Nieuwe pc doet het niet/ geeft telkens andere fouten (zelf in elkaar gezet, Help!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexbb

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Hoi allemaal,

Ik heb deze pc in elkaar gezet. Link.
Alleen bij het in elkaar zetten had ik een fout gemaakt, (tweede keer pc in elkaar zetten dus **** happens). Het moederbord maakte contact met de kast waardoor hij niet opstarte (alles zat al aangesloten).
Hier ben ik na een tijd achter gekomen en heb het gefixed, toen startte de pc op en windows geinstalleerd. (dit was 12-7-2013 gister). Nu crashed de pc soms, soms blue screen (zegt dat er fout in windows zit), of hij sluit random af, als ik nu windows opnieuw wil installeren en ik druk op install dan sluit hij ook opeens af en een andere keer kan ik voor 10 minuten wel computeren en dan gebeurt er weer wat anders.

Kan iemand mij helpen? Ik vermoed dat er iets aan de hardware kapot is gegaan door de kortsluiting?? van het moederbord met de kast.

Alvast bedankt! Ik hoop dat jullie iets weten. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, kan nu niks meer..

Hoi,

Ja misschien door het foutje toch het moederbord ietwat vernield.Daar zou ik het meest rekening mee houden .Misschien een optie om het moerbord bij de plaatselijke pc winkel te laten testen.

Ps je weet zeker dat hij nu goed zit en misschien nog af en toe kortsluiting maakt?

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende eens: stel BIOS in op "default" waardes.

Ja 100% zeker dat pc goed in elkaar zit. heb ook nog iemand laten kijken(die vond dat het moederbord tegen de kast aan kwam). bios heb ik niet echt iets aan verandert maar can try.

Met BIOS alles op default geeft geen resultaat. Maar het rare is dat ik gister na het installeren van windows nog wel League of Legends (een game) heb kunnen spelen. Daarna moest ik weg, en toen ik savonds rond 12 uur thuis kwam ging ik 2 andere games installeren, toen ging het opeens fout. Dus hij heeft het wel even gedaan...

Misschien is je mobo nog wel ok na de kortsluiting,maar is 1 van je RAM modules beschadigd........probeer eens met er om de beurt 1tje uit te halen...

Ik heb de CMOS gereset op het moederbord, ik las ergens dat dit ook kan helpen. Nu kon ik Windows opnieuw installeren, eerst kon ik niet eens omdat die random uitging. Dus het ziet er goed uit, ben nu drivers weer aan installeren via de bijgevoegde dvd's.

Oh nvm, hij sloot weer af.. nooooo... Maar ik kan wel in de bios blijven zonder dat hij random afsluit?Wat toch bij het moederbord hoort, dus dan zou het moederbord toch niet persee kapot zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan