nieuwe pc kopen, vooral voor gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastha killah

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2000
ASUS K8V Deluxe € 129.00
AMD Athlon XP 64bit 3000+ € 229.00
2 x Corsair 512MB DDR333 64MX64 Value Serie € 218.00
AOpen H600B ATX BLACK € 85.00
Sapphire ATI 9800 Pro 128 Mb Atl AGP € 209.00
2 x Maxtor Serial-ATA 80 GB 7200rpm 8mb Cache € 170.00
Logitech MX510 Optical mouse Retail €39
Logitech Intrnt Navigator Keyb Retail Black US-layout € 35.00
NEC ND2500A € 85.00
Samsung 17 172X TFT € 529.00

Totaal prijs, incl. Btw:
€ 1728.00

Is dit een goede keus?

Het scherm vind ik persoonlijk wel erg duur.

Mooi syteem. Ik zou alleen de hrde schijven vervangen door exemplaren van 120 of 160 GB.

Van de 9800 is een nieuwere versie uit.

Hier draait één soortgelijk systeem als je hebt uitgezocht, echt perfect voor spellen.

Geplaatst door Wim1960
Het scherm vind ik persoonlijk wel erg duur.

Mooi syteem. Ik zou alleen de hrde schijven vervangen door exemplaren van 120 of 160 GB.

Van de 9800 is een nieuwere versie uit.

Hier draait één soortgelijk systeem als je hebt uitgezocht, echt perfect voor spellen.

Ik heb nu in totaal 160 GB dat vind ik meer dan genoeg ;)

Ja het scherm is erg duur, maar ik heb een TFT nodig die ook voor gamen te gebruiken is, en ik heb veel postief gehoord over de samsung 172x.

Wat bedoel je precies met 9800 is een nieuwe uit?

Hij bedoewlt de 9800XT maar die is nog extreem duur.....

Ik zou wachten met een grafische kaart kopen tot einde van de maand omdat Radeon met de nieuwe chipsets komt..... waardoor de "oudere" kaarten goedkoper worden....

Geplaatst door KaWouter
Hij bedoewlt de 9800XT maar die is nog extreem duur.....

Ik zou wachten met een grafische kaart kopen tot einde van de maand omdat Radeon met de nieuwe chipsets komt..... waardoor de "oudere" kaarten goedkoper worden....

Ik had juist gehoord dat deze kaarten dan zullen verdwijnen en dan moet je wel veel geld uitgeven voor zon snelle dure kaart.

En btw het moet ddr 400 ipv ddr 333 zijn ;) :thumb:

Overigens zijn TFT's nóg niet geschikt voor gamen. Zelfs een TFT met 12ms vertoont nog tekenen van ''ghosting''.

Dit omdat 12ms alleen gehaald word in extreme omstandigheden zoals zwart en wit-kleuren pallet:

Van een tint naar een andere tint duurt gewoon veeeel langer dan 12 ms. Daarom blijf je de waas houden. OP THG werd toen ook geconcludeerd dat de 32ms beter was dan de 25 ms voor games.

Ook worden er een soort 'cheats' gebruikt om de respons tijd een minimum te laten berijken. net zoals nvidia doet (no offence).

Vergelijk het met de kunstmatig opgekrikte aantal megapixel van een digicam zonder dat de echte foto-sensor (CCD) wordt vergroot. De consument kies de hoogeste (of in dit geval laagste waarde), zonder te realiseren dat het op andere punten negatief gecompenseerd wordt

Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/32412

Ik zou gewoon voor een 19" CRT gaan puur voor het gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan