bijvoorbeeld ( deze omdat je toch geen k cpu hebt is een z97 chipset zonde ): http://tweakers.net/pricewatch/385042/msi-h97-gaming-3.html

Ik zou ook liever voor de skylake generatie gaan, maar dat moet Matthieo zelf uit maken of hij dat wil.

En wat je nog meer nodig hebt? een schroevendraaier met verschillende opzetstukjes zou wel handig zijn ;)

Mmmm, de MSI 970 Gaming is een AM3, AM3+ moederbord...daar past een Core i5-4460 alleen m.b.v. een hamer op....
Maar waarom een oude processor, de Core i5-6400 is van de nieuwste Skylake-generatie en net zo duur..?
Als moederbord zou ik dan kiezen voor dit Gigabyte bord, dit Asus bord of dit ASRock bord.
Zelfde geldt voor 8 Gb DDR4 i.p.v. DDR3, bijv. deze modules van Crucial.

Daarnaast zou ik inderdaad voor een SSD / HDD combi gaan zoals de jean hierboven opmerkt. 120 of 240 Gb SSD om Windows op te zetten en de door jouw gekozen WD Blue als opslag-schijf.
Wat ik mis is een 64 bit Windows-licentie..?

Zou je misschien mijn aangegeven componenten over kunnen nemen en die kunnen vervangen met jouw keuzes? Dan weet ik een beetje wat er veranderd aan prijs etc!

Ik zou inderdaad met een goedkope non-k i5 gaan ( skylake ) en een goedkoop moederbord onder de 100 euro, echter zou ik wel voor een 970 gaan en voor een ssd, deze onderdelen zullen je echt profijt geven in dingen als games (gpu) en snelheid in windows (ssd), een goedkopere i5 zal prima voldoen.

een 960 is best prijzig voor de performance die je er voor krijgt, ik zou dan liever 100 meer uitgeven aan een 970, of mischien naar een gtx 770 kijken die kun je al voor 150 krijgen en is beter dan een 960.

( heb het erg druk op het moment, zal vanavond kijken of ik een volledige lijst met componenten voor de 800 euro )

Ik zou inderdaad met een goedkope non-k i5 gaan ( skylake ) en een goedkoop moederbord onder de 100 euro, echter zou ik wel voor een 970 gaan en voor een ssd, deze onderdelen zullen je echt profijt geven in dingen als games (gpu) en snelheid in windows (ssd), een goedkopere i5 zal prima voldoen.

een 960 is best prijzig voor de performance die je er voor krijgt, ik zou dan liever 100 meer uitgeven aan een 970, of mischien naar een gtx 770 kijken die kun je al voor 150 krijgen en is beter dan een 960.

( heb het erg druk op het moment, zal vanavond kijken of ik een volledige lijst met componenten voor de 800 euro )

Bedankt voor de info, heb je al een lijstje kunnen maken ?

haha nee was het helemaal vergeten :o ( heb het erg druk met mijn studie ) ik denk ook niet dat ik nog tijd heb om dat binnenkort nog te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan