Nieuwe PC gaming/allround plusminus 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Hallo,

Wilde hier eens om advies vragen bij de aankoop van een nieuwe PC.
Voor de duidelijkheid, ik heb weinig tot geen verstand van hardware.
Budget:
Plusminus 1100 euro
Doel:
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor Second Life. Ik weet niet of dat onder de categorie "gamen" valt.
Daarnaast uiteraard voor surfen en mailen. Ook dus als ik Second Life aan het "spelen" ben. Heb meestal diverse browser vensters (Internet Explorer en Firefox) ieder met diverse tabbladen open alsook email programma (Thunderbird ).
Omgeving:
Liefst een krachtige PC die niet te veel lawaai maakt en toch goed gekoeld wordt. De ruimte waarin hij staat wordt vermoedelijk warm in de zomer (vermoedelijk, omdat ik pas verhuisd ben, maar gezien de bouw lijkt me dit helaas zeer waarschijnlijk).
Een goede grafische kaart is een must. Nvidia kaart is eigenlijk ook een must, dit omdat Second Life nu eenmaal beter werkt met Nvidia kaarten (iets met beter om kunnen gaan met Open GL ...).
Grootte van harde schijf is niet belangrijk.
SSD schijf misschien aan te raden ook?
Assemblage:
Kant en klaar systeem.
Besturingssysteem:
Windows 8.

Dat was het wel zo ongeveer.
Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Hoi Guidoh,

Heb het een en ander voor je bekeken. Gezien je de pc lekker koel wilt hebben, heb ik voor een Intel build gekozen die je niet kan overclocken.
Ook omdat je veel dingen tegelijkertijd open hebt staan. Heb ik er 16GB in gedaan. Uiteraard mist een GTX 670 kaartje niet. Ten opzichte prijs/kwaliteit verhouding, presteert de kaart veel beter als de GTX 660 TI. De GTX 680 is vergeleken prijs/kwaliteit verhouding weer erg duur, vergeleken met de GTX 670. Deze kaart is dan ook meeste bang voor bucks van Nvidea.

Het volgende zit in de samenstelling:
- Mooie kast
- Ingebouwde fan controller "Tempratuur kast bepalen, handig voor in de zomer)
- 6x ventilator met blauwe LED.
- Goede en stille processor koeler.
- GTX 670
- 16GB geheugen
- Snelle 2 TB HD
- SSD mist. Als je deze toch wilt gaat dit weer ten koste van je videokaart. Zoon must is het niet. Omdat het ook een kleine schrijf is wat je C:/ partitie is. Pak hem beet 4-5 games installeren en hij is vol.
- Windows 8
- I5 3470 (3.2Ghz)
- Geassembleerd geleverd met 1 jaar garantie.
- 1085 Euro.
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B394090%5D=1&product%5B563059%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B558101%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B462182%5D=2&product%5B557195%5D=1

Groetjes Sander

Laatst bewerkt:
Hallo Sander,

Bedankt voor je reactie alvast.
Zoals gezegd ik heb weinig tot geen verstand van hardware, dus geen idee wat het beste is.
Dat is het probleem een beetje, heb zelf uiteraard ook al op diverse sites rondgekeken, maar als "leek" zie je door de bomen het bos niet meer op een gegeven moment.
2 TB HD is wel erg groot voor mij. Mijn C:/ partitie nu is 149 GB waarvan 112 GB vrij, dus..
SSD schijf is toch veel sneller?
Processor is krachtig genoeg? Ondanks dat Second Life grafische nogal belastend is, is het ook vrij belastend voor de processor, constant op 60 %, met pieken tot 100 % met mijn huidige PC ( Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2220 @ 2.40GHz (2394.03 MHz)
Memory: 2048 MB)
Ook nog even vermelden dat de PC eigenlijk altijd aanstaat.
Plusminus 1100 euro - misschien zit daar nog wat rek in :)

Laatst bewerkt:
als de pc altijd aan staat dan raad ik een goede Gold certified voeding aan dan is het vrijwel een server en die maken veel meer uren dan een standaard huis tuin en keuken pc

verder is 16GB werkgeheugen overdreven veel de genoemde taken kun je prima met 8GB werkgeheugen doen tenzij je aan video rendering doet heb je dat niet nodig

de i5 is een quad core cpu verder is de technologie achter die i5 veel beter de snelheid waarop de cpu werkt kun je dus niet 1 op 1 vergelijken met de E2220 die je nu hebt
ook al werkt hij op een tragere snelheid hij heeft meer paarde kracht en zal zijn taken dus alsnog sneller klaar hebben

de behuizing raad ik af dat is geen stille kast
de standaard koeler van Nvidia op de GTX670 is ook niet stil te noemen en koelt ook een stuk minder dan koelers die door andere merken worden gemaakt.

klikerdeklik heb het winkelmandje aangepast stil maar toch koel heb er een 120GB SSD en een GOLD voeding in gedaan van 550watts

Laatst bewerkt:
@firest0rm
2 maal DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station en geen moederbord? Of kijk ik verkeerd en/of moet ik dat van Sander zijn winkelwagentje erbij pakken?
De kast lijkt me wel aardig trouwens, USB aansluitingen etc. die zitten verder op het moederbord? Die kast heeft er standaard maar 2?

De kast is wel het stilste van het stilste. Samen met de rest van de onderdelen, maar de kast staat er bekend om dat hij niet goed koelt. Omdat de warmte langer in de kast blijft hangen. De kast is ook geheel geisoleert.
Gezien de PC altijd aanstaat lijkt het mij eerlijk gezegd geen verstandige keus. Kan je beter een waterkoeling setje erin gooien. Voor de rest onderdelen zijn prima.

Wat Firestorm al aangaf moet je inderdaad voor een Gold certified voeding gaan.

Laatst bewerkt:
zit 1 maal dvd rw in moederbord was ik vergeten
het moederbord heeft USB aansluitingen aan de achterkant 6 in totaal waarvan 2 USB 3.0

klikerdeklik

@sander ik heb er speciaal een Noctua 14CM fan bij geplaatst deze komt aan de voorkant te zitten hierdoor blijft de lucht stroom optimaal en de fan is fluister stil
zon liquid closed loop zal ook niet helpen want ook die dingen hebben lucht stroom nodig en je hebt dan ook geen koeling voor de graka
tenzij je voor een volledige water koeling built wilt gaan... maar dat kost al ruim 350 euro op zich zelf

Laatst bewerkt:
omdat die noiseblocker niet zo stil is als de noctua 19DBa tegen 27DBa das geen fluister niveau meer
en de noctua komt met direct airflow waardoor de luchstroom beter gestuurd word tot in de kast inplaats van dat het verspreid word (zie filmpje)
Noctua fans zijn duur omdat ze goed zijn en het waard zijn

dit filmpje gaat over een andere type fan maar ze gebruiken dezelfde techniek in alle fans die ze maken
[video=youtube;b5I_SilNSqo]https://www.youtube.com/watch?v=b5I_SilNSqo[/video]

en de GTX670 stock koeler van Nvidia is niet stil verder is de kans groot dat na een paar maanden gebruik er een coil whine kan onstaan bij die fan.
dus het is beter om een fan te pakken die door een derde partij is gemaakt

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor jullie advies, moet er eens een nachtje over slapen.
Maar jullie advies heeft me goed geholpen alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan