Nieuwe PC, is deze goed? en hoe zit het met Windows 7 en 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
808
Mijn Dell OptiPlex GX260 is overleden, en Mijn Compaq Presario 6560 kan ook eens zijn welverdiende rust krijgen... Het is tijd voor vervanging.

Dus ik zat te denken aan deze PC:

Compaq Presario CQ5020NL
AMD Phenom X4 Quad Core 9650 Processor
4 GB Intern geheugen
500 GB harde scjokf
ATI Radeon HD 4350 512MB (tot max 2303MB shared)
10/100 Lan
6x USB 2.0
kaartlezer 6 in 1
Incl. Toetsenbord en optische muis
1 jaar garantie

€ 474,81 incl.

Ik heb wel gelezen dat er Windows Vista Home Premium 64 bits op zit, kom ik in aanmerking voor de Windows 7 Upgrade met deze PC. En kan het ook 32 bits worden als ik dat wil? of is dat af te raden?
 
Zal ik niet kopen ;) Zit waarschijnlijk slechte voeding in en de videokaart is ook niet echt up to date.
Voordat geld kan je een 4870 krijgen met een quad core amd processor ;)
 
Alle vragen die je nu stelt zouden moeten worden beantwoord op de locatie waar je deze pc hebt gevonden.

Of je over kan naar 32 bit ligt geheel aan wat word bijgeleverd.

Maar je plaatst alleen de specs, niet waar je de pc hebt gezien. Dus dan wordt antwoorden lastig.

Wat ben je van plan te gaan doen met de pc? Gamen?

@ corretje,

Wat heeft ts nu aan dat advies als je nog niet eens weet welke voeding er exact in zit. En waarom bied je losse onderdelen aan? Dan moet ts ook weer geld bijleggen voor een voeding, ram en de rest. Al met al geef je een advies over iets dat nog helemaal neit duideljik is.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een voeding van Compaq of HP zelf, die genoeg is voor dit systeem. Echter als je wil gaan upgraden, red de voeding het niet meer. Inderdaad is de videokaart ook niet een van de beste.
 
Hoi,


En dan nog waar wil je de pc voor gaan gebruiken?

Modag
 
En dan nog waar wil je de pc voor gaan gebruiken?

Weet ik nog niet precies... zeker veel internet, mail, video/fotobewerking, programmeren,

Waarschijnlijk een voeding van Compaq of HP zelf, die genoeg is voor dit systeem. Echter als je wil gaan upgraden, red de voeding het niet meer. Inderdaad is de videokaart ook niet een van de beste.
Upgraden zal waarschijnlijk de komende jaren nog niet aan de orde zijn, de videokaart maak ik me niet zo veel zorgen over, ik heb nu in mijn Dell een klein onboard chipje en in mijn Compaq een nVidia GeForce4 MX440, waar bijna geen goede drivers voor te vinden zijn voor vista/7

Alle vragen die je nu stelt zouden moeten worden beantwoord op de locatie waar je deze pc hebt gevonden.
In het makro foldertje, alles wat daar in stond staat al in mijn post ;)

Of je over kan naar 32 bit ligt geheel aan wat word bijgeleverd.
Er zit 64 bits Vista op,
 
even zoeken op google en jullie hadden het geweten :rolleyes: (no offense)

er zit een 300 watt voeding in

*klikje* hier heb je de link waar het instaat!
 
Tja, dan zal je bij de makro te rade moeten om te zien of je de upgrade naar win 7 erbij krijgt. Zelfde geldt voor 32 bit.

Maar de pc is prima voor de doeleinden die jij noemt. Mocht je toch zwaar gaan gamen, dan komt inderdaad de videokaart in het gedrang en bij vervanging zal een nieuwe voeding wellicht ook nodig zijn.
 
Tja, dan zal je bij de makro te rade moeten om te zien of je de upgrade naar win 7 erbij krijgt.

Kan dat dan niet via HP zelf :confused:

Verder denk ik dat ik hem ga kopen. nadat ik de link van mastermindzh heb gevold, ben ik helemaal overtuigd dat deze PC goed voor mij is!

EDIT: Helaas zal ik hem toch niet kopen, aangezien ik pas weer een PC kan kopen na de vakantie. maar als deze aanbieding er dan nog was, zou ik hem kopen. Als ik dan een andere gevonden heb, moet ik dan een nieuw topic starten of in dit topic verder gaan
 
Laatst bewerkt:
ok... ik heb dus toch een andere PC gevonden (even een mededeling):

Compaq Presario CQ5122NL + Monitor HP Pavilion W2448HC
 
Laatst bewerkt:
Met Compaq heb ik niet zo'n goeie ervaringen. Allereerste pc was er eentje van Compaq en daar overleed indertijd de harde schijf van, na twee weken. Is puur toeval, ik weet het wel, maar dan begint de rotzooi. Opsturen naar fabriek en heel de boel. Maand ofzo zonder pc gezeten. (Gelukkig was dat in 1997 nog niet zo'n ramp.)

Tweede pc was ook ééntje van Compaq, maar die doet het ondertussen ook niet meer.

Merkpc's heb ik altijd twee keer niks gevonden. Je bent zo ontzettend gebonden aan de software die zij aanbieden, je kan inderdaad amper of gewoon niet upgraden en je betaalt extra voor software die je niet eens gebruikt.

Stel gewoon een pc samen man, voor dat geld vind je wel beter. Zeggen dat dit "wel goed genoeg is voor jou" is gewoon een excuus, maar ik denk dat je dat zelf nog niet beseft.
 
ik heb altijd met compaq en hp gewerkt dat was heel goed... en ik heb (nu) geen zin om zelf een pc samen te stellen.

ik heb hier nog een van m'n oude compaq's staan, en daar heb ik van alles mee gedaan, zonder problemen!

maar dat kun je ook zo zien: ik had ook eens een Dell: een RAMP!!! (ik zat zo'n half jaar zonder PC) terwijl Dells normaal heel goede PC's zijn

volgens mij zijn wij de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Daarnaast ben ik vandaag nog naar de Staples winkel gegaan en heb ik de pc van alle kanten bekeken, en deze zal het hoe dan ook worden

En als deze aan vervanging toe is zal ik wel eens verder kijken...
 
Laatst bewerkt:
heey zo slecht is een compaq ook weer niet mn neefje heeft er een.
no problems 2jaar lang geen problemen gehad.:confused:
anyways je gaat em toch niet gebruiken voor Gaming ofwel? :shocked:
 
Daarnaast ben ik vandaag nog naar de Staples winkel gegaan en heb ik de pc van alle kanten bekeken, en deze zal het hoe dan ook worden

Waarom post je hier dan een topic, als je blijkbaar toch je eigen keuze kan maken? :confused:
 
ik heb altijd met compaq en hp gewerkt dat was heel goed... en ik heb (nu) geen zin om zelf een pc samen te stellen.

ik heb hier nog een van m'n oude compaq's staan, en daar heb ik van alles mee gedaan, zonder problemen!

maar dat kun je ook zo zien: ik had ook eens een Dell: een RAMP!!! (ik zat zo'n half jaar zonder PC) terwijl Dells normaal heel goede PC's zijn

volgens mij zijn wij de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Daarnaast ben ik vandaag nog naar de Staples winkel gegaan en heb ik de pc van alle kanten bekeken, en deze zal het hoe dan ook worden

En als deze aan vervanging toe is zal ik wel eens verder kijken...

Ik moet hierin toch meegaan met de post van Levitation boven jou.
Ik kan er niks aan doen, maar wat hij zegt is waar. Merk pc's naaien je aan alle kanten, probeer ook maar 1 keer je pc te onderhouden en je bent van je garantie af (kast openmaken is 9 van de 10 keer al voldoende om de garantie onwettig te maken), ze zitten volgepompt met zogenaamd gepersonaliseerde software, de hardware keuzes zijn doorgaans ook niet echt geweldig, de upgrade mogelijkheden zijn om van te janken, en het meest vervelende is nog wel dat als ie kapot gaat, je gewoon het haasje bent. Zelf iets vervangen zit er namelijk niet bij als je van je garantie gebruik wilt maken.

En daar komt bij dat je met deze pc niet zo'n heel goeie zou kopen. De AMD Phenom X4 serie (niet de Phenom II !!) is absoluut GEEN goede quad core processor-serie. Daarnaast heb ik ook zo mijn twijfels bij de grafische kaart. Sorry, maar dat ding is oud.
Ik weet niet wat je hiervoor betaalt, maar inclusief de monitor zou ik hier hoogstens € 650,- voor neertellen, en dan ben ik nog gul.

Dit is pas werkelijk interessant als je een nieuw OS wilt en een nieuwe monitor, dan maak je een enigszins verstandige keuze...

En daar komt bij dat als je niet wilt horen wat wij er van denken en hem toch gaat kopen, je ook geen topic hoeft te openen.

No offense Helogat, maar zo denk ik er over.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je hiervoor betaalt, maar inclusief de monitor zou ik hier hoogstens € 650,- voor neertellen, en dan ben ik nog gul.
€ 560,- :D met monitor en Windows 7 upgrade

daarnaast zal ik niet gaan gamen, en heb ik altijd zeer goede ervaringen met merk pc's gehad (HP/FS :p).

maar als jij een betere pc (niet zelf samenstellen) voor een betere prijs weet bij een échte winkel in de buurt van Schinnen... dan mag je die gerust posten.


maar... wat noem je oud... nVidia GeFore4 MX440 met AMD Athlon XP?
 
Ja dat is nog ouder, maar de hardware die hierin zit is, als je het vergelijkt met een gemiddelde nieuw te kopen pc, gewoon oud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan