Nieuwe PC kopen/samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denna89

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc voor me vader. Ik ben op zoek naar een snelle pc, waarmee je ook video's kan monteren (Pinnacle studio 14 bv). Budget is ongeveer 600 euro, windows hoeft daar niet bij, en ook geen randapparatuur(geen scherm). Bedankt voor jullie hulp alvast.

groetjes,
dennis
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Het is op zich geen gek idee om een blu-ray speler gelijk in te bouwen, maar me vader zei dat hij later nog wel een speler koopt mocht hij die nodig hebben. Een dvd speler/brander van 20 euro is goed genoeg en met dat resterende geld kunnen misschien een aantal onderdelen verbeterd worden. Bijvoorbeeld de videokaart is dat een goede of nog een iets betere nemen?
En het werkgeheugen dat is nu 4 x 2gb, is 2 x 4gb niet beter ? En misschien nog een iets sterkere voeding?
 
Dat werkgeheugen is 4 x 2 gb, en dat is goed zo. 2 x 4 biedt geen enkele meerwaarde. Dat extra geld kan bijvoorbeeld in een extra schijf, betere processor, betere videokaart etc. Het is alleen de vraag wat het meest zinnige is. Als er niet gegamed gaat worden op deze pc is een betere videokaart zinloos, dan kun je het geld beter in een snellere processor steken. Aan jou de keus.
 
Ik heb nog wat lopen zoeken en een aantal dingen gewijzigd en een kaartlezer toegevoegd. Hierbij het voorlopige winkelmandje:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...405098]=1&product[402292]=1&product[427476]=1

Ik zou willen vragen of iemand kan kijken of alle componenten nog steeds passen. Ook of onderstaande voeding een verbetering is en tot slot zou ik graag van het resterende geld een beter videokaart willen, volgens mij kan dit nog wel iets beter. (tot ongeveer 600 euro). Daarnaast is een betere processor, bijvoorbeeld de i7 gelijk een heel stuk duurder.

Ik heb ook nog even gezocht naar een alternatieve voeding met meer vermogen:
http://azerty.nl/producten/product_...sselstroom-v-500-watt-actieve-pfc-europa.html

Als laatste is de koeling voldoende of moet er nog een extra fan bij?
 
Laatst bewerkt:
Die voeding is net zo goed. Die kaartlezer zal ook wel best zijn, maar je link naar de voorlopige samenstelling doet het niet, je moet niet de adresbalk kopiëren maar de link die je krijgt als je bij het winkelmandje op 'directe link' klikt.
 
Je hebt alleen het werkgeheugen veranderd zo te zien. Kingston is een goed merk en je gaat er echt niets van merken, dus het is een beetje een zinloze upgrade. Elk ddr3 geheugen voldoet, maar meer dan 1600 mhz heeft geen zin omdat de Intel chipsets er niet mee overweg kunnen. 8gb ddr3 op 1333mhz is voldoende.
 
Ziet er goed uit, videokaart is inderdaad beter. Koeling gaat wel goed komen, de meegeleverde koeler bij de processor is in orde voor normaal gebruik (= niet overclocken, wat niet eens kan met deze processor), de videokaart is goed gekoeld en de kast heeft ook een geïnstalleerde ventilator.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan