Quote: Lita112:
Alles leuk en aardig, maar niemand heeft tot nu toe een oplossing kunnen bieden voor jou probleem. Wat als er toch een stukje hardware niet goed werkt, dan gaat een cdtje ook niet helpen.
Ja, maar het proberen kan geen kwaad toch?
Vanaf een forum is het lastig te weten hoe iets er thuis aan toe gaat qua ouders en dergelijke, maar is het niet mogelijk hen het probleem voor te leggen? Met eventueel dit forum bij de hand? Dan kunnen ze zien dat je alles hebt gedaan om het zelf op te lossen, maar je er toch echt niet zelf uit komt.
Dan gaan ze alleen zeiken over wat ik hier over ze gezegd heb, ook al is het niet al te negatief. Heb het vaker al geprobeerd ze dingen te laten zien. Tot nu toe is alles slecht afgelopen, meestal zelfs nog off topic ook.
Contacteer anders je oom en leg hem het probleem voor. Vraag vervolgens of je oom het uit wil leggen aan je ouders, het is tenslotte familie. Want zo kom je echt geen steek verder.
Dat is een idee. Alleen dan krijg me oom alle gezeik van me (moeder, niet echt me vader) te horen.
Dat Vista te traag zou zijn, kan je eigenlijk niet zeggen. Daar de pc nooit lekker gewerkt heeft.
Oke daar heb je eigenlijk gelijk in xD
Maar heeft jou oom dit serieus gedacht:
Quote:
Maar ik heb een Dual Core, dus dacht me oom, de een XP, de ander Vista. (Mhh, alleen op Vista werkt BF2 op dit moment though.
Want dat doet mij dan toch twijfelen aan zijn kennis. Of denk jij dat hij dat zo bedacht had?
Ah ja. Hij zeid tegen mij: "Je krijgt een Dual Core PC, met de ene gedeelte XP en de andere gedeelte een Vista. Ik zelf dacht oke. Want ik heb er niet zoveel verstand van. Het zal vast zijn dat ik het denk dat die dat gedacht had. Het is altijd mijn fout, dus dit zal ook vast wel zo zijn.
Quote: Modag
Hoi,
Jammer joh dat het niet zo klikt tussen jou en je ouders .
Inderdaad erg jammer. Want het zou echt veel schelen als ik wel goed met ze om kon gaan.
Maar je kan natuurlijk ook je oom even mailen en dan vragen om een recovery dvd te maken cq. naar je toe te sturen met daarop een xp met de benodigde drivers van je pc
dan zou je zelf een schone installatie kunnen doen.
en als het dan nog niet werkt dan zal het inderdaad ergens aan je hardware leggen maar dan heb je inderdaad alles gedaan wat in jou macht legt en dan is de pc voor hem .
En dan zou ik je oom je ouders laten aanspreken dat jij der niets aan kan doen en dat hij het voor jou oplost .
Modag
Dat is eigenlijk een erg goed idee
Krijg wel een iets opgestuurd zeid hij, een recovery CD, maar of dat met de benodigde drivers is weet ik niet.
Quote: marsmannetje
Ik weet niet hoe het contact met je oom is. Ik heb zo het gevoel niet al te goed...
Het is namelijk niet meer als normaal dat als je een probleem met een computer hebt dat je dan terug gaat naar verkoper van de pc. In dit geval je oom.
Uhm ja, het zijn mijn ouders eigenlijk, niet mijn oom.
Het probleem is dat er iets ruzie zit te maken in je pc of in je software.
Gezien het feit dat het in Windows XP en Windows Vista niet goed werkt ga ik uit van een hardware probleem.
Het probleem is dat ik zo 1 2 3 ook niet weet wat het probleem is.
Ah. Mwah, we kunnen altijd gokken toch? Ooit zal het probleem tevoorschijn komen.
Je hebt het trouwens in 1 van je berichten over 1500 euro...
Quote:
Nu kom ik dus weer hier met de hoop dat ik EINDELIJK eens van deze rot onzin af ben. Want echt, ik sta op het punt om te springen. Desnoods me oom ff hartig aan te spreken voor het alweer verkopen van een derde handse rot pc. Adios 1500 euro! 1500 hele rot euro's die ik in school had kunnen laten besteden.
Die mag je even uitleggen...
Nou het zit zo. In 2005 kreeg ik ook een PC, daarvoor betaalde mijn ouders €899, jaar later kreeg ik een nieuwe videokaart, die gelijk zorgde voor een PC crash wat dus totaal € 200 kostte. Daarna kreeg ik nog een nieuwe MB ram kaart wat ook € 200 kostte. En daarna was die pc nog rampzalig slecht. En nu weer deze pc met zijn problemen die € 500 kost. Het begint erg frustrerend te worden.
Gedaan, kwamen met oplossingen. Maar het resultaat is alleen maar dat dus er iets mis is met de CD rom schijf. Snap eigenlijk totaal niet waarom ik er 5 heb staan terwijl er maar 1 aanwezig is:S (CD - DVD, wat maakt het uit xD)
Je hebt waarsschijnlijk Daemon Tools geinstalleerd staan. Dat is wel jammer, want je had gezegd dat het een schone installatie was. Heb je ook antivirus, firewall, en dergelijke draaien?
Maar goed. Je hebt dus 4 zogenoemde virtuele dvd-roms geinstaleerd staan. Hier kan je dus gedownloade programma mee inladen (iso-bestanden en dergelijke)
Het is misschien verstandig om hiermee eens te proberen om spellen mee te installeren.
Hiermee zou je kunnen kijken of er, zoals EA zei, iets mis is met je echte DVD-drive.
Ik heb dat geinstalleerd ja. Maar het staat niet aan, althans niet volgens taakbeheer. Gebruik het amper, alleen als het echt nodig is voor games die niet werken door problemen met de CD. Maar daarvoor was het hele probleem al. En ja ik heb Windows Firewall en Norton Antivirus, maar als die problemen veroorzaken, dan had ik geen problemen op me oude pc of elke keer als ik ze helemaal uit zet. Dus dat kan het niet zijn. Daarnaast, weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik die andere schijven kan gebruiken, want ik weet niet hoe je de DVD gedoe veranderd. Maar 1 DVD dingetje dus.
Even een opmerking: Misschien overschat ik je kennisniveau en ga ik te snel voor je: Gewoon zeggen wat je niet snapt, dan probeer ik het zo en kwaad verder uit te leggen.
Mwah, al zou je me dood slaan xD Ik zeg gewoon als ik niets snap. Ik heb namelijk maar een iq van 87. En een PC iq van 130, maar daar blijft het bij. Ik weet niet alles, zeker aangezien ik niet in de ICT gedoe zit.
Wat kan er verder nog mis zijn?
1. Een geheugenbankje kan gammel zijn of ruzie hebben met het moederbord. Dit komt voor en is ook wel te testen. Dat is de volgende stap na de dvdrom testen.
Je moet namelijk een goed werkend dvd-station hebben. Al hoewel ik niet denk dat je een probleem hebt: immers heb je zonder problemen windows kunnen installeren.
Geheugen testen kan met Memtest. Het volgende iso-bestand moet je branden als bootable cd. Daarna je computer opnieuw opstarten en dus van die cd. Deze test dan je geheugen.
http://www.memtest86.com/memtest86-3.5.iso.zip
en voor een uitleg:
http://www.memtest86.com/tech.html#commands
2. Je kan een slecht werkend randapparatuur hebben aangesloten. Een slechte usbstick, kaartlezer, printer: ik noem maar wat. Alles wat je niet nodig hebt zou je eigenlijk moeten afkoppelen
Dat zijn dus de 3 dingen die het volgens mij zouden kunnen zijn. Dat betekent niet dat dit het enige is: ik kan gewoon niets anders verzinnen.
1. Ik heb dit programma gedownload, op een CD gezet, de PC overnieuw gestart, gewacht en het laten testen. Geen idee wat er gebeurd is, want het ging echt heel snel, althans voor moeie ogen. En die uitleg is mij te onduidelijk. Alsof een iemand met een iq van 500 dat moet zitten lezen. 2. Mhh hoe moet ik dat afkoppelen? (Heb geen USB erin zitten, me camera is eruit, eigenlijk geen enkel ander dingetje dan de pc is er. En ja, ik zal niet weten wat ik meer moet hebben.
En oke...