Nieuwe PC kopen, 64bit of 32bit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter PCK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PCK

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo, ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te kopen. Deze die ik nu hebt is al 3½ jaar oud en het is nu echt tijd voor vervanging.

Deze twee zat ik het meest aan te denken:

32bit:

Intel Pentium 4 D 805 Dual Core (2x 2,66 Ghz)
2048 MB PC3200 intern geheugen
250 GB hardeschijf
ATi Radeon X1900 XT 512 MB videokaart
2x USB voorzijde, 4 x achterzijde
5.1 geluidskaart
100 Mbit netwerkkaart
SATA aansluiting
Zware voeding

64bit:

AMD Athlon 64 X2 (Dual Core) 4200+
2048 MB PC3200 intern geheugen
250 GB hardeschijf
ATi Radeon X1900 XT 512 MB videokaart
2x USB voorzijde, 4 x achterzijde
8.1 geluidskaart
100 Mbit netwerkkaart
SATA II aansluiting
Zware voeding

Welke van de twee kan ik het beste nemen? Ik zou deze pc graag nog wel even willen houden en aangezien het allemaal binnenkort over zal gaan naar 64bit twijfel ik wat. De 32bit is namelijk 100€ goedkoper en heeft veel meer Ghz.

Zou iemand mij hier in kunnen adviseren? En is er mogelijk een snellere 64bit processor voor een betere prijs te vinden? Ontzettend bedankt.

P.s. kan de 64bit ook nog 32bit?

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten zijn ze alle twee 64bits, maar dan kun je beter voor de core 2 duo van Intel kiezen, de Pentiums zijn uitlopend.

En, ja, ze zijn X64, voor 64bits software, en X86, voor de 8/16/32bits software, voor windows en applicaties.

Dank je voor je reactie, en ja, je hebt helemaal gelijk. In de pdf van het product op de Intel site staat dat hij het ook met 64bit doet. Dank je.

Verder ben ik niet zo thuis in de hardware... Ati zegt: "ATI’s Fastest Graphics Processor" op de pagina van de X1900 series, de Intel is toch de processor? Waarvoor is de Intel dan? Is de ATI alleen voor graphics? En hoe werkt het met moederboards, het beste wat ik daar in kon vinden was 1Ghz? Sorry, dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel...

Laatst bewerkt:
"ATI’s Fastest Graphics Processor" is de processor voor het beeld, en de cpu, voor de dataverwerking.

En die zit op een PCI-E kaart, die in het mobo wordt geplaatst, waar weer de monitor aanhangt.

PS,
Je eerste PC zet altijd van een kennis, buurman of vriend in elkaar, om te leren voor je eigen PC.:evil:

2e PS,
Zie nergens een moederbord staan, die heb je ook nodig, hoor.

Laatst bewerkt:
Het bedrijf waar ik de delen koop, zet ook de pc in elkaar. De moederbord wordt volgens het bedrijf voor mij gekozen gebaseerd op mijn andere keuzes..

Verder welke van de twee is beter voor spellen? De Intel Pentium 4 D 945 Dual Core (2x 3,4 Ghz) of de Intel E6400 (2x 2,13 Ghz) Core 2 processor? De Core 2 processor is 60€ duurder dan de Pentium 4 D 945 DC, toch heeft hij wel véél minder Ghz.. Ik dacht dat Ghz juist zo belangrijk was? Dan kan wel beweerd worden dat de Core 2 veel sneller is, maar is het wel zo veel beter in vergelijking met de ander die zo veel meer Ghz heeft?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan