nieuwe pc, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. En moet aan de volgende eisen voldoen.

Desktop, dus liever geen grote kast
Snel (internet, mail, programma's)
Windows 7 (dan maar direct goed)
Harde schijf hoeft niet heel erg groot te zijn.
Er moet een schijf in kunnen.
Liefst ingebouwd draadloos netwerk of hoe zeg je dat.

Kan iemand mij een merk of type adviseren waar ik op moet letten.

m.vr.gr.Marianne

Misschien kan je er hier een samenstellen (als je dat nog niet van plan was) dan krijg je echt waar voor je geld. Btw wat is je budget?

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. En moet aan de volgende eisen voldoen.

Desktop, dus liever geen grote kast
Snel (internet, mail, programma's)
Windows 7 (dan maar direct goed)
Harde schijf hoeft niet heel erg groot te zijn.
Er moet een schijf in kunnen.
Liefst ingebouwd draadloos netwerk of hoe zeg je dat.

Kan iemand mij een merk of type adviseren waar ik op moet letten.

m.vr.gr.Marianne
Met deze eisen ben je voor € 25,-- klaar. (mogelijk m.u.v. Win 7) Bijna iedere op de Marktplaats 2e hands te koop zijnde pc voldoet aan je genoemde eisen.
Als je een honderdje of 2 op tafel legt heb je er één die 101% voldoet aan de gestelde eisen.

Met deze eisen ben je voor € 25,-- klaar. (mogelijk m.u.v. Win 7) Bijna iedere op de Marktplaats 2e hands te koop zijnde pc voldoet aan je genoemde eisen.
Als je een honderdje of 2 op tafel legt heb je er één die 101% voldoet aan de gestelde eisen.

Nou.... ben ik niet helemaal met je eens, bij de meesten zal de snelheid uit zijn. Dus ik ga liever voor nieuw en compact en snel.

Misschien kan je er hier een samenstellen (als je dat nog niet van plan was) dan krijg je echt waar voor je geld. Btw wat is je budget?

Het zelf samenstellen vind ik wel lastig. Ik weet wel dat quad core lekker snel is en ik denk 6 gb geheugen, daar kom je heeel ver mee. Toch?

Ik heb al zitten kijken naar een HP of een Dell maar die laatste weet ik de kwaliteit eigenlijk niet zo.
Budget is zo ongeveer rond de 600 a 700 euro. (alleen voor de kast he)

gr.Marianne

Rechttoe rechtaan geformuleerd? Grote onzin!
Op een PC uit 2001 kun je rázendsnel internetten.
Wat je er niet mee kunt is:
- snel cd's / DVD's branden,
- snel foto's en video's bewerken,
- snel hele grote Officebestanden mee bewerken
- snel gamen.

M.a.w. je hóeft het niet met mij eens te zijn, als je het simpelweg maar aanneemt.

Rechttoe rechtaan geformuleerd? Grote onzin!
Op een PC uit 2001 kun je rázendsnel internetten.
Wat je er niet mee kunt is:
- snel cd's / DVD's branden,
- snel foto's en video's bewerken,
- snel hele grote Officebestanden mee bewerken
- snel gamen.

M.a.w. je hóeft het niet met mij eens te zijn, als je het simpelweg maar aanneemt.

Ik zal het proberen

Kortom: wat doe je nog meer op je computer buiten internetten en mail? (en tekstverwerken)

Wat voor kast zoek je:
een normale:
http://www.azerty.nl/8-1044-92111/cooler-master-elite-331-midt.html
Een vierkant kastje:
http://www.azerty.nl/8-1045-236208/silverstone-sugo-sg02-f-bure.html
Of meer een htpc (=computer die je onder je tv kan zetten)
http://www.azerty.nl/8-1045-90293/antec-veris-fusion-remote-bu.html
Of echt smal:
http://www.azerty.nl/8-1046-226337/jetway-jc-125-b-bureaumodel-sl.html

@mtenklooster: Laten we het anders benaderen; als je nu vertelt welke andere bezigheid je graag op de pc doet, dan krijg je hier een aantal adviezen, maar louter en alleen gebaseerd op basis van je eis om snel te kunnen internetten, is een tweedehandsje van een paar tientjes toereikend.

[edit] kennelijk waren marsmannetje en ik tegelijkertijd een bericht aan het typen [end edit]

Laatst bewerkt:
het is natuurlijk wel een beetje overdreven, gast0225 (moet er nog aan wennen ;)), want met een nieuwe pc kan je wel veel beter multitasken: dus meerdere browserschermen open. Tegelijk muziek draaien. Email open met wat mailtjes, Word, Excel.
Dan is een iets betere pc wel prettig. Een pc van een paar tientjes zou ik dan niet aanraden. (maar een pc van 700 euro is ook niet nodig...)

Mijn vorige pc (thans op een kamer op 1 hoog hier thuis) betreft een AMD1900XP (kloksnelheid ergens in de buurt van 1500 of 1600 meen ik) met 1 giga werkgeheugen, een Nvidia 4400 videokaart ern draaiend onder XP.
Deze pc is (/lijkt) op het draadloze netwerk hier bij mij tot op de millimeter net zo snel of langzaam op het internet als mijn huidige hoofdpc.
Maar idd. multitasking is een ander verhaal.
De paar tientjes pc is daarnaast ook als 'uitnodiging' naar TS bedoeld om vooral wat meer eisen te vertellen, want hoe het ook keert of draait, voor internetten of mailen blijft de pc van € 25,-- m.i. meer dan toereikend.

Laatst bewerkt:
Kortom: wat doe je nog meer op je computer buiten internetten en mail? (en tekstverwerken)

Wat voor kast zoek je:
een normale:
http://www.azerty.nl/8-1044-92111/cooler-master-elite-331-midt.html
Een vierkant kastje:
http://www.azerty.nl/8-1045-236208/silverstone-sugo-sg02-f-bure.html
Of meer een htpc (=computer die je onder je tv kan zetten)
http://www.azerty.nl/8-1045-90293/antec-veris-fusion-remote-bu.html
Of echt smal:
http://www.azerty.nl/8-1046-226337/jetway-jc-125-b-bureaumodel-sl.html

Ik vind de laatste wel makkelijk. Daar kan het beeldscherm mooi bovenop. Anders zou ik kiezen voor smal en rechtopstaand. Mulitasking is wel aan de orde, gaming niet
foto's wel weer.

Keep it simple, voor toekomstige uitbreiding en / of garantie: ga naar de Drietrommeltjessteeg 7 en vertel je eisen, vertel ze je budget en laat ze een stuk of 2 a 3 systemen noemen. Post die hier en we zullen er op schieten. (Misschien zelfs wel een zelf samen te stellen systeem adviseren dat bij een redelijk dichtbij leverancier voor jou te verkrijgen is). En nee, ik woon niet in dezelfde woonplaats als jij, zelfs niet in de buurt, maar heb middels je profiel, in jouw woonplaats een landelijk opererende keten gevonden die op dat adres gehuisvest is.

Laatst bewerkt:
Allemaal zeer bedankt hier kan ik wat mee
het mooie is dat ik de HP 5220 zelf ook al had gevonden
maar ik ga eens even langs de 3 trommeltjessteeg :)

mvrgroet Marianne

Dat Trommeltjesgebeuren heeft iig één groot voordeel:
je koopt er (vooralsnog) niets, maar in een persoonlijk gesprek met een verkoper krijg je een fatsoenlijk advies (althans dat mag je hopen). Dat advies kun je hier vervolgens voorleggen waarna er op geschoten gaat worden. De beslissing is dan aan jou, maar ik twijfel er niet aan dat jij met een Mycom advies én het commentaar dat daarop eventueel hier door ons wordt geleverd, het beste systeempje gaat krijgen voor je eurootjes.
Ga iig niet op een vrijdag of zaterdag. De kans dat je daar tegen een weekendhulp aanloopt is dan té groot en weekendhulpen zijn veelal niet de meest deskundige adviseurs. Aan de andere kant is soms juist het tegenovergestelde het geval: een weekendhulp is een liefhebber en kan dientengevolge juist heel erg veel verstand hebben van pc's. Tel daarbij op dat zo'n figuur je juist een advies geeft op basis van zijn kennis en jouw wensen en niet een advies dat Mycom de meeste winst oplevert (wat een vaste verkoper theoretisch wel zal doen) en het dilemma is daar..........

Noteer svp het exacte (merk) type van de pc adviezen, dat maakt het zoeken en vergelijken voor ons wat gemakkelijker.

Laatst bewerkt:
Kijk een samengesteld systeem van mycom/paradigit/of welke niet-fabriek zal waarschijnlijk in een normale kast worden geleverd. Niet voor niets: want deze kasten hebben veel voordeel.

Wat heb je eigenlijk tegen een normaal formaat kast? Het beperkt je namelijk zeer in je keuzevrijheid.

Kijk een samengesteld systeem van mycom/paradigit/of welke niet-fabriek zal waarschijnlijk in een normale kast worden geleverd. Niet voor niets: want deze kasten hebben veel voordeel.

Wat heb je eigenlijk tegen een normaal formaat kast? Het beperkt je namelijk zeer in je keuzevrijheid.

Dat is een kwestie van ruimtegebrek. En hij komt te staan in de woonkamer en dat hoeft dan niet zo opzichtig te zijn.

Heb je een mooi scherm? Want anders zou je ook voor een laptop kunnen kijken.

Ik weet natuurlijk niet hoe je pc precies staat, maar als de kast ergens in een hoekje staat, dan zie je het toch nauwelijks?
Ik heb een heel grote kast, welke onder mijn bureau staan. En ik heb in mijn woonkamer een relatief kleine normale kast, welke naast mijn tv staat. Ze vallen mij echt niet op. Het zijn meer de kabels en dergelijke welke opvallen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan