Nieuwe pc loopt met spellen vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jah dat is nou de hele bedoeling om spellen te spelen in xp maar aangezien ik xp er niet op krijg kan ik daar niks over zeggen.

Ok ik heb alles eraf gegooid en xp erop gekregen. Maar zodra ik een spel installeer om te kijken of alles gefixed is. En wat denk je precies hetzelfde probleem. Zelfs in de aller laagste resolutie loopt die gewoon weer keihard vast. Ik ben ten einde raad! Ik heb geen tijd om dat ding door de weeks naar rotterdam te brengen . Wat moet ik nou met dat gezeik. Ik bedoel ik koop een nieuwe computer om mee te gamen en vanaf dag 1 fucntioneerd die prima totdat ik er spellen mee ga spelen. Sterker nog mijn oude pc was nog stabieler. En als de systeem eisen voor mijn spellen het toe zouden laten zou ik zo mijn oude computer weer terug willen.

Mensen vergeten altijd om de chipset-drivers te installeren.
Soms worden problemen opgelost met een bios-update.
Soms krijg je problemen door kapotte randapparatuur (bijv een kapot usb-apparaat).

Ik blijf zeggen dat als je 100% zeker weet dat je EN de chipset-driver EN de videokaartdriver hebt geinstallerd, dan moet je gewoon zorgen dat de pc naar alternate gaat.
Alternate is ook op zaterdag open...

Heb je nu al an Alternate gevraagd of er meer problemen met jouw type pc zijn geweest?
Dat kan misschien al dingen oplossen.
Ook dit heb ik al eerder voorgesteld..

De oplossing komt niet vanzelf: daar moet je soms wat voor doen.

Ik heb dezelfde pc!
en dezelfde problemen!
wij kennen alternate medewerkers, pc een keer mee gegeven, en naar gekeken, nieuwe moederboard nieuw geheugen en nieuwe videokaart erin laten zetten op hun kosten, nog steeds hetzelfde probleem.
ook kennen wij de eigenaar van het 'gehele' bedrijf, die ga ik deze week maar eens inlichten over dit probleem. ( ik heb me al sinds 5 januari ongeveer) begin mezelf er toch wel aan te ergeren.
mijn vrienden zeggen ook dat het hun probleem is en dat hun het opmoeten lossen.
ben al een keer langst geweest, maar hun waren niet snel en per onderzochte onderdeel willen ze ook nog eens geld, totdat wij hadden gezegt anders breng ik de computer wel naar je baas als je ons niet wilt helpen.. Hij: wie is dat dan? wij; de naam dan. Hij: ow, naja ik zet er wel 2 nieuwe geheugen modules in. en binnen 5 minuten konden we weg echt raar.

maar nog steeds het probleem, en als ik dit zo lees, koop ik maar geen nieuwe voeding! want ik ben al 2 maanden van plan een nieuwe voeding te kopen want ik dacht ook dat het daar aan lag!
gr rick

Ik heb dezelfde pc!
en dezelfde problemen!
wij kennen alternate medewerkers, pc een keer mee gegeven, en naar gekeken, nieuwe moederboard nieuw geheugen en nieuwe videokaart erin laten zetten op hun kosten, nog steeds hetzelfde probleem.
ook kennen wij de eigenaar van het 'gehele' bedrijf, die ga ik deze week maar eens inlichten over dit probleem. ( ik heb me al sinds 5 januari ongeveer) begin mezelf er toch wel aan te ergeren.
mijn vrienden zeggen ook dat het hun probleem is en dat hun het opmoeten lossen.
ben al een keer langst geweest, maar hun waren niet snel en per onderzochte onderdeel willen ze ook nog eens geld, totdat wij hadden gezegt anders breng ik de computer wel naar je baas als je ons niet wilt helpen.. Hij: wie is dat dan? wij; de naam dan. Hij: ow, naja ik zet er wel 2 nieuwe geheugen modules in. en binnen 5 minuten konden we weg echt raar.

maar nog steeds het probleem, en als ik dit zo lees, koop ik maar geen nieuwe voeding! want ik ben al 2 maanden van plan een nieuwe voeding te kopen want ik dacht ook dat het daar aan lag!
gr rick

Ik heb er voor gekozen om hem niet naar alternate te sturen en bij alternate een andere video kaart te bestellen Namelijk de Ati Radeon HD4670. Toen had ik nergens problemen meer mee. Conclusie? Videokaart probleem. Alhoewel the nvidea 9500gt niet zo,n superkaart is zou die geen problemen moeten hebben met die spellen die ik speel aangezien ik zeker van was dat die de spellen aankon. Ook heb ik voor de rest nog nooit slechte dingen gelezen over deze kaart. Vreemd zou je zeggen toch? Misschien is de combinatie van de nvidea 9500 gt met de rest van het systeem gewoon niet goed. Als ze bij alternate een game computer bouwen en die ookals dusdanig verkopen zouden ze ook spellen erop moeten testen wat ze dus duidelijk hebben nagelaten. Ik ben bezig hierover ook een brief te schrijven want dit kan echt niet. Hoe dan ook , als je het zelfde probleem hebt zou je eens moeten overwegen om dezelfde kaart aan te schaffen via alternate hij kost maar een paar tientjes meer en is ook een veel betere kaart naar mijn mening. Laat me even weten hoe het afloopt voor je want ik heb ook maanden moeten wachten tot ik eindelijk zorgeloos kon gamen met mijn pc dus ik weet hoe je je voelt en zou ook heel graag hebben dat jij gewoon lekker kan gamen toch?
Dus als je hetzelfde probleem hebt zou ik toch ook dezelfde oplossing proberen. Het is natuurlijk geen waterdichte garantie maar ik schat de kans toch redelijk hoog in en wat heb je te verliezen?

Laatst bewerkt:
Geachte heer Burgh,

Wij kunnen zo direct niet zeggen wat het probleem zou moeten zijn.

Zoals eerder al is aangegeven is dat u memtest kan draaien.

Anders zou u het systeem toch weer ter reparatie moeten aanbieden.

Dit is niet een probleem dat voorkomt bij elke minerva p840.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

P.s ik geloof echt niet dat wij de enige zijn, jij wel?

En had jij trouwens ook dat je een spel speelt, en dat dan opeens even alles stil staat, en echt alle gebouwen een andere kleur wordt, en symbolen of iets, echt vaag!
En heel fijn dat jij de oplossing heb gevonden! ik zal eens aan hun vragen/zeggen dat ik dan die kaart wil, (onder hun vergoeding dan).

Laatst bewerkt:
Luister het niet in hun belang om te zeggen dat er meer problemen bekend zijn met het type pc. Dat memtest programmatje kan je proberen maar als je echt problemen hebt met je geheugen zou je een blauw scherm krijgen. Tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik memtest moest proberen . Wat de grafics kaart betreft ik had alleen dat die compleet vastliep zonder mogelijkheid om naar windows te gaan en dan was een hard reboot alles wat nog reste. Maar wat je beschrijft is vrijwel voor 99% te wijten aan de videokaart. Echt ik zou me kansen zetten op dezelfde kaart als ik erin heb gezet. Ze moeten gewoon de oude kaart terug nemen en je die andere kaart aanbieden waarvoor je dan misschien wat extra tientjes moet bijleggen. Echt zo,n slechte computer is het niet sterker nog hij overtreft mijn verwachting in combinatie met de nieuwe kaart natuurlijk . Ik denk gewoon dat de computer die nvidea 9500 gt gewoon niet moet hebben ofzo. Overgens zoals ik al eerder zei is het echt beere slecht dat ze die pc,s niet testen op games. Toen met die oude kaart heb ik zware en hele oude spellen geprobeerd op alle mogelijk resoluties en maakte totaal niks uit. Laat me weten hoe het afloopt.

Wat je kan doen is:

Schriftelijk Alternate op de hoogte stellen dat je de pc nogmaals ter reparatie aan wil bieden. Dit alleen als Alternete deze kosten voor zijn rekening neemt.
Indien Alternate dit niet wil, dan geef je aan dat je de aankoop ongedaan wil maken.

Alternate is wettelijk verplicht om de aankoop dan ongedaan te maken.
Jij moet natuurlijk Alternate nog wel eerst een kans geven om de problemen op te lossen. Vandaar dat je die mogelijkheid moet geven.

Ik ga morgen (dinsdag) naar Alternate diezelfde videokaart halen, alleen weet nog niet hoeveel dat die precies meer kost dan die 9500 gt die erin zit.
Dan ga ik morgen bij de klantenservice die 9500gt inwisselen voor die ati radeon ofzo die jij heb:p ben bang dat ik wat bij moet betalen maar oke:)
je hoort het dan nog wel!

Oke alles is gefixt!
ik ben zojuist langst geweest en heb me oude videokaart en ook gelijk me voeding ingerolen voor een ati radeon saphire hd 4670, en een 500 watt voeding. heb wel 50 euro bij moeten betalen.
Maar dat had ik er voor over!
het probleem was dus dat dit moederboard (type : amd ) niet met de nvidia kan samen werken, dat zij n grote concurenten dus had ik een ATI nodig!
dat was het dus!
gr rick en bedankt nog!

das nonsens, maar het kan wel een conflict zijn tussen chipset en videokaart.

Hoe dan ook vind ik het slecht dat je zoveel hebt moeten bij betalen. Slechte service van Alternate. Maar in elk geval is je probleem opgelost.

Jah ik ga hier ook zeker werk van maken zodra ik eraan toekom geloof dat maar. Ik zie nog steeds dat ze de chipset en videokaart combi gewoon blijven aanbieden in best wel dure systemen dus kennelijk leren ze niet veel van hun fouten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan