Nieuwe PC gaming/allround plusminus 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Hallo,

Wilde hier eens om advies vragen bij de aankoop van een nieuwe PC.
Voor de duidelijkheid, ik heb weinig tot geen verstand van hardware.
Budget:
Plusminus 1100 euro
Doel:
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor Second Life. Ik weet niet of dat onder de categorie "gamen" valt.
Daarnaast uiteraard voor surfen en mailen. Ook dus als ik Second Life aan het "spelen" ben. Heb meestal diverse browser vensters (Internet Explorer en Firefox) ieder met diverse tabbladen open alsook email programma (Thunderbird ).
Omgeving:
Liefst een krachtige PC die niet te veel lawaai maakt en toch goed gekoeld wordt. De ruimte waarin hij staat wordt vermoedelijk warm in de zomer (vermoedelijk, omdat ik pas verhuisd ben, maar gezien de bouw lijkt me dit helaas zeer waarschijnlijk).
Een goede grafische kaart is een must. Nvidia kaart is eigenlijk ook een must, dit omdat Second Life nu eenmaal beter werkt met Nvidia kaarten (iets met beter om kunnen gaan met Open GL ...).
Grootte van harde schijf is niet belangrijk.
SSD schijf misschien aan te raden ook?
Assemblage:
Kant en klaar systeem.
Besturingssysteem:
Windows 8.

Dat was het wel zo ongeveer.
Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Hoi Guidoh,

Heb het een en ander voor je bekeken. Gezien je de pc lekker koel wilt hebben, heb ik voor een Intel build gekozen die je niet kan overclocken.
Ook omdat je veel dingen tegelijkertijd open hebt staan. Heb ik er 16GB in gedaan. Uiteraard mist een GTX 670 kaartje niet. Ten opzichte prijs/kwaliteit verhouding, presteert de kaart veel beter als de GTX 660 TI. De GTX 680 is vergeleken prijs/kwaliteit verhouding weer erg duur, vergeleken met de GTX 670. Deze kaart is dan ook meeste bang voor bucks van Nvidea.

Het volgende zit in de samenstelling:
- Mooie kast