Nieuwe pc, games crashen na 15 min.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Hoi mensen,

Ik heb een nieuwe pc besteld updates geinstalleerd van de cd's van Videokaart en Moederbord. Games zoals Company of Heroes draaien makkelijk op ultra. Maar na 15 minuten gaat hij crashen naar windows of hij crasht helemaal met een blauw scherm met veel informatie over iets. Als ik een hele oude game speel zoals Call of Duty 1 dan zegt die: cod buffer overrun detected.

Ik heb gisteren op google gevonden dat je oudere driver of versie moet downloaden van deze videokaart. Heel veel mensen zeggen verschillende antwoorden en ik heb echt geen flauw benul wat ik moet doen nu.

Mijn systeem:
Corsair Professional Series HX650W - voeding - 650 Watt
Moederbord
ASUS Crosshair IV Formula Republic of Gamers - moederbord - ATX - Socket AM3 - AMD 890FX
Processor
AMD Phenom II X6 1090T / 3.2 GHz processor
Processor koeler
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 - koeler voor processor
Videokaart
MSI R6870 Hawk - grafische adapter - Radeon HD 6870 - 1 GB
Geheugen
Corsair Dominator geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Primaire Schijf
WD Caviar Blue WD10EALX - vaste schijf - 1 TB - SATA-600

Weten jullie trouwens ook hoe je beeldscherm helemaal moet vullen? Want op bureaublad zie je dat de zijkanten zwart zijn. Ik heb op configuratiescherm gezien en de beeldinstellingen op zijn hoogst. Maar de zijkanten bleven. Zou echt top zijn!

Bureaublad>Schermresolutie
Als je daar wat dingen probeert, kan je dan geen goed bureaublad krijgen?

Bij mij staat het niet op het bureaublad. Na ik de zoekfunctie heb gebruikt ben ik bij: Alle configuratiescherm-onderdelen>Beeldscherm> Schermresolutie. Met de volgende instellingen:
Beeldscherm: 1.PLE2407HDS
Resolutie: 1920 x 1080 ( aanbevolen ) Dit is het hoogste.
Schermstand: Liggend
En nee, tot nu toe werkt niets:P

Hoe aangesloten? Instellingen op de monitor zelf nagelopen?

Ik zit bij beeldscherm knopjes bij het main menu van contrast en brightness en al die stuff. Maar nergens kan ik beeldscherm aanpassen. Ik zie vast iets over het hoofd. Zal nog even door zoeken, want dit is niet zo'n groot probleem. Maar weten jullie ook antwoord op het start topic vraag?(A)

Ter informatie over de beeldscherm: Ook Full screen instellingen werkt niet. Dan zou het niet aan de monitor instellingen moeten liggen dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen, dat je hexa core het probleem geeft. Games kunnen nog niet met Hexa core overweg. Je zou de game proces eens op afiniteit 2 cores kunnen zetten.

Het zou kunnen, dat je hexa core het probleem geeft. Games kunnen nog niet met Hexa core overweg. Je zou de game proces eens op afiniteit 2 cores kunnen zetten.

Dat dacht ik al, aangezien al die andere topic vragen hierover. Hoe moet ik het proces op afiniteit 2 cores zetten?

@NogEenProbleem
Jammer, maar bedankt voor je hulp;)

Game starten, dan in de game op pauze zetten en Windowstoets gebruiken. via je taakbalk (rechts klikken) taakbeheer oproepen. De EXE van de game bij de processen zoeken, met rechts op het proces klikken > afiniteit.

Ik ga het proberen. Rond 20 minuten krijgen jullie informatie van mij als het wel of niet gecrasht is. Ik ben benieuwd;)

Wat ik doe:
Naar windows Taakbeheer> Processen
Exe. rechtermuis knop aanklikken.
Affiniteit instellen

En daar staan alle processors. 1 t/m 4. Ik heb alle processors aangevinkt.
Of zit ik hier helemaal verkeerd?

Nee, je moet juist niet alle aanklikken. twee stuks om te proberen.

Ik heb het geprobeerd. Maar het functioneert weer niet optimaal. Eerst 3 processors en daarna 2. Maar nu doet hij wel iets anders. Hij loopt nu vast en als ik CTRL, ALT en Delete indruk zie ik; "het spel werkt niet meer" staan.

Laatst bewerkt:
Had je wel eerst de chipset drivers geïnstalleerd en daarna pas de videokaart drivers?

Chipset is de moederbord toch?
Ik heb eerst de cd van de moederbord erin gepleurt en geinstalleerd. En daarna de videokaart.
Met het installeren en downloaden van de moederbord moest hij zo en dan rebooten en ik heb alles netjes gevolgd. Dat zou het probleem denk ik niet kunnen zijn?
Jij zegt de chipset drivers geïnstalleerd, zit dat niet automatisch op het cd?
Als ik het wel moet installeren, zou je me de link willen geven welke update ik moet installeren? Want iemand zo als ik download zo het verkeerde:P

Laatst bewerkt:
Als je de moederbord CD-rom hebt gebruik zal de chipset driver ook geïnstalleerd zijn.:)

Kijk eens met PCwizard wat de temperaturen zijn tijdens het gamen.

Ik heb PCwizard gedownload en de temperatuur gemeten in tussentijd waneer ik aan het gamen was. Ik heb op verschillende tijden verschillende temperaturen opgeschreven:

Toen ik begon: - Na paar minuten - na ongeveer 7 minuten gamen
Processor temperatuur: 37 graden -38 graden - 40 graden
Mainboard: 33 graden - 34 graden
TMPIN2: 128 graden ( ? )
GPU temperatuur 43 graden - 44 graden - 46 graden
Harde schijf 34 graden

Als de temperatuur er niet bij staat. Dan is het temperatuur gelijk gebleven en is dus niet gezakt of gestegen

Sorry dat het er zo onduidelijk staat. Bij je eigen post kun je spaties zetten. En als je gaat reageren gaan ze weg. Maar ik hoop dat je het wat snapt.

hmm zie dus dat je een windows 7 versie gevonden hebt...
download op deze site eens http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html het progamma bsod viewer.. (onderaan download as zip)
als je deze opent kun je zien waar je pc problemen op geeft als je dat hier heen zet kunnen wij er meer mee...

vaak is het een kwestie van drivers
verder zou ik gewoon zeggen download de allerlaatste radeon drivers van ati.com
voor je kaart (meestal catalyst control center) het kan zijn dat de drivers niet goed zijn maar dan worden ze meestal wel vervangen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan