Nieuwe pc, geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xylof1

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Ik heb een nieuwe pc (windows 7) gekocht, en probeer het internet op te starten maar dat wil maar niet lukken.
Het is een draadlooze verbinding met een experia box (kpn) en een usb stick met wlan.
Ik heb de naam van het netwerk en het wachtwoord ingevoerd en er staat dat mijn pc is verbonden met het netwerk, maar het icoontje met de signaalsterkte blijft wit en als ik het internet wil opstarten lukt dat niet.
Een enkele keer lukt dat wel maar dat gaat heel langzaam en daarna valt het weer weg.
Op mijn oude pc (vista) heb ik nog wel internet, dus ik denk niet dat het aan de verbinding zelf ligt maar aan de instellingen.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Ik heb een wifi ontvanger laten installeren toen ik de pc kocht, maar deze heb ik bij de adapterinstellingen uitgezet dus ik neem aan dat dat niet de oorzaak is.

Die tweede posting maakt het erg onduidelijk.
Kijk op 2 plaatsen of de Wifi verbinding daar is uitgeschakeld:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

En verder vermeld merk + type USB stick WLAN zoals op de verpakking/factuur staat van het apparaat.

Tijs.

internetverbinding

De usb stick: FRITZ!WLAN USB Stick N v2 (WLAN N up to 300Mbit/s dual-band WLAN N with 2.4 or 5 GHz).
De wifi is ingebouwd en staat uitgeschakeld zowel in ncpa.cpl als in devmgmt.msc.
In devmgmt.msc is er de optie voor de wifi om 'istallatie ongedaan maken' maar ik weet niet of dat een goed idee is.

Ik heb niet zoveel verstand van computers dus vandaar deze vragen,
op de doos van de fritz WLan staat bij systeem requirements: Pentium-class PC or notebook (500MHz or higher)
mijn pc is een Intel-game pc, maakt dat wat uit?

En er staat dus bij het netwerkcetrum dat mijn pc met het internet verbonden is, het lukt me wel af en toe om mijn startpagina (google) te laden maar dat gaat langzaam en als ik naar een een andere sites wil gaan valt het internet weer weg.
Misschien kan ik beter een paar uur wachten om van google naar een andere site te gaan zodat de usb stick een betere verbinding kan maken met de router?

Schakel het in, en begin met devmgmt.msc (erop rechtsklikken en kiezen voor Inschakelen).
Kijk daarna in ncpa.cpl of hij daar ook (nog) uitgeschakeld staat. Indien ja, er daar 1x op klikken, daarna erop rechtsklikken en kiezen voor Inschakelen.

Voor Windows 7 32-bit staat de driver hier
en voor Windows 7 64-bit staat de driver hier

Je pc zal er best geschikt voor zijn, overigens.

Tijs.

wifi

Bedankt, maar de experia box ondersteunt geen wifi.

Lees dan nog eens je startposting door en geef ons daarna de informatie die blijkbaar ontbreekt:
a. Welke wifi router gebruik je dán om draadloos verbinding mee te maken? En welk type Experiabox heb je?
b. Welk ip-adres krijgt je pc van die router van a. toegewezen als je draadloos ermee verbonden bent?
Op te vragen via (even opdrachtregel plakken lijkt me het handigste):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad.exe ipconf.txt
Even die informatie op de een of ander manier op het forum beschikbaar stellen.

Overigens:
1. Ik weet niet beter dan dat alle nieuwere Experiaboxen wel degelijk Wifi beschikbaar stellen??
2. Als je een eigen (draadloze) router gebruikt ná een Experiabox kan het zijn dat de LAN ip-adressen van beiden gelijk zijn, in welk geval er vanaf je eigen router niet gerouteerd wordt. Vandaar mijn vraag b.

Tijs.

Laatst bewerkt:
internet werk weer.

O.k. ik begrijp het. Ik dacht dat wifi iets anders was, en dat ik een usb-stick met Wlan nodig had.
Nadat de driver van de Fritz Wlan was verwijderd en de driver van de ingebouwde wifi-kaart is geinstaleerd (en de antenne) doet het internet het.
Nog bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan