Nieuwe PC / harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
wie kan mij helpen met de volgende vraag.
recentelijk nieuwe pc gekocht.
Voorheen had ik de schijf op mijn oude pc verdeeld in een c en een d schijf.
Leverancier heeft nu mijn nieuwe schijf (250GB) alleen als c gedefinieerd.
1) is het beter dat de schijf in 2 stukken is gedefinieerd of maakt dit niks uit.
2) stel harde schijf gaat stuk, dan ben ik nu gehele c schijf kwijt. Was ik wanneer schijf was gedfinieerd in c en d alleen c kwijt en had ik dan d nog over of maakt dit niks uit.
3) zijn er nog andere zaken waar ik dan nu rekening mee moet houden.
Wat bevelen jullie me aan
bvd

1)naar mijn weten is meerdere schijven beter omdat je dan als er iets mis gaat met windos je n iet meteen alles kwijt bent.
2)volgens mij is der dan meer hoop dat je er nog iets van af krijgt.

Al vast bedankt voor je reactie.
Ik begrijp uit je woordkeuze dat je niet 100% zeker bent. kan iemand nog meer zekerheid geven

Je kan beter 2 of meerdere partitie,s maken.
Wanneer C nu een onherstelbaar probleem gaat geven ,moet je die formatteren (= alles weg)

Verstandiger is dus om meerdere partities aan te maken:

Hier staat wat te lezen:http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

Indien de HD totaal crashed (=stuk) ben je ook alles kwijt,de schijf is immers niet meer te benaderen.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor meerdere partities gaan.

Zet Windows op C: +/- 15GB en verdeel de rest in 2 of 3 partities.

Installeer programma´s dan op D:. En data en andere bestanden weer op een andere schijf.

Bij een crash hoef je dan alleen C: te formatteren en Windows opnieuw te installeren.

Bij programma´s is het afhankelijk van het programma of je die weer opnieuw moet installeren.

Als je bestanden op een andere schijf opslaat hoef je nooit bang te zijn dat je deze na een crash kwijt bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan