Nieuwe pc geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike991

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Beste mensen hier ik heb even een vraagje. Ik heb gisteren een nieuw systeempje gekocht en zelf in elkaar gezet nu heb ik alleen het volgende probleem. De computer start wel op maar ik krijg geen beeld. De fans van de cpu, videokaart en normale koeling draaien allemaal. De computer gaat ook gewoon aan harde schijf ook enzo krijg alleen geen beeld... Iemand die me hierbij kan helpen want ik ben nu toch wel lichtelijk gefrustreerd:p.

Systeem is als volgend:

ASUS Crosshair IV Formula 890FX
AMD X6 II 1090GT
Seagate 500gb
Club 3D HD6790 1GB
Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit
650 watt voeding antec

Nou wie de oplossing heeft zal ik eeuwig dankbaar zijn:d
Alvast bedankt voor de hulp.

Staat in de bios de onboard videokaart wellicht nog geactiveerd, terwijl je misschien een losse videokaart hebt?

Nee hij heeft geen onboard videokaart dus dat kan het niet zijn helaas.
maar bedankt voor je hulp

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de pc aan zet krijg je dan wel een post piepje te horen? Dat is het teken dat alle hardware in orde is.

Ja ik hoor 1 piepje daarna blijft de pc gewoon aan staan alleen geen beeld

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een aantal vragen om een wat duidelijker idee te krijgen van je probleem.
Als je opstart zie je dan wel een klein streepje linksboven in het scherm knipperen? Kun je wel in je bios komen door op del te drukken? En heb je windows al wel geinstalleerd?

Nee het enige wat ik zie is no signal op scherm staan. Kabels enzo zitten er wel goed in en beeldscherm is ook niet kapot.

Quote"s verwijderd.Bij direct reageren is quoten niet nodig.Gebruik knop:Reageer op vraag.;)

De kans is vrij groot dat je kabels toch niet goed aangesloten zijn. Kijk even goed naar de videokaart of de voeding goed is aangesloten, en dat het goed in het pci slot zit. Probeer eventueel een andere kabel voor je monitor (vga, dvi, hdmi).

Een geheugenbankje dat in het verkeerde slot zit of combi ervan resulteert ook in 1 piepje, en gaat verder alles gewoon draaien.
Kijk hier eens naar, dan krijg je namelijk hetzelfde verschijnsel.

Ja ik krijg het zelfde signaal als de pc uit staat dus. geheugen slots heb ik ook naar gekeken ik heb het met 1 kaart geprobeerd en in verschillende slots zonder effect. Op google zie ik overigens veel als ik op geen beeld nieuwe pc zoek dat het veelal ligt aan dat het geheugen niet compatibel is met mobo? zou dat ook bij mij het geval kunnen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan