Nieuwe PC? Help A.u.b ! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikegstar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
50
Hallo, ik zou graag hulp krijgen bij het samenstellen van een PC.

Ik zelf heb nog een andere computer waarvan die het niet doet door de kapotte voeding, maar ik ga een nieuwe kopen en wil een paar dingen gebruiken daaruit.

Ik heb nog een moederboord en wil graag weten of deze nog goed gebruikt kan woorden, het moet een goede game pc worden maar wil er ook films etc. op doen.:cool:

Moederboord(overgetypt van doos); FSB:1066MHZ,Dual DDRII 667,Channel DDR 400. 775Dual-880Pro,LGA775 CPU. Inetel Celeron D Processor (van ASrock).
Videokaart;NVIDIA GeForce FX 5200

Zou iemand een PC voor me samen kunnen stellen waar ik nog een hele tijd zoet mee ben? :rolleyes:

Met of zonder moederboord, ligt eraan of hij goed is.

Hij mag iets duurder uitkomen als het echt nodig is.


Alvast bedankt ;):thumb:
 
Ik zou zo ie zo voor een DUEL CORE processor gaan en die Celeron er uit knikkeren. Celeron is leuk voor internet en filmpjes... Is mijn mening en denk ook van meer. DUEL zegt denk al meer dan CELEron. Celeron heeft minder cach geheugen en kan dus minder snel dingen achter elkaar doen.

Over die videokaart kan ik niet veel over uitspreken want ik weet niet wat je wilt gaan spelen op die kaart en;

Moet ie snel zijn of zijn met veel werkgeheugen er op?
 
dit is zeer weinig info.
je kan better zegen wat je er allemaal mee wil doen en van daar uit opbouwen.
 
Ik denk dat je vista (er zijn/komen veel goeie vista only games) er op wilt zetten en als je wil gamen op vista moet je minstens 2 gb geheugen hebben (al raad ik op dit moment een pc met vista af, of je moet ze er allebij op willen hebben)

Als je lang (2-4 jaar) wil kunnen doorgamen op maximale instellingen zonder te moeten upgraden enzo raad ik je aan een volledig nieuwe pc aan te schaffen... kost denk ik tussen de 700 en 1000 euro.

ik raad je dit aan:
een Core 2 Duo (ben idd fan van Intel met duo cores)

2gb werkgeheugen (zou ik nieuw kopen want, want ander blijf je op de oude hoeveelheid zitten)

250-500 gb harde schijf (hangt van de andere doelen af)

moederbord ondersteunt zo te zien 775 (en dus duo cores) dus ik denk dat je die wel kan houden (tenzij je geen ddr3 hebt want dat heb je echt nodig met de nieuwe video kaarten)

de rest maakt nu nog niet zoveel uit, mss dat je een dual layer reader/brander hebt (je hebt zeker dual layer nodig, want dat gaat standaard worden voor games) in je oude pc

koop niet zomaar extra onder delen want doe moeten allemaal goed op je moederbord werken
 
En een voeding van minimaal 400 watt. Dat is denk ik goed te doen als je straks een betere videokaart wil gebruiken.
 
nou 400 watt ik weet niet of dat genoeg is want een high-end videokaart trek zo 100 watt
dus ik zou wel voor een goeie 550 watt gaan en eentje van een A-merk.
dat is zeker belangrijk.:D
groetjes
 
:confused:

Met de zwaarste kaarten krijg je een systemload van max. 464watt.

consumo_2.png


nx8800_power.gif


Een 450watt trekt het nog, indien een merk geheugen.

En denk ook niet dat die aangeschaft gaat worden, dus overdrijven is ook een vak.:(
 
Dit is het geworden(helemaal nieuw alles)

Behuizing & Voeding ; Antec lifestyle Sonata II EC.MT (Zwart,450W) € 119,00
Moederboord: Asus P5LD2-X/1333 € 69,00
Process; Intel Core 2 Duo E6750 (S775,2,66GHz,1333MHz FSB,4MB) € 195,00

Intern Geheugen; Kingston Valueram DDR2 2GB (1x2GB)->(Worden uitendelijk 2X 1 GB) PC5300 CL5. € 99,00

Harde Schijf; WD Caviar SE WD2500JS 250GB (SATA II,8MB) € 89,00

DVD/CD/FLOPPY; NEC Dikette drive 1,44MB (3,5",Zwart) € 12,50
DVD/CD/FLOPPY; Samsung SHS203B (SATA,20x,Black) oem. € 35,00

Video- & Audio; Asus EAX1950PRO Crossfire/HTDP (PCI-e,256,2xDVI,TV-out.) € 159,00

Bouwen € 50,00

Totaal;€ 827,00



Mening?:)
 
Laatst bewerkt:
mooi systeem:thumb:
maar ik ben zelf niet zo van van ati (grafiche kaart) maar dat is mijn mening.
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan