nieuwe pc kopen, upgraden of gewoon wachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
579
Ik vroeg me af wat ik zal doen met mijn pc.
Heb nu een i7 2600K, Radeon HD6950 van 1 gb en 8 gb RAM.
Is het het al waard om een nieuwe pc te kopen? Of kan ik beter iets upgraden of gewoon helemaal niets veranderen?
 
Rare vraag, maak je toch zelf uit wat je doet?
Ben je er tevreden mee? houwen zo, ben je het niet, nieuwe meuk kopen, bordje en cpu zijn al wat verouderd maar dat is met alles zo, ook wat je ook nu koopt is over een paar maanden weer achterhaald.
 
In principe kan de CPU nog 5 jaar mee als ik de huidige evolutie bekijk. Je kan altijd ook nog flink overclocken.

Videokaart, tja, is in principe nog prima. Kan ook nog wel een tijdje mee, tenzij "mantle" echt heel veel meerwaarde gaat genereren
 
Hoi,

En patience kan je er altijd nog mee doen:p maar waar gebruik je de pc voor ?
 
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor gamen.
Wil binnenkort ook wel een keer wat gameplay gaan opnemen en die misschien een beetje editen voor op Youtube, maar gamen blijft het hoofddoel.
 
Ik zou het lekker zo laten. De cpu is beter dan de I5-4670K die de meeste gamers gebruiken en daarbij is de I7 beter voor multithreaden, dus je zou er beter ingame mee kunnen opnemen dan een I5 van de laatste generatie.
De HD 6950 scoort even hoog als een GTX 650 TI. Dat kan je nu zien als een Mid-end kaart. Alles op ultra spelen zou niet altijd even soepel meer gaan.

De videokaart presteert in crosfire ook niet al te best, zie: http://www.tweaktown.com/reviews/3744/his_radeon_hd_6950_2gb_video_card_in_crossfire/index3.html
Ze scoren dan gemiddeld wel 30FPS hoger dan een singele GTX 580 kaart. Maar zijn dan ook zwaar overclocked in de bovenstaande link, je gaat het zeker terug zien in je stroomrekening.

Daarbij heb je nu al andere alternatieven om gewoon een single goedkope kaart te kopen. Zoals: http://tweakers.net/pricewatch/350988/sapphire-r9-280x-3gb-gddr5-oc-dual-x.html

Wat veel beter zal presteren, volgens mij kan je niet eens meer een 6950 kaart nieuw in de winkel krijgen?
Edit: Je kan eventueel je I7 nog overclocken, als je een overclockbaar moederbord hebt? Zou je alleen wat geld in koeling moeten investeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan