Nieuwe PC - Hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arrow1992

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
8
Hallo mensen! Ik ben hier nieuw op dit forum, en ik kan eigenlijk wel wat hulp van jullie gebruiken :)

Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen, omdat, zoals sommigen hier misschien wel weten, de huidige computer geen Call of Duty 4 (of andere nieuwe spellen - Crysis, MoH:A, etc.) aankan, wat eigenlijk wel een kleine ramp is!

Ik wil graag een computer die lang mee gaat, dus niet dat ik over 3 jaar alweer een compleet nieuwe moet kopen.

Ik wil jullie hulp dus vragen bij het samenstellen van het nieuwe systeem.

Ik wil graag de nieuwste games (CoD4 vooral) minstens op high kunnen spelen. Het budget is 800 tot 1000 Euro. Ik denk dat we daar wel wat leuks van kunnen samenstellen. ;) (software is niet meegerekend, die kan mn vader goedkoper krijgen via de school waar hij leraar is).

Richtlijnen:

- Intel Dual Core processor (Intel Dual Core was toch in prijs-kwaliteit verhouding beter dan QuadCore?) Misschien de Intel Dual Core E6850?
- Geforce 8800GT. Niet al te duur, volgens mij maar 250 euro en hele goede benchmarks. Of zal ik wachten op de nieuwe 9xxx serie van nVidea?
- nieuw moederbord, daar weet ik niets vanaf, ik hoop dat jullie me daarin kunnen helpen
- iets van 2 gig intern geheugen, en als het in het budget past, doe maar 3 of 4, als het maar goed werkt en zinvol is.
- Goed 22" inch scherm
- low-budget kast, gewoon iets simpels zwarts. Misschien kan ik zelf nog wel wat doen met het uitboren van het zeipanneel en er een mooi raampje inzetten. :rolleyes:

Dit alles dus het liefst voor tussen de 800 en 1000 Euro.

Randapparatuur hebben we al wel :)
Dit wordt dus een echte gamersPC, waar ik de komende jaren nog wel goed mee doorkan! :)

Alvast bedankt :thumb:
 
als processor DIT als je quadcore wilt nemen, dan kun je heel wat jaren vooruit.

moederbord DIT maar moet een beetje je eigen keuze zijn.

als ram geheugen dit

hard disk 250 gig dit
320 gig dit
en als 500 gig dit

videokaart dit maar dat wist je al, deze is de oc versie die is standaart al overgeklockt, ga ik ook nemen :p

kast deze zoals je zij goedkoop en zwart,

deze en deze koelers voor in de kast, want 8800 en quad core worden warm

als voeding is deze goed, ja kan een lichtere nemen maar voor de toekomst en voor upgrades is hij super

dvd brander is meer je eigen keuze, 1 of 2 dat moet je zelf weten

in totaal kom ik op 796,31 met de 320 gig hard disk gerekend en zonder beeldscherm
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was als je een Quad Core neemt een andere cpucooler kopen.
De boxed cooler is niet als te best en word echt warm.

Edit;

Overclocken met een boxed cooler is ook kansloos!
 
Samengestelde pc.JPG

hierzo wat vind je van deze samengestelde pc :thumb:
 
Ziet er allebei goed uit, bedankt voor de reacties :)

maar wat voor koeler kan ik dan beter nemen? Want bij die quadcore CPU zit al standaard een koeler inbegrepen. En die Xilence Xilent Blade Pro in die laatste post, die is voor de gehele kast neem ik aan, kan het dan wel dat de quadcore niet te warm wordt? Of moet ik echt gewoon een betere koeler nemen?

Edit:

Bekijk bijlage 45575

hierzo wat vind je van deze samengestelde pc :thumb:

Bij welke webshop heb je dat samengesteld?
 
Laatst bewerkt:

Bedankt :)

Maar nog ff een vraagje: Die kast heeft al 2 monsterkoelers ingebouwd zie ik, dan is die Xilence Xilent Blade Pro voor de CPU en laat ik de koeler die al bij de quadcore zit gewoon links liggen?

En wat is het verschil tussen de volgende kaarten?:

- MSI NX8800GT-T2D512E-OC,512MB, GDDR3, PCI Express x16
- Club3D GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16
- EVGA GeForce 8800GT KO,512MB, GDDR3, PCI Express x16
- GigaByte Geforce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16
- Leadtek GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16
- XFX GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16


Btw, echt die kast die jij hebt uitgezocht Dark, is echt gruwelijk! Alleen zuigt/blaast ie niet alles van je bureau af? :p
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen die videokaarten is nix alleen het merk maar die doet er niet toe zijn allemaal even goed :thumb: Maar dat zijn slechte game kaarten raad ik je niet aan neem minimaal een 8600gts !

Ik heb zelf ook deze kast vandaar en inderdaad hij is echt geweldig Super goede airflow. Het enigste wat ik je nog aanraad is om er nog een extra koelertje bij te kopen zodat je de perfecte airflow hebt Voor, Zijkant, Achterkant

Standaard krijg je alleen de voor en zijkant.
 
Het verschil tussen die videokaarten is nix alleen het merk maar die doet er niet toe zijn allemaal even goed :thumb: Maar dat zijn slechte game kaarten raad ik je niet aan neem minimaal een 8600gts !

Ik heb zelf ook deze kast vandaar en inderdaad hij is echt geweldig Super goede airflow. Het enigste wat ik je nog aanraad is om er nog een extra koelertje bij te kopen zodat je de perfecte airflow hebt Voor, Zijkant, Achterkant

Standaard krijg je alleen de voor en zijkant.

het verschil tussen die videokaarten is wel wat! oc is Over Clocked en ko is nog sneller overgeclockt
en een slechte game kaart?? waar heb je het over ik heb nog liever 1 8800gt dan 2 keer een 6800gts
 
Het verschil tussen die videokaarten is nix alleen het merk maar die doet er niet toe zijn allemaal even goed :thumb: Maar dat zijn slechte game kaarten raad ik je niet aan neem minimaal een 8600gts !

Maar de 8800GT is toch geen slechte game kaart? Ik dacht dat het juist 1 van de betere op de markt was? Als dat zo is, waarom zeg je dan dat het slechte kaarten zijn die je niet aanraad?

Ik heb zelf ook deze kast vandaar en inderdaad hij is echt geweldig Super goede airflow. Het enigste wat ik je nog aanraad is om er nog een extra koelertje bij te kopen zodat je de perfecte airflow hebt Voor, Zijkant, Achterkant

Standaard krijg je alleen de voor en zijkant.

Nouja, zo'n koeler voor de achterkant kan er later toch nog wel bijgekocht worden? Als er wat meer geld in het laatje is :rolleyes:

het verschil tussen die videokaarten is wel wat! oc is Over Clocked en ko is nog sneller overgeclockt

Nou, ik denk dat ik gewoon de goedkoopste neem dan, zoveel maakt het toch ook niet uit? En anders neem ik de middelste (OC) als het niet zoveel uitmaakt qua hoeveel het extra kost.
 
als je de oc neemt is hij iets sneller, maar echt een groot verschil is er niet denk ik.
 
Het verschil tussen die videokaarten is nix alleen het merk maar die doet er niet toe zijn allemaal even goed :thumb: Maar dat zijn slechte game kaarten raad ik je niet aan neem minimaal een 8600gts !

Ik heb zelf ook deze kast vandaar en inderdaad hij is echt geweldig Super goede airflow. Het enigste wat ik je nog aanraad is om er nog een extra koelertje bij te kopen zodat je de perfecte airflow hebt Voor, Zijkant, Achterkant

Standaard krijg je alleen de voor en zijkant.

Wat waar heb jij het over?

Een 8800 Gt is echt geen concurentie van een simpele 8600gts!
De nieuwe 8800gt is echt super!


Bij de merk videokaarten zou ik XFX of Evga aanraden dit zijn de topmerken.
 
Wat waar heb jij het over?

Een 8800 Gt is echt geen concurentie van een simpele 8600gts!
De nieuwe 8800gt is echt super!


Bij de merk videokaarten zou ik XFX of Evga aanraden dit zijn de topmerken.

helemaal mee eens.
 
Wat voor goede processorkoelers zijn er nog meer op de markt? (Voor de socket 775/Q6600)?
 
kijk hier eens tussen, rechts kun je kiezen onder het kopje 'platform' wat voor socket je wilt kiezen.

voor een socket 775 is dit een hele goede, lees even de comments,
 
Laatst bewerkt:
kijk hier eens tussen, rechts kun je kiezen onder het kopje 'platform' wat voor socket je wilt kiezen.

voor een socket 775 is dit een hele goede, lees even de comments,

Oke bedankt. Hmm ik heb die reviews gelezen, dus ik heb zo mn twijfels bij deze koeler. Ik weet niet of die in de aan te schaffen kast past (Enermax Chakra 3052 BS), en ik heb gelezen dat die niet combatibel is met de P5K-e. Ik wil de P5K gaan kopen, is dat dezelfde?
 
Ik heb nog een paar vraagjes:

Namelijk, zijn er nog andere goede moederborden voor ongeveer dezelfde prijs als de P5K, want ik hou de dvd spelers uit mn oude pc, waar IDE aansluiting op zit, en in 1 van de reviews op Azerty had ik gelezen dat de IDE aansluiting op zo'n plek zat, dat je daar met de kabels niet bij kon, dus dat je S-ATA dvd-drives moet hebben.

En wat vinden jullie goede 22" schermen?
 
voor dat moederbord weet ik niet, maar schermen van samsung en lg zijn wel goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan