Nieuwe PC draaide vista, nu niet meer, geen ingang tot bios, wat is het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zlyrinx

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem en wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb namelijk geen idee wat het probleem is.

Allereerst mijn computer:
AsRock 4coredual sata2
Intel core 2 quad q6600
2x 1GB ddr2 667Mhz OEM
WD Caviar SE16 250GB
LG 18x DVDRW
Sapphire Radeon 9600 pro 256mb
Coolermaster Extreme power 380w
Coolermaster CM690
Windows Vista HP 32bit

Alles hiervan is Vista compatible.

Ik had dit besteld op coolprices.nl, keurig thuis geleverd, niets aan de hand.
Ik zette alles in elkaar op de juiste manier, ook geen probleem.

Toen begon een deel van de ellende. Nieuwe OEM vista cd er in, en leek het helemaal te gaan doen. Halverwege de setup bleef vista hangen met de blauw golvende opstartachtergrond. Gebeurde na een lange tijd wachten nog steeds niets, ik druk de reset knop op de computer in, en er volgde weer precies hetzelfde, weer liep vista op dezelfde plek vast.

Ik dacht dat het misschien aan de vista dvd zou liggen. Vriend van me gebeld en is gekomen met zijn vista-dvd, maar gaf tijdens de setup op precies dezelfde plek hetzelfde probleem.

Toen maar mijn oude legale XP cd geprobeerd om te kijken of deze wel geinstalleerd kon worden. Harde schijf helemaal geformateerd, XP geinstalleerd, ja het werkte.
SP2 gedownload, zodat ik vanuit XP vista zou kunnen installeren. Ja, dit werkte. Installatie gedaan, pakte alles, deed alles goed, vista leek geinstalleerd. Vista draaide 3 dagen prima, zonder problemen. Herkende alle hardware goed, kon alles gebruiken.

Totdat vista zichzelf opeens opnieuw opstartte, waarna ik de melding kreeg dat ik deze computer verkeerd was afgesloten en dat dat kwam door een mogelijke hardware of software verandering. Ik kreeg 4 opties, 3 manieren om in de veilige modus op te starten, en 1 om de computer normaal op te starten. Alle 4 de opties geprobeerd, geen van allen bleek te werken.

Geprobeerd om opnieuw met de vista dvd te installeren, werkte niet, opnieuw geprobeerd te installeren met xp cd werkte ook niet.

Toen de oude HD van mijn vorige computer gepakt, waarop XP stond geinstalleerd. Die deed het wel en XP draaide, (hetzij zeer onstabiel, veel foutmeldingen, doordat hij allerlei hardware voor het eerst zag) Ik probeer of Vista te installeren is op die HD, nee, niet het geval. Hij geeft daarentegen wel een duidelijke foutmelding, maar ik het geen idee wat deze foutmelding betekend en hoe ik dit op zou moeten lossen:

File: \windows\system32\ntoskrnl.exe
status: 0xc0000098
Info: windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt.

XP draait na het proberen om vista te installeren ook niet meer.

Wat me opgevallen is, is dat ik nu helemaal niet meer in mn bios kan komen. Ik krijg helemaal geen opstartscherm, waarin wordt gezegd dat ik met del of f2 in het bios kan. Ik kan me alleen niet herinneren of dit al van het begin af aan was, of dat het pas later gekomen is. In ieder geval kan ik nu dus helemaal niet in mijn bios en de handleiding van asrock levert ook geen duidelijkheid op...

Groot probleem, lang verhaal, maar ik hoop dat iemand me iets verder zou kunnen helpen, of in ieder geval zou kunnen zeggen waar het probleem zou kunnen liggen: HD, vista dvd, mobo etc...

Alvast heel erg bedankt,

Vriendelijke groet,

Pieter Slierings

volgens mij klop je bios instellingen niet loop deze eerst na.
kijk dan ook of de bewuste hardisk op sata staat af gesteld.
als je kan kiezen om sata op native te zetten dan woord er ide gesumileerd waardoor je,
geen sata diskette driver nodig heb.
draai ook eens memtest veel fouten en coruptie kom door slecht werkend geheugen modules.

Een virus zou kunnen, maar als dat niet het probleem is zou ik je systeem gewoon terugsturen naar de febrikant, ook is het misschien handig om de hardeschijf te vervangen om te kijken of het hieraan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan