Nieuwe pc crasht tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonanzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Het euvel: tijdens spelen van verschillende games crasht mijn pc regelmatig op willekeurige momenten.
Er verschijnt vervolgens 'n blauw scherm zonder foutmelding ('automatisch opnieuw opstarten' is uitgeschakeld).
Start de pc dan opnieuw op en vervolgens blijft de pc hangen bij de intel pentium 4 afbeelding.

pentium 4 Ht 3,4 Ghz
windows XP sp1
videokaart radeon 9800XL (128 Mb)
1024 Mb ddr sdram, HD 200 Gb, directX 9.0b
temperaturen zijn goed volgens everest

Weet me geen raad meer. Microsoft vertelt me dat het ergens vaag te maken heeft met de apparaatstuurprogramma's (drivers?!).
Maar voor een nieuwe pc is toch niet direct van toepassing? De pc moet het gewoon doen zo nieuw uit de winkel.

Kan iemand mij een indicatie geven waar het aan ligt en evt een oplossing aangeven ?

alvast bedankt,

Bonanzo

Idd even kijken of er een nieuwe videokaartdriver is, lost dit je probleem niet op dan zou je even alle andere drivers kunnen checken.

Heb je misschien heel toevallig een SATA HDD ?
Zo ja post effe wel mainboard je hebt, dit was nl bij een klant van mij de oorzaak !

Ahh zou dat een reden kunnen zijn?
Ik heb zelf alleen dit probleem als ik een spel host.
Crash met een leeg blauw scherm, dus geen foutmelding te zien.
Als ik gewoon speel niet (single player)
Moederbord is P4c800-E deluxe.

2x hitachi deskstar 7k250 160 GB SATA

Met everest kom ik met de volgende gegevens:

Mijn HDD is een seagate ATA en het mobo is VIA apollo PT 880.

Kan het hier aan liggen en waarom dan? Voor een nieuwe pc moet het toch allemaal peanuts zijn?

En het toch vreemd dat je een week nadat je een nieuwe pc hebt gekocht gelijk een driver van 42 Mb moet gaan downloaden.

Dat je nieuwe drivers moet downloaden is misschien niet noodzakelijk, echter als je de nieuwste drivers hebt heb je over het algemeen het minste problemen. Dat je pas een pc hebt gekocht zegt niets, zo'n cd'tje wordt bij het maken van de mainboard serie gefabriceerd en is dus op het moment dat ie verkocht wordt niet geheel meer up to date.

Ik denk dat je geen sata schijf hebt dus dan kan dat het probleem niet zijn.

PLOTTER

Probeer eens de laatste SATA drivers te downloaden op de asus website, 1.5 geloof ik.

Geplaatst door GForze
PLOTTER[/B]

Probeer eens de laatste SATA drivers te downloaden op de asus website, 1.5 geloof ik. [/B]

Bedankt, ga ik vanavond meteen uit proberen.

Sorry dat ik weer wat moet vragen maar ik kan die SATA drivers nergens vinden.
Ik zie alleen maar promise RAID drivers en promise ATA drivers.
Ik heb op mijn SATA geen RAID, dus welke drivers moet ik nou hebben?

Ik heb even op Tweakers.net gekeken en daar hadden ze het over SATA drivers die vermeld zouden staan als F6 maar ook dat zie ik nergens terug.

Bedankt voor de hulp maar weer.

Jouw board maakt gebruik van Promise Sata controller, die van mij van een silicon image, dus vandaar dat het versioenummer niet overeen kwam.

Ik zou eens proberen die ATA driver te installen evt zou die raid ook geen kwaad mogen kunnen, je maakt geen gebruik van raid functionaliteit echter wordt het door je board wel ondersteund.

Linkje naar de download site

Ik heb nog steeds problemen

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Er is zelfs 'n probleem bijgekomen. Bij het afsluiten van windows krijg ik een foutmelding afkomstig van ldiskl.sys. Met een vaag verhaal nieuwe hard en software. Heeft iemand een idee wat er met dit nieuwe kreng aan de hand is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan