Nieuwe pc, kan OS niet installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupske

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc binnen gekregen
Voor de pc heb ik zelf de onderdelen los gekocht, om zo doende het zelf in elkaar te zetten.

Het gaat om:
Moederbord:MSI 770-g45
Processor: Amd Phenom ii x2 555
Videokaart: Club 3D HD5770 1GB
werkgeheugen: OCZ Gold - 4 GB : 2 x 2 GB -DDR3 - 1066 MHz
Daarbij gewoon een simpele dvd speler en 3 hardeschijven waarvan er 2 Sata zijn en 1 IDE.

Alleen hier komt het probleem:
Ik wil dus nu mijn windows 7 installeren alleen dat lukt niet omdat ik deze foutmelding krijg:
Windows failed to load because, the kernel file is missing, or corrupt. OF:
Windows failed to load because, the system registry file is missing, or corrupt

Ik heb zelf al wat op internet rond gezocht maar ik snap er nog vrijwel niks.
Maar ik las dat het wellicht met de bios te maken kan hebben? ik heb bios versie 10.1
Hebben mensen hier goede ideen die mij verder zouden kunnen helpen?

Overigens weet ik niet of ik dit wel in de goede topic heb geplaatst.

Laatst bewerkt:
op die website was ik zelf ook al geweest.

Ik krijg dan aangegeven dat de firmware niet ACPI compatible is.

Voor de rest kan ik zelf niet per hardeschijf er een keuze in maken.

Heb er nog een foutmelding bij:

Windows failed to load because, the system regeristry file is missing, or corrupt

Krijg meer het idee dat ik nog alleen een Bios update zou kunnen doen, via de usb?

Laatst bewerkt:
Hoe ben je dan aan het installeren? Als je gewoon een DVD met Windows in het station doet, start vanaf die DVD dan zou alles gewoon moeten werken.

Ron

Ik installeer gewoon vanaf cd in station.
Net wanneer hij klaar is met met het laden van de files op het begin krijg ik die foutmelding.

Ik krijg dus helemaal geen OS niks erop op deze manier.

Ik snap er echt werkelijk niks van.

Het kan toch niet zo zijn dat bijvoorbeeld een geheugen bankje of het moederbord zelf al kapot is voordat ik uberhaupt heb gebruikt?

Wazig probleem, maar dat wist je al. Doe je een format van de harde schijf en installeer je daarop je OS. En heb je die windows 7 ook gekocht of ergens anders vandaan?

Ron

Ik snap er echt werkelijk niks van.

Het kan toch niet zo zijn dat bijvoorbeeld een geheugen bankje of het moederbord zelf al kapot is voordat ik uberhaupt heb gebruikt?

In dat geval; start de PC op zonder iets in het DVD station en luister naar de piepjes. Wellicht heb je ook ergens een aantal ledjes in een groepje bij elkaar. In het moederboard manual moet staan wat de verschillende piepjes en ledjes betekenen.

Ron

Ik hoor geen enkel piepje en alle lampjes branden gewoon netjes blauw.

Hoe kan ik mijn harde schijven formatteren?Want ik kom namelijk niet de windows installatie binnen.

Ik krijg het gevoel dat je DVD of CD niet goed is. Kan je het proberen met een andere CD. En heb je die windows 7 ook gekocht of ergens anders vandaan?

Ron

Ik heb er al 1 andere dvd in gedaan, en nog steeds het zelfde. Ik heb 1 orginele CD van windows en 4 of 5 gedownloaden, en ze geven allemaal het zelfde aan.

Ik ben nu eerst maar eens de bios aan het updaten. Even kijken of dit zijn gewenste werking heeft.

Bios update heeft ook niet het gewenste resultaat.

Ik heb nu ook eens even een Windows XP installatie cd erin gedaan en die blijft hangen bij: Bestanden laden: DDL-bestand van de kernel debugger.

maar volgens mij moet dit topic na de software verhuizen heb ik het idee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan