Nieuwe PC gaat niet aan:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier enkele foto's van mijn PC. Zoals jullie kunnen zien zijn de kabels niet al te netjes weggewerkt, maar bij de videokaart en het moederbord is het redelijk leeg dus het leek me wel prima. Ik heb de lege HDD bays gebruikt als "bakje" voor de kabels die ik niet gebruik. Misschien weten jullie een betere manier om dat weg te werken. Ik zou sowieso graag wat tips willen om de kabels wat netter weg te werken want dit is niet echt goed, ook niet voor de air flow lijkt me. rsz_dsc02282.jpgDSC02283.jpgDSC02284.jpgDSC02285.jpgDSC02286.jpgDSC02287.jpgDSC02288.jpgDSC02292.jpgDSC02293.jpgDSC02294.jpg

Niet slecht hoor.
Ik zou hooguit die loze kabels weghalen uit de PC. dat zal een net iets soepeler doorstroom van de lucht geven.

Ja dat dacht ik dus ook... maar hoe? Ze zitten gewoon vast:P. Ik heb mijn moederbord op x-boost gezet, dan overclockt en underclockt hij de processor voor betere prestaties en energiebesparing, maar volgens mij (gezien in het programma speedfan) boost hij mijn 1600Mhz ram naar 2300Mhz! Ik weet niet of dit goed is. Ik zal het wel ff checken als ik weer op mn PC ga(ik zit nu even op laptop) of dit ook echt het geval is.

via tie rips aan de andere kant van de behuizing zitten allemaal gaten hier kun je ze aan vast maken zie foto

Laatst bewerkt:
Ziet er wel ingewikkeld uit, maar ik ga het zeker proberen. Ik heb nog even gekeken en bij CPU-Z staat inderdaad NB Freqencie 2365MHz, terwijl mijn RAM maar 1600MHz is, is dat prima of moet ik hier iets aan doen?

volgens mij staat dat los van elkaar kun je een screenshot maken van je ram in CPU-z

Hier is een screenshot van mijn RAM, ik dacht dat het programma speedfan heette, maar het was CPU-Z.RAM.jpg Weet iemand misschien een fijn programma om te kijken of de temperaturen van de CPU en GPU goed zijn?

DRAM frequency is waar je naar moet kijken niet het NB frequency

je Geheugen draait dus op 1146mhz die 573 moet je x 2 tellen omdat het dual date rate is dat is nog steeds te traag
je moet XMP inschakelen in de bios om de juist frequentie te krijgen of je moet dit zelf handmatig aan passen in de bios
dit moet dus op 800 komen te staan

en voor CPU temps is Realtemp het beste hier te downloaden

GPU temperaturen kun je vaak meten met de mee geleverde drivers/utility software van de fabrikant van de kaart
in dit geval Gigabyte OC Guru II

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt! Maakt dat uit van het RAM? Ik heb er namelijk geen last van ofzo. Ik zal wel even kijken kijken naar dat XMP. Ik had nog een vraagje over hoe ik mijn koelers heb geïnstalleerd. Ik maak er vanmiddag wel een foto van.

Ik had vandaag wat tijd over, en heb jullie tips opgevolgd. Ik heb de kabels onder de harddisks weggewerkt. Ik vind zelf dat ik het best goed heb gedaan (als iemand nog een tip heeft is dat natuurlijk altijd welkom). Hier de foto's.DSC02306.jpgDSC02307.jpgDSC02308.jpgDSC02309.jpgDSC02310.jpgDSC02311.jpgDSC02312.jpg
Ik heb de fan aan de zijkant van de PC verplaatst, omdat waar hij nu zit een dust filter geplaatst kan worden. (die zit er dus ook:P). Misschien is het toch beter om hem aan de zijkant te plaatsen? Ik zal de foto wel even bewerken met mijn master photoshop skills zodat jullie kunnen zien waar de koelers allemaal geplaatst kunnen worden.Masterskills kast.jpg Ik heb aan de onderkant van de kast een fan die verse lucht zuigt, aan de voorkant zuigt de fan ook verse lucht naar binnen(ook met dustfilter). Boven, aan de kant van het front panel zit een koeler die lucht naar buiten blaast. Dit is misschien niet zo slim omdat deze misschien wel de lucht die de CPU koeler gebruikt wegblaast. Foto: DSC02306.jpg Aan de achterkant van de kast zit ook een koeler die lucht wegblaast. Misschien kan ik de koelers dus beter op een andere plaats installeren?

die 8 pins cpu power kabel die nu over de videokaart heen gaat kun je het beste achterlangs de backplate van het moederbord doen en dan door het bovenste gaatje er weer uit laten komen

asea.jpg

die achterste koeler kun je het beste als outtake(uitlaat) laten dit komt omdat die fan hoog zit en hitte omhoog gaat

de onderkant en voorkant kun je dan als intake gebruiken

het koelblok staat prima zo

Laatst bewerkt:
Dat met die CPU kabel had ik inderdaad geprobeerd, maar de aansluiting paste helaas net niet door dat gat heen:/. Wat ik wel kan proberen is om hem in het gat rechts van het moederbord doen, en dan boven langs de CPU koeler naar de connector. Maar denk jij dat die koeler daar aan de onderkant (naast de voeding dus) beter zit dan aan het zijpaneel?

ja luchtstroom gaat omhoog en zo krijgt je videokaart direct koele lucht

Ik had vanochtend nog even gekeken, en ik dacht de 8-pin CPU connector kan niet door het gaatje heen, maar ik had ook een kabel die opsplitste in 2 4 pins, die paste er na wat proberen wel doorheen. Nu is die lelijke kabel dus weg:)

EDIT: Ik probeerde sommige dingen nog even wat netter weg te werken, en toen zag ik dit:photo.jpg Ik had er eerst inderdaad 2 foute uitgehaald-.- Ik ga misschien een dingetje kopen dat ik daarop kan schroeven, maar onder de connectors van de videokaart is dat klepje niet weggehaald. Is dat slecht voor de koeling?

EDIT: Sorry:P foto is op zijn kop!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan