Nieuwe PC config

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC_Prob

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2005
GigaByte GA-M55S-S3
Twinmos 1024 geheugen PC5300,667 Mhz
OEM 3,5 diskette station
Club 3D 7600GT DDR3 videokaart
Amd athlon 64 x2 4200+ 2x 2.2 ghz (socket AM2)
NEC AD-7170, ATAPI/E-Ide, wit, OEM (dvd brander)
Samsung spinpoint 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Huntkey LW6500H, 500 Watt, Retail
Enlight EN7472, zwart zilver (kast)

prijs: € 652,-

Opmerking: voeding is best goedkoop is ongeveer rond de 40 euro, maar hij kwam goed uit de product survey van tweakers

Maar mijn vraag, gaan al deze componenten zonder problemen met elkaar werken?

Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat ze met elkaar overweg kunnen maar waarom kijk je niet eens naar de core 2 duo ?

Zijn de snelste proccesors van dit moment.

Ik denk wel dat ze met elkaar overweg kunnen maar waarom kijk je niet eens naar de core 2 duo ?

Zijn de snelste proccesors van dit moment.

Over core 2 duo komt geen discussie (ligt buiten mijn budget)

ik neem AMD, maar ik vroeg alleen of het allemaal past, dat is het enige.

Ik vind dit soort topics altijd erg aardig om te lezen.
Zonder het antwoord te kunnen geven op je vraag, zou ik wel een vraag aan the squaler willen stellen:
waarom zou je de snelste processor van het moment willen hebben?
Het gaat er toch meer om WAT je met een pc gaat doen, i.p.v. dat je de snelste van het moment zou willen hebben?
Iemand die veel verslagen moet typen (een of andere manager of docent o.i.d.) en zo nu en dan eens een spelletje speelt en een cd'tje brandt of filpmje download, die kan m.i. prima terecht bij een processor uit 2005 die weer is ingebouwd in een systeem dat 512 MB werkgeheugen heeft?
Is de aspirantkoper een type die elk nieuw uitgebracht spel onmiddellijk van de winkelschappen rukt, dan is het raadzaam om NU het nieuwste en snelste te kopen..... (dan kan 'ie vermoedelijk over 2 jaar nog steeds naar de winkel rennen voor de nieuwste game, maar is ook hij over zo'n 2,5 jaar "klaar" en kan 'ie weer een nieuwe kopen.

Ik heb nog eens door gelezen en allemaal opgezocht en het zou allemaal moet passen

Pasja:

Ik zou de snelste proccesor op dit moment willen heb omdat ik zelf een fanatieke gamer ben meerdere applicaties naast elkaar draai.
Wat je zegt dat het er aan ligt wat men met zijn pc doet daar heb je gelijk in,

Laatst bewerkt:
Ik ga games zoals half life 2 spelen en als ik toevallig dan ook ff battlefield 2142 (of hoe die ook heet) ga kopen dan speel ik die maar op medium settings ofzo maar deze PC die ga ik nemen omdat ik toch een trouwe AMD fan ben en ik het budget nu heb & omdat ik het wachten absoluut zat ben want ik wacht nu al een jaar of 2.

Als je het hebt over pure rekenkracht (snelheid) dan ga ik voor de volle 100% met "the Squaler" mee (ook al ben ik een AMD fan) en zou ik NU een C2D nemen ipv een een AMD, want (helaas voor mij en alle andere AMD-fans) krijgt AMD het momenteel even voor de kiezen als je de benchmarks bekijkt.

Als je het hebt over pure rekenkracht (snelheid) dan ga ik voor de volle 100% met "the Squaler" mee (ook al ben ik een AMD fan) en zou ik NU een C2D nemen ipv een een AMD, want (helaas voor mij en alle andere AMD-fans) krijgt AMD het momenteel even voor de kiezen als je de benchmarks bekijkt.

Ik hoef geen pure rekenkracht, ik neem gewoon AMD, laten we deze discussie maar ff rusten, want ik vroeg alleen of de componenten bij elkaar passen, dat is alles. Deze PC is goed genoeg voor mijn dagelijkse computer behoeftes in gamen en andere dingen, maar kan aan deze samenstelling eventueel nog verbeteren dan? (zonder dat ik naar core 2 duo moet overstappen)

Ja, dat kan 'ie:

1. waarom een diskettestation? Inmiddels verdwijnen overal uit het "straatbeeld" de diskettestations. Laat 'm eruit en je bespaart weer een tientje. Leg er vervolgens 2 tientjes bij en je hebt een usb stick die m.i. oneindig veel waardevoller is dan een diskettestation.
2. waarom een 500 watt voeding? Gelet op de hardware die jij in je systeem gaat plaatsen is een 300 tot 400 meer dan voldoende.

Misschien dat voor een videokaart eens kan kijke naar de ATI X1950 PRO deze zijn zeer goed heb er zelf 1 bezit ik ben er erg mee tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan