Nieuwe PC/Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephan W

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Ik heb nu een computer die toch echt té verouderd is.
Nu ben ik van plan om een nieuwe computer of laptop te kopen, maar ik ben over een aantal dingen niet zeker. Hier heb ik 2 opties:

1.) Ik zoek een PC/Laptop die dit kan:
Ik wil bijv. Football Manager 09 (en later ook de nieuwere) + MSN + Internet + Word en PhotoShop tegelijk aan kunnen hebben en dat het dan ook nog lekker snel gaat. Voor de rest hoeft hij geen veeleisende games aan te kunnen. Hij mag maximaal €700 kosten en dan ook met een scherm er bij. Dan koop ik er nog een game-console en een lcd tv bij.

Voordeel: Gamen gaat fijner op een game-console vind ik.
Nadelen: Op de pc/laptop kan ik geen echte games doen, maar dat maakt niet echt uit omdat dat op een game-console fijner is (alleen FM, die moet zoals gezegd héél soepel draaien).
En je komt volgens mij wat duurder uit dan optie 2.

2.) Ik zoek een PC/Laptop die alles kan en dan koop ik ook een nieuwe lcd tv er bij, maar geen game-console.

Voordeel: Je hebt een super pc.
Nadelen: Gamen op de pc is niet echt chill.

Kan iemand me a.u.b helpen? En ook met het samenstellen van een pc?

EDIT: Wat is nou beter, een laptop of een pc?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik een laptop games werken er goed op met maar 1GB aan ram ik heb windows 7 gamen heb ik nog niet echt geprobeert met deze versie ik zou wachten tot oktober of november

Mja... pc of laptop.... de hamvraag... ga je met dat ding op stap? Zo ja, valt pc direct af. Zo niet, ben je beter (en goedkoper) uit met een pc.

Die game-console is natuurlijk onzin. Gamen op pc gaat uitstekend. Heb je een hekel aan toetsenborg en muis? Koop een gamepad. Ik heb een Logictech Cordless RumblePad, superding. Zet een fatsoenlijke pc in elkaar met een vlotte Quad Core cpu, genoeg geheugen, desnoods een 64 bits OS en een "echte" videokaart, dat is minstens zo goed als een console, zo niet beter, want ik heb nog nooit Office of MSN gezien op een console.

Laatst bewerkt:
wachten tot Windows 7 echt uitkomt de meeste zeggen Vista is onstabiel Windows 7 niet tenzij je Xp op je nieuwe pc installeert

Maar wat zou ik doen dan, en met welke kom ik goedkoper uit?

1.) Een PC/Laptop waarbij je bijv. Football Manager 09 (en later ook de nieuwere) + MSN + Internet + Word en PhotoShop tegelijk aan kan hebben en dat het dan ook nog lekker snel gaat. Voor de rest hoeft hij geen veeleisende games aan te kunnen. Ook koop ik er dan een XBOX 360/PS3 + LCD TV bij.

2.) Een PC/Laptop die alles kan, dus de allernieuwste games, en dan koop ik ook een nieuwe lcd tv er bij, maar geen XBOX 360 of een PS3.

Laatst bewerkt:
Zal voor een goede PC voor ongeveer 1000 euro gaan omdat een PS3 ongeveer 300 euro kost (weet ik niet helemaal precies) :thumb:

Laatst bewerkt:
Voordeel: Gamen gaat fijner op een game-console vind ik.
Nadelen: Op de pc/laptop kan ik geen echte games doen, maar dat maakt niet echt uit omdat dat op een game-console fijner is (alleen FM, die moet zoals gezegd héél soepel draaien).
En je komt volgens mij wat duurder uit dan optie 2.

2.) Ik zoek een PC/Laptop die alles kan en dan koop ik ook een nieuwe lcd tv er bij, maar geen game-console.

Voordeel: Je hebt een super pc.
Nadelen: Gamen op de pc is niet echt chill.
Maar je kan de computer toch in de vriezer zetten? Dat is toch behoorlijk koud, lijkt me.

Maar serieus:
Met de juiste spullen is gamen op de pc leuker. Het probleem is dat gameontwikkelaars slechte produkten maken. Dat komt weer omdat de markt door het vele downloaden EN het snelle verouderen van computers te klein is geworden. Dankzij die zwakke games is spelen op de pc soms een beetje jammer (gta4 - fifa)

Kan iemand me a.u.b helpen? En ook met het samenstellen van een pc?

EDIT: Wat is nou beter, een laptop of een pc?
Beter?
Een laptop is altijd slechter. Maar het voordeel:
Je kan het mee nemen
Je kan overal in huis gaan zitten
Neemt weinig ruimte in

De nadelen:
- zwakkere hardware
- Niet/nauwelijks te upgraden. Wordt de videokaart te zwak, dan moet je een nieuwe laptop kopen....
- minder sterk: sneller kapot (bij een normale pc kan je dan nog onderdelen vervangen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan