Nieuwe pc in elkaar gezet - video kaart kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo mensen

Had vandaag mijn nieuwe systeem binnen gekregen.
Nadat ik alles in elkaar had gezet zette ik mijn pc voor de eerste keer aan. Er kwam een vonk uit de videokaart.
Nu wil ik die terug gaan sturen naar Azerty, maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Mijn pc doet het nu wel, heb er windows op gezet, maar als ik dan volgende week mijn nieuwe videokaart krijg kan er dan niet weer precies hetzelfde gebeuren?
Kan het moederbord of de PSU kapot zijn?

graag hoor ik jullie mening

Ouch, naar probleem.
Waar precies kwam de vonk uit de videokaart?
Welke videokaart en welk moederbord?

Als de ports links zitten, dan was de vonk helemaal rechts. Ik denk dus ongeveer waar het VRAM zit.
Videokaart: http://azerty.nl/8-4360-552817/asus-gtx660-dc2-2gd5-grafisc.html
Moederbord: http://azerty.nl/0-4924-540256/asus-p8b75-m-lx-moederbord-.html
Ik bel morgen denk ik even de lokale pc boer, kijken of ze mijn pc kunnen testen op verdere defecten. De videokaart stuur ik wel op naar azerty, dan zou ik als het goed is een nieuwe moeten krijgen.. typisch gevalletje dead on arrival
Jammer maar helaas, eindelijk na al die jaren gamen op een slechte laptop een game pc krijgen en dan meteen een defect component :P

of de PSU kapot zijn?

Kan altijd,of een slechte kwaliteit PSU...kan natuurlijk ook een kapotte videokaart zijn.
ben je zeker dat je de pci-e aansluiting van je PSU op je videokaart aangesloten hebt?Ik heb mensen namelijk ook al DEZE zien aansluiten ipv de pci-express connector...

Was ff naar de lokale paradigit geweest; ze hebben mijn moederbord/pci slot en voeding gecheckt met voltmeter, alles doet het nog. Ze hadden er een videokaart in gestopt en die werkte. Dit betekent dus dat ik erg veel geluk heb gehad, en dat de videokaart dus DOA was. Nu maar wachten tot volgende week voor de nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan